Skocz do zawartości

problem z hair and fur przy turbosmooth


johnmcload

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

1. ustawilem wlosy na skrzydle bez smootha i wyszlo tak:

 

2v5e51fftnb7.jpg

 

2. ustawilem skrzydlo ze smoothem po ulozeniu wlosow. wyszlo tak:

 

ohf45j3ljamu.jpg

 

3. pytanie: czemu tak sie dzieje? oznacza to ze wlosy mam ukladac juz na smoothie? i nie moge potem nic zmienic?

 

4. kiedy skopiowalem skrzydlo (wczesniejszy model skrzydla), to takze wyszlo cos absurdalnego. po prawo modelowane wlosy, po lewo jest kopia.

 

c46omumfrnl8.jpg

 

prosze o pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Co do ostatniego, to po zrobieniu kopii musisz znów dać "Recomb From Splines" o ile pamiętam.

 

Co do pierwszego problemu to radzę ci włosy układać ze splajnów. Jeżeli ich nie używasz bardzo łatwo wszystko zepsuć jednym złym posunięciem bądź może nawet lekką zmianą geometrii, a w przypadku Hair And Fur (przynajmniej VRay'owego) Ctrl + Z nie działa ^^

 

Podsumowując, wydaję mi się, że modelowanie włosów na splajnach powinno rozwiązać wszystkie twoje problemy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa to sam emiter włosów. Jeśli dajesz Turbo, to zmieniasz automatycznie ilość polygonów w emiterze i tym samym sposób w jaki włosy się układają. Możesz sobie mieć model, który jest przeznaczony do renderingu i który zagęszczasz. Ale emitera włosów nie musisz renderować i po żadnym pozorem go nie zagęszczaj już po uczesaniu fryzury ;)

 

Co do mirrora to Zernat ma rację. Tutaj akurat powinieneś sobie wypluć Guidy jako Spliny.. odbić te spliny symetrycznie i później drugą stronę przeczesać z tych splinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem. jednak jak zobaczyłem jak sie robi wlosy ze splinow to jakby to bylo punktowa metoda. patrzac na moje skrzydlo, musialbym w cholere chyba tych splinów zrobic? dobrze mowie?

 

korzystalem z jednego tutka i tu mam przyklad

 

9ikeeiz1t3s5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jedna rzecz. wzialem sie za spliny jak mi radziliscie. zrobilem cos takiego: poniezej fotka. jak mozna zauwazyc sa 3 rzedy splinow. te wybiegajace z gory i srodka, te z gory i krawedzi i te z dolu. myslalem ze jak polacze tych 6 to stworzy mi z nich plaszczyzne, a to podzielilo sie tylko na tak jakby linie. w ten sposob to przeciez moge robic 1000 lat...

 

bqi9uxszjtkz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie jak to zrobic? recomb jak zauwazylem dziala tak, ze jak sie kliknie to jest taki krzyzyk chyba i raz mozna kliknac. i raz kliknalem na jednego splajna i tak wszystkie po kolei. nic mi to nie zmienilo. jedynie wychodzi jak zrobie od nowa po dwa splajny i je zaatachuje.

 

tak wyglada linia wlosow z boku. czerwone pkt to rzedy splinow, a kreski brazowe to rozloerzenie wlosow oczywiscie odnoszac sie do obrozka z mojego posta wyzej

 

5uw86qcebkv5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropos mirrora to wyszedl niezly syf. nie ogarniam dlaczego chocby jak zrobie mirror zwyklej rzeczy i naloze dopiero hair to juz to dziwniewyglada jakby automaycznie zalaczal sie normal. nie ogarniam. czemu nawet na mirrorze bez haira nie dziala to jak nalezy. czyzby zmirrorrowany obiekt mial zapisane ze jest mirrorem i robilo mi nazlosc?:P a co do conwersji guildow na spliny to wychodzi masakra, gdyz jak to zmirrorowalem, to zrobily sie okregi wlosow dookola osi a nie dziala to wzdluz jak to bylo we wczesniejszym przypadku:

 

qfy5v82u1gho.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukladasz kilkanaście/ kilkadziesiąt splajnów a nie dwa...Wszystkie jako jeden połączony editable spline. Czyli robisz jednego spline, wchodzisz w subobject i go sobie klonujesz z shiftem i układasz vertexy tak jak Ci się podoba. Splajny działaja wtedy jak guides dla haira, im wiecej ułozysz tym masz wiekszą kontrolę.

 

[ATTACH=CONFIG]90597[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności