Gość Daniel Gola Napisano 23 Kwiecień 2013 Napisano 23 Kwiecień 2013 Witam, Zajmuję sie wizualizacją architektoniczną od jakiegoś czasu. Z modelowaniem nie mam większych problemów, te zaczynają się dopiero przy oświetlaniu sceny. Tu kieruję swoje pytanie odnośnie ustawień Vray. Który z parametrów odpowiedzialny jest za aby obraz nie był tak ciemny lub by nie wychodziły przepalenia. Wiele rzeczy można podkręcić w PS, ale chciałbym aby czysty render w odpowiedniej jakości. Poniżej ustawienia Vray oraz wizualizacja prosto z maxa oraz po drobnek korekcie w PS, wiz: http://naforum.zapodaj.net/a1e7633aa118.jpg.html http://naforum.zapodaj.net/2102ab3720e6.jpg.html ustawienia: http://naforum.zapodaj.net/0c0f3dab8b07.png.html http://naforum.zapodaj.net/ebd47bf80081.png.html http://naforum.zapodaj.net/e05311a96b04.png.html http://naforum.zapodaj.net/2689384adc71.jpg.html Pozdrawiam
farelek Napisano 23 Kwiecień 2013 Napisano 23 Kwiecień 2013 Popróbuj inne ustawienia dla color mapping. Sprawdź jak Ci wychodzi gdy jest exponetial i reinhard. Dla tego ostatniego możesz poćwiczyć różne ustawienia burn value od 0.0 do 1.0 P.S. Dopracowywanie renderów w PS to żaden obciach ;)
Gość Daniel Gola Napisano 23 Kwiecień 2013 Napisano 23 Kwiecień 2013 Exponential daje niefajny płaski efekt, zacierają się światłocienie, ale zawsze można poćwiczyć, PS ma posłużyć jedynie do podkręcenia kontrastu, delikatnie levelsy, krzywe. Dążę do tego aby rendering prosto z maxa był skończony w 99%. :) Czy kots miałby jakieś uwagi do prezentowanej pracy?
shadowsexpe Napisano 24 Kwiecień 2013 Napisano 24 Kwiecień 2013 Co do ostawień to jednak reinhard da ci on pełna kontrole na przepaleniami oczywiście musisz także pamietac o parametrach kamery. Bardzo niskie ustawienia dmc samplera niby niwelujesz je odrobinę aa ale filtr tam zastosowany ma tendencje do generowania nieciekawych artefaktów a dwa mocno wydłuża czasy renderu. Ogólnie prace są nudne nic się na nich nie dzieje trawa jednolita zero jakiś kwiatków nierówności, roślinki są powtarzalne a można nawet to zmienić skalowaniem jeśli już używasz jednego krzaczka. Drewno wszędzie ma ten sam materiał, deski są jednolite jeśli używasz florgeneratora to nadaj im rożnych wysokosci , szerokości , sam materiał za bardzo błyszczący. Tło niezgrane ze światłem nie będziesz miał przepalonych chmur w przeciwnej stronie do słońca. Co do photoshopa i render elemnts to daje ci on ogromne możliwości dopracowania wizualizacji i nie tylko kontrast czy krzywe bbo tomozesz juz podciagnać w maxie.
Gość Daniel Gola Napisano 24 Kwiecień 2013 Napisano 24 Kwiecień 2013 Dzięki za sugestie, wezmę je pod uwagę przy kolejnej pracy, Czy możesz rozwinąć: który filtr ma tendencje do artefaktów i dlaczego wydłuża czas renderingu? Bardzo niskie ustawienia dmc samplera niby niwelujesz je odrobinę aa ale filtr tam zastosowany ma tendencje do generowania nieciekawych artefaktów a dwa mocno wydłuża czasy renderu.
shadowsexpe Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Antialasing filter Catmull-Rom jest filtrem zasadniczo najbardziej ostrzącym krawedzie przez co właśnie wydłuża render, nie posiadasz także nad nim żadnej kontroli bo ma zablokowany współczynnik częstym artefaktem jaki powstaje przy nim to czarna ząbkowana obwódka na krawędziach przepaleń jest on wymagającym filtrem dobrego opanowania światła w scenie ;). Ogólnie dobrą kontrole nad krawędziami zapewniają Area która się szybko renderuje (współczynnik bliższy 0 mocniejsze ostrzenie krawedzi, im wyższy parametr tym krawedzie bardziej zmiękczone i rozmyte) kolejnym filtrem aa jest Mitchell-Netravali jest on drugim po Catmullu mocno ostrzącym krawedzie filtrem ale jest już kontrola nad jego działaniem co prawda tez potrafi generować artefakty. http://imageshack.us/a/img338/731/areajs.jpg http://imageshack.us/a/img521/4154/mitchelln.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się