Skocz do zawartości

Cycles + Glass + okragłe powierzchnie z shadingiem flat


Meri

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni koledzy,

od paru dni borykam się w blenderku z pewną przypadłością i za żadne skarby nie mogę sobie z tym poradzić.

 

Robie sphere (w sumie dowolny zaokrąglony przedmiot z shadingiem flat), nakładam na nią shader glass i renderuje.

W wielu miejscach pojawiają mi się różne czarne artefakty/odbicia których tam raczej nie powinno być. Podejrzewam, że może być to spowodowane jakimiś ustawieniami, ale nie mogę sobie poradzić ze zlokalizowaniem winowajcy.

 

http://i.imgur.com/pPIk5Kw.png?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hmm. Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem. Wydaje mi się,

że raczej nie jest to artefakt - takie "czarne" miejsca w załamaniach

tworzą się i w naturze: LINK

 

Chwilkę się z tym pobawiłem. Zwiększenie parametru Roughness nieco niweluje to zjawisko.

Oczywiście nie otrzymasz wtedy perfekcyjnie przejrzystego materiału.

 

 

beznazwy1xh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy shadingu flat to chyba zachowuje się zgodnie z przewidywaniami, poprawnie fizycznie, ale jak dasz cieniowanie smooth, to już jest oszustwo na normalach i tak będzie, że jak kanciaste udaje okrągłe, to są miejsca nieprawidłowe. Taki przeźroczysty kuzyn terminator artefakt. ale zważ też, że ambient masz ciemniejszy niż pokazał kolaborant, więc u niego ciemniejsze miejsca nie są aż tak ciemne jak u ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że możesz spróbować (ten roughtness jest raczej wątpliwym i bardzo ograniczonym rozwiązaniem :) ) zmieszać shader glass z shaderem transparent np. w proporcji 0.1 co powinno rozjaśnić ów czarne pola, których chcesz się pozbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kolaborant:

Tak zwiększenie roughness faktycznie pomaga, ale ja nie chce tego robić :) Co do linka - faktycznie na tych zdjęciach widać ciemne części, ale zwróć uwagę, że maja też ciemne tła - w mojej scenie nigdzie nie ma czarnego koloru, jedynie gdzie występuje to powierzchnia tych sfer i nie wiem skąd się to bierze.

 

@Kramon: zmiana bounców nic nie pomaga niestety.

 

@Ikkiz: Problem jest w tym, że moje 'diamenty' generują na sobie czarny kolor, mimo tego, że scena jest dobrze oświetlona i nigdzie nie ma niczego czarnego. Nawet przy bardzo jasnym ambiencie (mimo że jest wtedy lepiej) otrzymuje kilka w 100% czarnych miejsc i bardzo mi to nie pasuje.

 

Chyba faktycznie będę musiał ustawiać ciut większy roughness żeby się tego pozbyć.

Edit. Albo spróbuje pomyłu Kolaboranta z postu wyżej :)

 

Edit2. Może być, dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności