Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Załóżmy, ze otrzymałem zrigowany model i muszę go teraz zmapować, cały na jednej UV. Model podzielony jest na wiele części, każda jest w hierarchii i jest odpowiednio nazwana więc łączenie wszystkiego w jeden obiekt odpada bo bym musiał od nowa nazywać, ustawiać pivoty, linkować itd.

Jest jakiś sposób, aby łatwo to wszystko umieścić na jednej UV? Gdy model składa się z kilku części to nie ma dużego problemu, ustawiam jedną część, renderuje UV template, wrzucam jako tło przy rigowaniu następnej części itd. ale jak mam dużo obiektów to nie jest to zbyt wygodne.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 790
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć.

 

Po prostu zaznacz sobie wszystkie te obiekty, (ew. zapisz sobie zaznaczenie dla wygody, żebyś potem nie pominął żadnego z obiektów przy nakładaniu materiału) i na wszystkie zaznaczone obiekty daj unwrapa. Wszystkie obiekty będziesz mógł zmapować na jednej uvałce, bez niszczenia żadych linków, hierarchii ani niczego takiego - normalnie potem klikasz sobie na każdy obiekt i każdy ma swój modyfikator unwrap. Ale mając zaznaczone wszystkie obiekty rozłóż siateczkę, ew. wyrenderuj siateczkę uv i po stworzeniu tekstury nałóż materiał na całe zapisane wcześniej zaznaczenie - będzie idealnie.

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności