Napisano 25 Maj 201311 l Witam. Tak jak w temacie, niedawno zacząłem zabawę ze skinowaniem. Po pierwszych testach gdy nie mogłem osiągnąć żadnych konkretnych efektów w ramach eksperymentów nałożyłem niemal na wszystkie Blend'a i wyszło coś takiego: http://imageshack.us/a/img441/9602/59669366.jpg Przez chwilę byłem nawet zadowolony z efektu, jednak wziąłem się dalej do roboty, pobawiłem się tymi wagami itd, i wyszło z kolei coś takiego: http://imageshack.us/a/img856/2684/502k.jpg Jednak nie jestem w stanie poprawić miejsca zaznaczonego strzałką, jest ono lekko wgłębione jednak nie ważne jak dodaję i odejmuję wagi, nie jestem w stanie zaokrąglić go w drugą stronę, czy ktoś mógłby mi doradzić jak mógłbym to poprawić ? Pozdrawiam.
Napisano 25 Maj 201311 l Czołem! :D Samymi wagami wiele nie zwojujesz - zapoznaj się ze "skin morphem". Tutaj tak prościutko: Po prostu masz kontrolę idealną nad każdym wierzchołkiem jak się będzie układał - oczywiście w zależności od ruchu powiązanej z nim kości. :)
Napisano 25 Maj 201311 l Autor Witam :DD Dzięki za informacje, na DT nic o tym nie było ^^ Pozdrawiam. @Edit: Pobawiłem się chwilę, zarzuciłem na koniec jeszcze Relax'a i wygląda całkiem nieźle o ile nie rozciągam do skrajnych wartości. Dzięki za pomoc :) Edytowane 25 Maj 201311 l przez Zernat
Napisano 25 Maj 201311 l No to fajnie że się udało. Poszukaj na YT, jest kupa fajnych tutoriali do skinowania, tam wszystko na ten temat znajdziesz. Pozdrawiam!
Napisano 25 Maj 201311 l Autor Oki, a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czy istnieje jakiś bezstresowy sposób aby zmienić długość pierwszej kości ? Focia: http://imageshack.us/a/img203/3347/noga1.jpg Czy może jeżeli chce zmienić układ kości (nawet jeśli chodzi tylko o przedłużenie aby noga miała jakby pivota w innym miejscu) to muszę robić od nowa riga i skina ?
Napisano 26 Maj 201311 l Wiesz, chyba nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie, nie mam dostępu do maxa teraz i nie mogę się upewnić w tym, co Ci napiszę. Zobacz sobie tutoriale "cg academy", część można nawet znaleźć na youtube. Tam riggują i skinnują takiego ogra dużego, kupę informacji stamtąd wyłowisz, co do zmieniania kości tak samo. Ale obawiam się, że niestety będzie kupa niepotrzebnych kombinacji ze zmienianiem położenia "stawów" i długością kości. Ale ogarnij sobie tego tutka, a raczej ciąg tych tutków. Albo poczekaj na info od kogoś kumatego w riggowaniu tu, na forum :)
Napisano 26 Maj 201311 l Bone edit tool w zakładce animacja, ale nie wiem jak się zachowa przypisana skóra Napisz czy zadziałało
Napisano 26 Maj 201311 l Autor To już testowałem, niestety rozjeżdża się wszystko a raczej rozciąga. Jest tak jak mówił Miłosz, jeśli mamy prosty model to szybciej jest to zrobić drugi raz niż zagłębiać się w to wszystko :P Co nie znaczy, że nie wypadałoby tego kiedyś ogarnąć ;)
Napisano 27 Maj 201311 l myślę że zamiast kombinować szybciej byś zdjął skina, poprawił długość kości przy użyciu Bone Tools i zaczął ponownie skinować. to raptem kilka minut i o wiele szybciej niż czekanie na odpowiedzi:) a swoją drogą to podczas rigowania podstawą jest niezwykle dokładne i poprawne ustawienie kości w odpowiednim miejscu, dopiero później dodawanie kontrolerów i skinowanie. inaczej będziesz wracał do podstawowych problemów jakimi są źle ustawione kości i zgięcia. warto poświecić dużo czasu na poprawne ustawienie kości, zaoszczędzisz sobie później najprostszych problemów i nerwów. tym bardziej że max nie jest zbyt przyjazny podczas poprawiania rigów w późniejszym etapie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto