GreenScreen Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Witam, Ostatnio przygotowałem sobie low poly model dinozaura z bump mapą itp., ale problem polega na tym, że użyta tekstura wygląda jak kamień. Zmiana tekstury na inną też tak średnio pomaga. Myślałem nad wykonaniem po prostu materiału. Wiecie może czego powinienem użyć, albo po prostu macie jakieś rady? Doświadczenie z materiałami jakieś mam, ale bez szaleństw. Szukałem tutoriali, ale z tego tematu raczej mało tego jest. Jedyne co znalazłem to płatny materiał... Z góry dziękuje za pomoc :)
ptaszek Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Znajdz sobie cos tutaj. http://www.cgtextures.com/ wpisz skin w pole wyszukiwania
Zernat Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Ale jemu chodzi o materiał a nie o teksturę chyba :P Tak, musisz mieć materiał, po zrobieniu unwrapa, nadaj dinozaurowi materiał gdzie w diffuse dasz mu tą zrobioną już teksturę, i dalej musisz się bawić glossem itp. Czyli musisz mu dopasować jak ma odbijać światło, na jaki kolor itp. itd. Do tego materiału prócz diffusa możesz też oczywiście włożyć bumpa, disa i tak dalej.
Bilay Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Prawie gotowe, musisz tylko "uvały" dopasować do tekstur ;)
GreenScreen Napisano 7 Maj 2013 Autor Napisano 7 Maj 2013 No to mam właśnie texture z bumpem itp., ale chodzi o to, że nie wygląda to zbyt realistycznie. Zastanawiałem się czy da się zrobić po prostu materiał bez użycia diffuse mapy. Chciałem użyć wyłącznie opcji 3ds max'a. Widziałem gotowy materiał za 10$ ale raz, że nie zamierzam nic kupować, a dwa, że chcę się bardziej nauczyć tego niż mieć gotowe.
Zernat Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc, że chciałeś użyć tylko Maxa, w sensie, że bez zewnętrznych programów graficznych do tworzenia tekstur ? Jeśli tak, to teoretycznie jest to możliwe, ale jeśli chcesz aby dinuś jakoś wyglądał to odradzam ^^ Chyba, że masz na myśli coś innego. Materiał możesz stworzyć w Maxie, bez żadnych zewnętrznych pomocy. Tworzysz materiał, nadajesz go dinusiowi i dodajesz w materiale różne mapy, czyli difffuse na kolorową teskturę, displacement dla tekstury czarno białej i bodajże bump dla niebieskiej. Później jeśli będziesz miał ochotę możesz się pobawić w nadawanie map glossines, reflection itp. Tak jest na pewno dla VRay'a 2.3, ale w mentalu i reszcie też to wygląda podobnie. A jeśli nie o to ci chodziło to poprosiłbym o dokładniejsze wytłumaczenie.
GreenScreen Napisano 7 Maj 2013 Autor Napisano 7 Maj 2013 Miałem na myśli to, że np. żeby zrobić materiał szkła nie musisz używać map itp. tylko odpowiednio parametry dobrać. Tak samo zamiast bump mapy możesz dodać po prostu noise i dostosować go sobie. Zamiast mapy diffuse dodać jakiś kolor i na takiej zasadzie utworzyć materiał bez textur. Ale wychodzi na to, że chyba wszyscy używają textur i muszę się nauczyć dopasowywać je dobrze. Mam już unwrapowane gotowe pliki tylko muszę nałożyć na nie jakąś texture. Tak średnio mi idzie w photoshopie więc będę musiał pogłówkować, żeby uzyskać efekt taki Bilay wysłał.
Zernat Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Możesz użyć tekstur takich które się powtarzają, takie łatwiej dopasować. Możesz też na sam początek jeśli nie chcesz się męczyć z dopasowywaniem pobawić się w digital paining, też będzie łatwiej :P Ale w praktyce photoshopa też będzie trzeba się nauczyć, i mnie też to czeka :( Ale damy radę !!! :D
GreenScreen Napisano 7 Maj 2013 Autor Napisano 7 Maj 2013 Musimy znaleźć sobie jakiegoś murzyna od robienia textur :D Dzięki za pomoc, jednak nie będę bawić się w materiały tylko po prostu dopasuje texture.
Zernat Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Ale pamiętaj, że prócz tekstury, aby model dobrze wyglądał trzeba też mieć materiał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się