Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Szanowni koledzy,

od paru dni borykam się w blenderku z pewną przypadłością i za żadne skarby nie mogę sobie z tym poradzić.

 

Robie sphere (w sumie dowolny zaokrąglony przedmiot z shadingiem flat), nakładam na nią shader glass i renderuje.

W wielu miejscach pojawiają mi się różne czarne artefakty/odbicia których tam raczej nie powinno być. Podejrzewam, że może być to spowodowane jakimiś ustawieniami, ale nie mogę sobie poradzić ze zlokalizowaniem winowajcy.

 

http://i.imgur.com/pPIk5Kw.png?1

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm. Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem. Wydaje mi się,

że raczej nie jest to artefakt - takie "czarne" miejsca w załamaniach

tworzą się i w naturze: LINK

 

Chwilkę się z tym pobawiłem. Zwiększenie parametru Roughness nieco niweluje to zjawisko.

Oczywiście nie otrzymasz wtedy perfekcyjnie przejrzystego materiału.

 

 

beznazwy1xh.jpg

Napisano

przy shadingu flat to chyba zachowuje się zgodnie z przewidywaniami, poprawnie fizycznie, ale jak dasz cieniowanie smooth, to już jest oszustwo na normalach i tak będzie, że jak kanciaste udaje okrągłe, to są miejsca nieprawidłowe. Taki przeźroczysty kuzyn terminator artefakt. ale zważ też, że ambient masz ciemniejszy niż pokazał kolaborant, więc u niego ciemniejsze miejsca nie są aż tak ciemne jak u ciebie.

Napisano

Myślę, że możesz spróbować (ten roughtness jest raczej wątpliwym i bardzo ograniczonym rozwiązaniem :) ) zmieszać shader glass z shaderem transparent np. w proporcji 0.1 co powinno rozjaśnić ów czarne pola, których chcesz się pozbyć.

Napisano
  • Autor

@kolaborant:

Tak zwiększenie roughness faktycznie pomaga, ale ja nie chce tego robić :) Co do linka - faktycznie na tych zdjęciach widać ciemne części, ale zwróć uwagę, że maja też ciemne tła - w mojej scenie nigdzie nie ma czarnego koloru, jedynie gdzie występuje to powierzchnia tych sfer i nie wiem skąd się to bierze.

 

@Kramon: zmiana bounców nic nie pomaga niestety.

 

@Ikkiz: Problem jest w tym, że moje 'diamenty' generują na sobie czarny kolor, mimo tego, że scena jest dobrze oświetlona i nigdzie nie ma niczego czarnego. Nawet przy bardzo jasnym ambiencie (mimo że jest wtedy lepiej) otrzymuje kilka w 100% czarnych miejsc i bardzo mi to nie pasuje.

 

Chyba faktycznie będę musiał ustawiać ciut większy roughness żeby się tego pozbyć.

Edit. Albo spróbuje pomyłu Kolaboranta z postu wyżej :)

 

Edit2. Może być, dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.