Jump to content

Vray Dome Light


Recommended Posts

I kolejne pytanie z Vraya

 

Widziałem w jednym z tutoriali że ktoś używał DomeLight po to, aby uzyskać reflexy z mapy HDRI na scenie. Czy nie to samo zrobię jak wpakuję HDRI w Vray Enviroment? Można to wsadzić w same Reflexy przecież (jeśli koleś nie chciał tym świecić).

 

Pytanie, jaki sens używać do tego celu DomeLight? (I po co mi DomeLight w ogole? Jakoś do tej pory przeżyłem bez tego)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam ze ten ktos chial przy pomocy światła spowodować aby refleksy były lub ich nie było na konkretnych obiektach wykorzystanie opcji exclude w swietle , sam mapka vrayhdri nie pozwala ci na taki zabieg

Natomiast co do stosowania ogólnie światła dome to to chyba jasno mówi samo za siebie "Dome - the VRayLight acts like the SkyLight object in 3ds Max. The light is coming from a (hemi)spherical dome above the z-axis of the light."

Link to comment
Share on other sites

Na dodatek VrayDome może być hemisferą. Mapę w enviorment możesz ustawić tylko na spherical/cylindrical/cube. Półkuli nie zrobisz. Przydaje się to nie raz:)

Na dodatek można też łatwo kontrolować intensity, jakość cieni, itd.

Link to comment
Share on other sites

I dzięki zaś panowie.

 

Czyli tak na prawdę konkretna różnica to to co Skalpel napisał - możliwosć excludowania. Jeśli chodzi o jakość cieni to pewnie też, ale już intensity tak samo zrobię z Vray Environment, albo w instancji vrayHDRI.

 

Chyba da się bez tego żyć :)

Link to comment
Share on other sites

Szczególnie się bez tego da żyć jeśli postanowisz do sceny wstawić światło vrysun zgodnie z lokalizacja słońca na mapie hdri :) jeśli nie podlinkujesz światła (dome z mapka hdri) z vraysun to przy każdej zmianie położenia hdri w otoczeniu będziesz się męczył z ustawianiem słońca ręcznie. Ogólnie vraylight dome ułatwia ci prace szczególnie jeśli oświetlasz scenę vrayhdri :)

Link to comment
Share on other sites

Vray light Dome ma same plusy, zarówno do HDRI jak jako skylight z kolorem odpowiednim.

 

Można niezależnie od jakości GI samplowania i DMC samplera regulować jakośc światła z Vraylight Dome:

 

Subdiv cieni światła

Rozdzielczość traktowanej mapy HDRI ( Resolution pod texture)

 

Można przeliczać światło w Irradance mapie, poprzez zaznaczenie opcji store with irradance map - pozwala pozbyć się ziarna i plam przy przyśpieszeniu znacznym( z doświadczenia nawet i dwa razy krótsze czasy) czasów.

 

Poza tym można obracać światełm zlinkowanym z SUN-em, lub directem, więc zawsze kierunek światła zależy od kierunku HDR-ki.

 

Generalnie same plusy, nie ma czego się bać, tylko próbować, i zapomnieć o SLOT-cie enviroment standardowym

Link to comment
Share on other sites

OK, może ma zalety ale jestem uprzedzony do tego Dome'a bo kiedyś pobrałem scenkę z tym światłem i renderowała się.... 4h

a szału jakiegoś nie było :) (pełno ziarna i render wcale nie powalał realizmem)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

Deshu, to nie jest to że ja nie chcę się uczyć nowych rzeczy, po to Was pytam żeby się uczyć. Jednak w sytuacji gdy coś jest zbędne do moich prac to wolę to poznać tylko z teori, żeby mnie nie denerwowało że może nie wiem o czymś co by mi przyspieszyło robotę.

 

Dzięki temu forum i dzięki Wam właśnie mam taką możliwość, nie muszę godzinami testować żeby otrzymać odpowiedź na pewne pytania. Tutoriale często nie odpowiadają na wszystkie pytania a manuale są bardzo często niejasne i teoretyczne (można coś powiedzieć naukowym bełkotem a można coś wyjaśnić w prosty sposób, ja zawsze wole to drugie)

 

Owszem, Dome jest przydatny, ale chyba nie dla kogoś kto głównie robi modele na białej scenie i od czasu do czasu wkomponowuje to w zdjęcie. Co innego jak ktoś robi exteriory to pewnie bardzo pomaga.

 

Też bardzo lubię uczyć się nowych rzeczy w graficie i fascynuje mnie to bardzo, jednak jeśli miałbym się nauczyć nowego softu tylko po to żeby zrobić rozbłyski na reflektorach w samochodzie - co mogę zrobić w PS - to dla mnie już przesada

Edited by kingwins
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy