Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Tak jak w temacie, niedawno zacząłem zabawę ze skinowaniem. Po pierwszych testach gdy nie mogłem osiągnąć żadnych konkretnych efektów w ramach eksperymentów nałożyłem niemal na wszystkie Blend'a i wyszło coś takiego: http://imageshack.us/a/img441/9602/59669366.jpg

 

Przez chwilę byłem nawet zadowolony z efektu, jednak wziąłem się dalej do roboty, pobawiłem się tymi wagami itd, i wyszło z kolei coś takiego: http://imageshack.us/a/img856/2684/502k.jpg Jednak nie jestem w stanie poprawić miejsca zaznaczonego strzałką, jest ono lekko wgłębione jednak nie ważne jak dodaję i odejmuję wagi, nie jestem w stanie zaokrąglić go w drugą stronę, czy ktoś mógłby mi doradzić jak mógłbym to poprawić ?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czołem! :D

 

Samymi wagami wiele nie zwojujesz - zapoznaj się ze "skin morphem".

 

Tutaj tak prościutko:

 

Po prostu masz kontrolę idealną nad każdym wierzchołkiem jak się będzie układał - oczywiście w zależności od ruchu powiązanej z nim kości. :)

Napisano
  • Autor

Witam :DD

 

Dzięki za informacje, na DT nic o tym nie było ^^

 

Pozdrawiam.

 

@Edit: Pobawiłem się chwilę, zarzuciłem na koniec jeszcze Relax'a i wygląda całkiem nieźle o ile nie rozciągam do skrajnych wartości. Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez Zernat

Napisano

No to fajnie że się udało. Poszukaj na YT, jest kupa fajnych tutoriali do skinowania, tam wszystko na ten temat znajdziesz.

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Oki, a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czy istnieje jakiś bezstresowy sposób aby zmienić długość pierwszej kości ?

 

Focia: http://imageshack.us/a/img203/3347/noga1.jpg

 

Czy może jeżeli chce zmienić układ kości (nawet jeśli chodzi tylko o przedłużenie aby noga miała jakby pivota w innym miejscu) to muszę robić od nowa riga i skina ?

Napisano

Wiesz, chyba nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie, nie mam dostępu do maxa teraz i nie mogę się upewnić w tym, co Ci napiszę. Zobacz sobie tutoriale "cg academy", część można nawet znaleźć na youtube. Tam riggują i skinnują takiego ogra dużego, kupę informacji stamtąd wyłowisz, co do zmieniania kości tak samo. Ale obawiam się, że niestety będzie kupa niepotrzebnych kombinacji ze zmienianiem położenia "stawów" i długością kości. Ale ogarnij sobie tego tutka, a raczej ciąg tych tutków.

Albo poczekaj na info od kogoś kumatego w riggowaniu tu, na forum :)

Napisano

Bone edit tool w zakładce animacja, ale nie wiem jak się zachowa przypisana skóra

 

Napisz czy zadziałało

Napisano
  • Autor

To już testowałem, niestety rozjeżdża się wszystko a raczej rozciąga. Jest tak jak mówił Miłosz, jeśli mamy prosty model to szybciej jest to zrobić drugi raz niż zagłębiać się w to wszystko :P

 

Co nie znaczy, że nie wypadałoby tego kiedyś ogarnąć ;)

Napisano

Warto byłoby pociągnąć ten temat, może najpierw trzeba podłączyć skórę?

Napisano

myślę że zamiast kombinować szybciej byś zdjął skina, poprawił długość kości przy użyciu Bone Tools i zaczął ponownie skinować. to raptem kilka minut i o wiele szybciej niż czekanie na odpowiedzi:)

a swoją drogą to podczas rigowania podstawą jest niezwykle dokładne i poprawne ustawienie kości w odpowiednim miejscu, dopiero później dodawanie kontrolerów i skinowanie. inaczej będziesz wracał do podstawowych problemów jakimi są źle ustawione kości i zgięcia. warto poświecić dużo czasu na poprawne ustawienie kości, zaoszczędzisz sobie później najprostszych problemów i nerwów.

tym bardziej że max nie jest zbyt przyjazny podczas poprawiania rigów w późniejszym etapie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności