Zernat Napisano 25 Maj 2013 Napisano 25 Maj 2013 Witam. Tak jak w temacie, niedawno zacząłem zabawę ze skinowaniem. Po pierwszych testach gdy nie mogłem osiągnąć żadnych konkretnych efektów w ramach eksperymentów nałożyłem niemal na wszystkie Blend'a i wyszło coś takiego: http://imageshack.us/a/img441/9602/59669366.jpg Przez chwilę byłem nawet zadowolony z efektu, jednak wziąłem się dalej do roboty, pobawiłem się tymi wagami itd, i wyszło z kolei coś takiego: http://imageshack.us/a/img856/2684/502k.jpg Jednak nie jestem w stanie poprawić miejsca zaznaczonego strzałką, jest ono lekko wgłębione jednak nie ważne jak dodaję i odejmuję wagi, nie jestem w stanie zaokrąglić go w drugą stronę, czy ktoś mógłby mi doradzić jak mógłbym to poprawić ? Pozdrawiam.
Miłosz3ds Napisano 25 Maj 2013 Napisano 25 Maj 2013 Czołem! :D Samymi wagami wiele nie zwojujesz - zapoznaj się ze "skin morphem". Tutaj tak prościutko: Po prostu masz kontrolę idealną nad każdym wierzchołkiem jak się będzie układał - oczywiście w zależności od ruchu powiązanej z nim kości. :)
Zernat Napisano 25 Maj 2013 Autor Napisano 25 Maj 2013 (edytowane) Witam :DD Dzięki za informacje, na DT nic o tym nie było ^^ Pozdrawiam. @Edit: Pobawiłem się chwilę, zarzuciłem na koniec jeszcze Relax'a i wygląda całkiem nieźle o ile nie rozciągam do skrajnych wartości. Dzięki za pomoc :) Edytowane 25 Maj 2013 przez Zernat
Miłosz3ds Napisano 25 Maj 2013 Napisano 25 Maj 2013 No to fajnie że się udało. Poszukaj na YT, jest kupa fajnych tutoriali do skinowania, tam wszystko na ten temat znajdziesz. Pozdrawiam!
Zernat Napisano 25 Maj 2013 Autor Napisano 25 Maj 2013 Oki, a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czy istnieje jakiś bezstresowy sposób aby zmienić długość pierwszej kości ? Focia: http://imageshack.us/a/img203/3347/noga1.jpg Czy może jeżeli chce zmienić układ kości (nawet jeśli chodzi tylko o przedłużenie aby noga miała jakby pivota w innym miejscu) to muszę robić od nowa riga i skina ?
Miłosz3ds Napisano 26 Maj 2013 Napisano 26 Maj 2013 Wiesz, chyba nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie, nie mam dostępu do maxa teraz i nie mogę się upewnić w tym, co Ci napiszę. Zobacz sobie tutoriale "cg academy", część można nawet znaleźć na youtube. Tam riggują i skinnują takiego ogra dużego, kupę informacji stamtąd wyłowisz, co do zmieniania kości tak samo. Ale obawiam się, że niestety będzie kupa niepotrzebnych kombinacji ze zmienianiem położenia "stawów" i długością kości. Ale ogarnij sobie tego tutka, a raczej ciąg tych tutków. Albo poczekaj na info od kogoś kumatego w riggowaniu tu, na forum :)
Szosz Napisano 26 Maj 2013 Napisano 26 Maj 2013 Bone edit tool w zakładce animacja, ale nie wiem jak się zachowa przypisana skóra Napisz czy zadziałało
Zernat Napisano 26 Maj 2013 Autor Napisano 26 Maj 2013 To już testowałem, niestety rozjeżdża się wszystko a raczej rozciąga. Jest tak jak mówił Miłosz, jeśli mamy prosty model to szybciej jest to zrobić drugi raz niż zagłębiać się w to wszystko :P Co nie znaczy, że nie wypadałoby tego kiedyś ogarnąć ;)
Szosz Napisano 27 Maj 2013 Napisano 27 Maj 2013 Warto byłoby pociągnąć ten temat, może najpierw trzeba podłączyć skórę?
zio_mal Napisano 27 Maj 2013 Napisano 27 Maj 2013 myślę że zamiast kombinować szybciej byś zdjął skina, poprawił długość kości przy użyciu Bone Tools i zaczął ponownie skinować. to raptem kilka minut i o wiele szybciej niż czekanie na odpowiedzi:) a swoją drogą to podczas rigowania podstawą jest niezwykle dokładne i poprawne ustawienie kości w odpowiednim miejscu, dopiero później dodawanie kontrolerów i skinowanie. inaczej będziesz wracał do podstawowych problemów jakimi są źle ustawione kości i zgięcia. warto poświecić dużo czasu na poprawne ustawienie kości, zaoszczędzisz sobie później najprostszych problemów i nerwów. tym bardziej że max nie jest zbyt przyjazny podczas poprawiania rigów w późniejszym etapie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się