Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam problem a mianowicie próbuje wymodelować przycisk bezpieczeństwa , który posiada na sobie "wyżłobione" strzałki i tu mój problem strzałki stworzyłem za pomocą Create->Compoud Object->ShapeMerge i później Extrude na poligonach, Jak łatwo się spodziewać strzałki zostały wycięte jak od siekiery natomiast chciałem zaokrąglić górną krawędźstrzałki i do tego użyłem Chamfer niestety jak chce użyć TS aby wygładzić to mi straszni "gniecie" powierzchnie i tu moje pytanie jak zrobić aby ładnie wygładzić tą powierzchnie? Dodaje screena bo z samego opisu ciężko zrozumieć o co mi chodzi...

 

http://img705.imageshack.us/img705/3321/buttonaj.jpg

buttonaj.jpg

 

PS. Jest jakiś łatwy sposób aby zrobić te ząbki na górnej części przycisku? Czy trzeba to robić "ręcznie" Edgach/vertexach?

 

Dzięki Za pomoc,

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No niestety żeby ładnie zagęszczało siateczkę musisz się trzymać poprawności tejże siatki. Czyli same quady. W takim wypadku najlepiej sobie ustawić te strzałki jako shape, przesunąć tam, gdzie chcemy je mieć na obiekcie, włączyć widok "top", ustawiasz odpowiednie snapowanie kursora i lecisz z cutem na modelu - masz piękną siateczkę.

Napisano

Tak jak Miłosz3ds pisze siatka to podstawa. Robiłem zawór więc mogę siatkę pokazać. Nie jest jeszcze idealna ale wystarczyła dla zastosowania turbosmootha.

 

siatka_oryg.jpg

 

siatka_turbosmooth.jpg

Napisano

Możesz zaznaczyć loopa polygonów na modelu, na którym chcesz zrobić te ząbki. Klikasz "detach as clone". Teraz zaznaczasz sam ten pasek, który przed chwilą utworzyłeś. Przejdź do trybu selekcji "edge", zaznacz sobie jedną z pionowych krawędzi i potraktuj "dot ringiem", dzięki czemu zaznaczy Ci się co druga krawędź. Dalej możesz sobie te krawędzie czy extrudować czy kombinować na różne inne sposoby.

 

Dlaczego tworzyć to na nowym obiekcie? Nie będziesz musiał się martwić o to, że zmiany popsują siatkę na całym obiekcie. Masz dwa obiekty, dopasowane do siebie, każdy ze swoją siatką. I gra gitara. Pozdrawiam!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności