Skocz do zawartości

Problem początkującego ze skinowaniem


Zernat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie, niedawno zacząłem zabawę ze skinowaniem. Po pierwszych testach gdy nie mogłem osiągnąć żadnych konkretnych efektów w ramach eksperymentów nałożyłem niemal na wszystkie Blend'a i wyszło coś takiego: http://imageshack.us/a/img441/9602/59669366.jpg

 

Przez chwilę byłem nawet zadowolony z efektu, jednak wziąłem się dalej do roboty, pobawiłem się tymi wagami itd, i wyszło z kolei coś takiego: http://imageshack.us/a/img856/2684/502k.jpg Jednak nie jestem w stanie poprawić miejsca zaznaczonego strzałką, jest ono lekko wgłębione jednak nie ważne jak dodaję i odejmuję wagi, nie jestem w stanie zaokrąglić go w drugą stronę, czy ktoś mógłby mi doradzić jak mógłbym to poprawić ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Czołem! :D

 

Samymi wagami wiele nie zwojujesz - zapoznaj się ze "skin morphem".

 

Tutaj tak prościutko:

 

Po prostu masz kontrolę idealną nad każdym wierzchołkiem jak się będzie układał - oczywiście w zależności od ruchu powiązanej z nim kości. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Witam :DD

 

Dzięki za informacje, na DT nic o tym nie było ^^

 

Pozdrawiam.

 

@Edit: Pobawiłem się chwilę, zarzuciłem na koniec jeszcze Relax'a i wygląda całkiem nieźle o ile nie rozciągam do skrajnych wartości. Dzięki za pomoc :)

Edytowane przez Zernat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czy istnieje jakiś bezstresowy sposób aby zmienić długość pierwszej kości ?

 

Focia: http://imageshack.us/a/img203/3347/noga1.jpg

 

Czy może jeżeli chce zmienić układ kości (nawet jeśli chodzi tylko o przedłużenie aby noga miała jakby pivota w innym miejscu) to muszę robić od nowa riga i skina ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, chyba nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie, nie mam dostępu do maxa teraz i nie mogę się upewnić w tym, co Ci napiszę. Zobacz sobie tutoriale "cg academy", część można nawet znaleźć na youtube. Tam riggują i skinnują takiego ogra dużego, kupę informacji stamtąd wyłowisz, co do zmieniania kości tak samo. Ale obawiam się, że niestety będzie kupa niepotrzebnych kombinacji ze zmienianiem położenia "stawów" i długością kości. Ale ogarnij sobie tego tutka, a raczej ciąg tych tutków.

Albo poczekaj na info od kogoś kumatego w riggowaniu tu, na forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już testowałem, niestety rozjeżdża się wszystko a raczej rozciąga. Jest tak jak mówił Miłosz, jeśli mamy prosty model to szybciej jest to zrobić drugi raz niż zagłębiać się w to wszystko :P

 

Co nie znaczy, że nie wypadałoby tego kiedyś ogarnąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że zamiast kombinować szybciej byś zdjął skina, poprawił długość kości przy użyciu Bone Tools i zaczął ponownie skinować. to raptem kilka minut i o wiele szybciej niż czekanie na odpowiedzi:)

a swoją drogą to podczas rigowania podstawą jest niezwykle dokładne i poprawne ustawienie kości w odpowiednim miejscu, dopiero później dodawanie kontrolerów i skinowanie. inaczej będziesz wracał do podstawowych problemów jakimi są źle ustawione kości i zgięcia. warto poświecić dużo czasu na poprawne ustawienie kości, zaoszczędzisz sobie później najprostszych problemów i nerwów.

tym bardziej że max nie jest zbyt przyjazny podczas poprawiania rigów w późniejszym etapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności