pecet Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Załóżmy, ze otrzymałem zrigowany model i muszę go teraz zmapować, cały na jednej UV. Model podzielony jest na wiele części, każda jest w hierarchii i jest odpowiednio nazwana więc łączenie wszystkiego w jeden obiekt odpada bo bym musiał od nowa nazywać, ustawiać pivoty, linkować itd. Jest jakiś sposób, aby łatwo to wszystko umieścić na jednej UV? Gdy model składa się z kilku części to nie ma dużego problemu, ustawiam jedną część, renderuje UV template, wrzucam jako tło przy rigowaniu następnej części itd. ale jak mam dużo obiektów to nie jest to zbyt wygodne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted May 13, 2013 Share Posted May 13, 2013 Cześć. Po prostu zaznacz sobie wszystkie te obiekty, (ew. zapisz sobie zaznaczenie dla wygody, żebyś potem nie pominął żadnego z obiektów przy nakładaniu materiału) i na wszystkie zaznaczone obiekty daj unwrapa. Wszystkie obiekty będziesz mógł zmapować na jednej uvałce, bez niszczenia żadych linków, hierarchii ani niczego takiego - normalnie potem klikasz sobie na każdy obiekt i każdy ma swój modyfikator unwrap. Ale mając zaznaczone wszystkie obiekty rozłóż siateczkę, ew. wyrenderuj siateczkę uv i po stworzeniu tekstury nałóż materiał na całe zapisane wcześniej zaznaczenie - będzie idealnie. Pozdrawiam! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecet Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Dzięki! Heh, że też na to nie wpadłem ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now