Skocz do zawartości

Pijaka Astray


prrrszalony

Rekomendowane odpowiedzi

Hej dawno mnie tu nie było ;)

Chciałem Wam podrzucić grafiki mojego prywatnego projektu. Uznaję go za zakończony (choć pewnie poprawek będzie miało jeszcze całkiem sporo gdy trafi do większego grona odbiorców ;))

 

Przez dłuższy czas żyłem praktycznie bez internetu, pracowałem przy całkiem sporej ilości mniejszych gier i w międzyczasie pracowałem nad własną grą wraz z bratem, który oskryptował ją w Unity :) Póki co sama gra nie jest jeszcze dostępna (powinna być w przeciągu następnych dwóch miesięcy dostępna na portalach z grami :)) ale to chyba dobry moment, żeby pokazać, że gra w ogóle istnieje :D

 

Przy grze robiłem nie tylko grafikę ale i sfxy, co było dosyć dziwacznym, ale fajnym doświadczeniem jako, że raczej nigdy wcześniej z obróbką dźwięku nie maiłem do czynienia :D Ogólnie rzecz biorąc bardzo wiele nowych rzeczy tutaj się nauczyłem (wcześniej tylko rysowałem i coś tam photoshopowałem) od animacji, fxów, pisania shaderów i tak dalej :D Myślałem o tym jak o ruchomym portfolio, ale gry 3D zabierają zaskakująco ;) dużo czasu, szczególnie końcowy etap szlifowania i testowania i nim gra w ogóle trafiła do ludzi zacząłem łapać jakieś zlecenia na same screenshoty :) Z resztą sam nie wiem, czy dla potencjalnych zatrudniających takie coś ma znaczenie czy może jednak woleliby widzieć kilka wiszących screenów z nextenowymi texturami odpicowane do ostatniego pixela, a które niekoniecznie liznęły jakąkolwiek grę ;)

 

Garść obrazków:

pijakaastray5.png

 

 

pijakaastray3.png

 

pijakaastray4.png

 

pijakaastray2.png

 

Zrobiłem też jej trailer

 

 

Dla tych, którzy mieli do czynienia wcześniej z portalem FGL i mają tam konto podrzucę link, żeby mogli wcześniej zagrać w grę https://www.fgl.com/view_game.php?game_id=27255 ;)

 

 

W najbliższym zasie ogarnę modele, tekstury i animację i je podeślę jeśli chcielibyście zobaczyć jak to wygląda z innego widoku ;)

 

btw imię małpki pochodzi od połączenia naszych imion nie preferencji :P

Edytowane przez prrrszalony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

powodzenia na FGL, gra wyglada bardzo solidnie, troche sterowanie męczy, głównie skoki. Szkoda, ze przerobienie na mobile będzie niezbyt łatwe z uwagi na sterowanie, bo FGL uruchomił super program portowania gier na Androida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hurra! Witaj po latach!

 

Gratuluje ukończenia projektu. Na pewno skill poszedł w górę mocno. Jednak trochę jestem zdziwiony, że nie nastawialiście się na mobile. Bo to jednak wydaje mi się, że teraz jest dobry kierunek.

 

Po screenach myślałem, że to jest własnie mobile (fonty i przyciski ala "angry birds").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej dzięki dzięki :D Na mobilne tej gry przenieść się nie da. Sam jestem fanem gier na PC (klawiatura + myszka), więc i taką grę robiłem, ale w przyszłości na pewno spróbuję zmierzyć się z grami mobilnymi.

Ola-f dlaczego sterowanie męczy? Czy to bardziej kwestia typu gry, ujęcia kamery, które w grach Ci nie pasuje, cze naszej konkretnej tego implementacji? Jeśli to drugie, to chętnie poznałbym Twoje uwagi. Może jest coś, co moglibyśmy ulepszyć dzięki nim. Dzięki za uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o jednoczesną koordynację jump/move/shoot.

Jak idę i się zatrzymam, to skacząc nie nabieram kierunku - czyli musze sie rozpędzić by wskoczyc. Biorąc pod uwagę, ze coś mnie goni, to cofnięcie się i rozpęd psuje płynność gry.

Druga sprawa - fajnie się gra chodząc i skacząc ale obługiwanie dwóch przycisków wykonujących akcję dwoma różnymi rękoma to troche męczące. Może tylko dla mnie, bo mam znacznie słabszą koordynację jednej dłoni. Kończyło się tym, że albo uciekałem i skakałem - wtedy było sprawnie, albo stałem i strzelałem - co też byłoby wygodne, gdyby nie fakt, ze stanie się źle kończy.

Robiłem kiedyś coś podobnego dla Domestosa - mam w przygoowaniu taką grę też ale tam przy podobnym sterowaniu spacja służyła tylko do porzucania za sobą min, nic wymagajacego jednoczesnej koordynacji w dwóch rożnych kierunkach.

 

Ogólne jak się ogląda gameplay, to co prawda nic nie można wyczaić ale zachęca kolorową akcją, więc to jest duży plus i potencjał gry.

Tutorial - no tu jest słabo - sam czesto robiłem takie tutoriale i wiem, ze to już nie ta era i one zwyczajnie nie są funkcjonalne. Sam go wyłączyłem od razu - jak w każdej grze - nawet nie siliłem się na czytanie, a ikony nie odpowiadały temu co widze w grze, więc wizualnie też nic nie zrozumiałem. W efekcie pewnie coś straciłem, ale już się nauczyłem grac jak baran, czyli włączam i oczekuje, ze gra mnie zabawi, a ja nic nie bede czytał. Z video review jakie czasem zamawiałem na FGL taki właśnie obraz gry wynikał.

Przykład, dałem kiedyś strzałkę w point&click i na video review czekałem kilkanaście min. zanim gracz kliknął w to, co wskazuje strzałka - od tego momentu wiem, ze wskazanie czegoś animowaną strzałką to za mało. Absurd? Pewnie tak, ale trzeba się dostosować do uwagi jaką gracz poświęca grze. Teraz poza strzałką daje też obrys i zaciemniam całą resztę. Nie mowie, ze gracz jest idiotą ale jego organiczne CPU nie jest zainteresowane tym co chcesz mu przekazać w formie do zapamiętania. Możesz liczyć w zasadzie tylko na skojarzenia i powtarzanie czynności poprzedzonych demonstracją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja byłem odpowiedzialny za działanie gry więc odpowiem ;)

 

chodzi o jednoczesną koordynację jump/move/shoot.

Jak idę i się zatrzymam, to skacząc nie nabieram kierunku - czyli musze sie rozpędzić by wskoczyc. Biorąc pod uwagę, ze coś mnie goni, to cofnięcie się i rozpęd psuje płynność gry.

 

Zgodzę się z Tobą. Też chciałem żeby skok był taki płynny jak w większości platformówek. Niestety wtedy zdarzały się problemy z celnością małpy. Testerom grało się gorzej z takim skakaniem (nie potrafili dać konkretniejszych powodów).

 

Druga sprawa - fajnie się gra chodząc i skacząc ale obługiwanie dwóch przycisków wykonujących akcję dwoma różnymi rękoma to troche męczące. Może tylko dla mnie, bo mam znacznie słabszą koordynację jednej dłoni. Kończyło się tym, że albo uciekałem i skakałem - wtedy było sprawnie, albo stałem i strzelałem - co też byłoby wygodne, gdyby nie fakt, ze stanie się źle kończy.

 

Nie bardzo rozumiem "obsługiwanie dwóch przycisków wykonujących akcję dwoma różnymi rękoma". Grę obsługuje się tak samo jak np. Quake (AWSD - sterowanie, spacja - skakanie, LPM - strzał, PPM lub scroll - zmiana broni).

 

Swoją drogą dużo zabawy dawało mi samo skakanie po różnych terenach. Wcześniej teren nie generował się tylko do dołu ale również na boki. Powstawały osobne wyspy itp.

 

Tutorial - no tu jest słabo - sam czesto robiłem takie tutoriale i wiem, ze to już nie ta era i one zwyczajnie nie są funkcjonalne...

 

Tu zgadzam się w 100% i wiemy to. Jedynie co mogę napisać na swoją obronę to brak umiejętności programistycznych. To moją pierwsza gra, a na co dzień jestem grafikiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko odpowiem, bo życzę Wam jak najlepiej też w kolejnych produkcjach.

W quake nie było dywersyfikacji uwagi - nie patrałeś w jedną część ekrany za przeciwnikiem a w drugą czy już wykonać skok, bo jesteś za blisko. Mysle, ze automatyczny skok przy dociśnięciu do krawędzi byłby wygodniejszy.

Co do tutoriala - doskonale znam ten ból. Sam musiałem wiele razy zrobić tutorialowy crap zanim nauczyłem się projektowac grę tak, by i fajny tutorial dało się zrobić wewnątrz gameplay'u i powoli to wdrażam ale prawdą jest, ze sporo czasu i uwagi na to idzie. Niemniej warto w kolenych produkcjach o tym pomyśleć, bo poztywnie wpływa na walory growe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie, że w czasie biddowania (na fgl widze, ze jest jeszcze w trakcie) lepiej by nikt nie pozycjonował sobie sajtu pod Waszą grę, bo tracicie na sponsoringu?

 

Wszedłem na Waszą stronę - mam nadzieje, ze bidy będą syte, bo musicie wykupić kurs pozowania obaj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to gratuluje, myślałem, że coś poszło nie po Waszej mysli. Primary jest ok, zawsze to kilkaset albo i kilka tys dolków wpadnie w najbliższym roku od produkcji.

 

Wypada czekać na kolejną grę - tym razem radzę cos portowalnego trzasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem odpalić tylko na chwilę żeby zobaczyć jak to wygląda ale jakoś mnie to na dłużej wciągnęło :>

 

Raz mi się zwiesiła jak zacząłem scrollem w kółko zmieniać broń i zachęcony tym faktem odpaliłem drugi raz w nadziei że znalazłem buga, ale niestety już się drugi raz się nie zwiesiło :)

 

Prosty i fajny pomysł, fajna nuta, fajna graficzka. Jest naprawdę nieźle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności