Jump to content

Problem początkującego ze skinowaniem


Zernat
 Share

Recommended Posts

Witam. Tak jak w temacie, niedawno zacząłem zabawę ze skinowaniem. Po pierwszych testach gdy nie mogłem osiągnąć żadnych konkretnych efektów w ramach eksperymentów nałożyłem niemal na wszystkie Blend'a i wyszło coś takiego: http://imageshack.us/a/img441/9602/59669366.jpg

 

Przez chwilę byłem nawet zadowolony z efektu, jednak wziąłem się dalej do roboty, pobawiłem się tymi wagami itd, i wyszło z kolei coś takiego: http://imageshack.us/a/img856/2684/502k.jpg Jednak nie jestem w stanie poprawić miejsca zaznaczonego strzałką, jest ono lekko wgłębione jednak nie ważne jak dodaję i odejmuję wagi, nie jestem w stanie zaokrąglić go w drugą stronę, czy ktoś mógłby mi doradzić jak mógłbym to poprawić ?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Czołem! :D

 

Samymi wagami wiele nie zwojujesz - zapoznaj się ze "skin morphem".

 

Tutaj tak prościutko:

 

Po prostu masz kontrolę idealną nad każdym wierzchołkiem jak się będzie układał - oczywiście w zależności od ruchu powiązanej z nim kości. :)

Link to comment
Share on other sites

Witam :DD

 

Dzięki za informacje, na DT nic o tym nie było ^^

 

Pozdrawiam.

 

@Edit: Pobawiłem się chwilę, zarzuciłem na koniec jeszcze Relax'a i wygląda całkiem nieźle o ile nie rozciągam do skrajnych wartości. Dzięki za pomoc :)

Edited by Zernat
Link to comment
Share on other sites

Oki, a czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć czy istnieje jakiś bezstresowy sposób aby zmienić długość pierwszej kości ?

 

Focia: http://imageshack.us/a/img203/3347/noga1.jpg

 

Czy może jeżeli chce zmienić układ kości (nawet jeśli chodzi tylko o przedłużenie aby noga miała jakby pivota w innym miejscu) to muszę robić od nowa riga i skina ?

Link to comment
Share on other sites

Wiesz, chyba nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć na to pytanie, nie mam dostępu do maxa teraz i nie mogę się upewnić w tym, co Ci napiszę. Zobacz sobie tutoriale "cg academy", część można nawet znaleźć na youtube. Tam riggują i skinnują takiego ogra dużego, kupę informacji stamtąd wyłowisz, co do zmieniania kości tak samo. Ale obawiam się, że niestety będzie kupa niepotrzebnych kombinacji ze zmienianiem położenia "stawów" i długością kości. Ale ogarnij sobie tego tutka, a raczej ciąg tych tutków.

Albo poczekaj na info od kogoś kumatego w riggowaniu tu, na forum :)

Link to comment
Share on other sites

To już testowałem, niestety rozjeżdża się wszystko a raczej rozciąga. Jest tak jak mówił Miłosz, jeśli mamy prosty model to szybciej jest to zrobić drugi raz niż zagłębiać się w to wszystko :P

 

Co nie znaczy, że nie wypadałoby tego kiedyś ogarnąć ;)

Link to comment
Share on other sites

myślę że zamiast kombinować szybciej byś zdjął skina, poprawił długość kości przy użyciu Bone Tools i zaczął ponownie skinować. to raptem kilka minut i o wiele szybciej niż czekanie na odpowiedzi:)

a swoją drogą to podczas rigowania podstawą jest niezwykle dokładne i poprawne ustawienie kości w odpowiednim miejscu, dopiero później dodawanie kontrolerów i skinowanie. inaczej będziesz wracał do podstawowych problemów jakimi są źle ustawione kości i zgięcia. warto poświecić dużo czasu na poprawne ustawienie kości, zaoszczędzisz sobie później najprostszych problemów i nerwów.

tym bardziej że max nie jest zbyt przyjazny podczas poprawiania rigów w późniejszym etapie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy