Changeless Napisano 27 Maj 2013 Napisano 27 Maj 2013 Witam. Jak w tytule mam problem ze światłem przy narożnikach pomieszczenia. Znalazłem kilka propozycji rozwiązań problemu na zagranicznych forach, ale nic nie przyniosło rezultatu. Wzoruję się na tutorialu 'mental ray Rendering Techniques: Interiors' z digitaltutors.com . Scena wykonana w Mayi. Źródłem światła jest Area Light umieszczone niecałe 2,5 metra od wejścia do pomieszczenia (jakieś 7x7m). 'Photon Intensity' 21 000 000 - jak na porę dnia jest zbyt ciemno, ale raz że ten parametr wydaje mi się dużo za duży a dwa, że wraz ze zwiększaniem parametru są większe przecieki. 'Glob Illum Photons' 900 000 - też chyba mogłoby być niższe. Wartości parametrów GI i FG w Render Settings nie zmieniane, poza ustawieniem promienia fotonu na 20 (domyślnie 40). Ogólnie dopiero zaczynam przygodę z grafiką 3D, wcześniej trochę pomodelowałem. Wszelkie wskazówki i rady mile widziane. Z góry dzięki.
skalpel3d Napisano 29 Maj 2013 Napisano 29 Maj 2013 na mayce się nie znam ale ogólnie sprawź czy aby na pewno wszytko jest ze sobą styczne a jeśli nie to to osuń wszelkie materiały standardowe i zastosuj mentalowe tak mental ray i vray nie za bardzo się kochają z materiałami standardowymi :) A tak ogólnie to poprawa kamere nie wiem jak to się zwie w majce ale na pewno jest jakaś camera correction bo strasznie ci się ściany rozjeżdżają :)
Changeless Napisano 13 Czerwiec 2013 Autor Napisano 13 Czerwiec 2013 (edytowane) Tak to wygląda w tej chwili. Pomogła przede wszystkim zmiana materiałów na mentalowe, kamera również poprawiona. Area Light: Intensity - 0 Photon Intensity - 17 500 000 Global Ilum Photons - 500 000 Do tego Directional Light z mib_cie_d1. Bardzo proszę o rady jeśli widzicie jakieś błędy. Edytowane 13 Czerwiec 2013 przez Changeless
skalpel3d Napisano 14 Czerwiec 2013 Napisano 14 Czerwiec 2013 (edytowane) Mnie trochę drażni kadr wiem że to może być tylko imo ale spróbowałbym kamerę ustawić na wysokosci 160 -165 cm i nie koniecznie w pomieszczeniu tylko wyjechać nią za pokój na pewno w kamerze znajdziesz coś co się zwie clipping umożliwia ci określenie punktu od którego kamera widzi i punktu zasięgu widzenia dzięki temu możesz mieć kamerę ustawiona na ogniskowa jaka ci pasuje a równocześnie nie musisz operować zoomem który deformuje obraz :) Na pewno by było warto rozjaśnić obrazek tła jest za wyrazisty jak na tak mocne światło świetną pomocą w tym jest zerkniecie za okno jak naprwde wygląda niebo przy takim słonecznym dniu :) A w ogóle warto przenieść watek do wipa :) tam zagląda więcej osób Edytowane 14 Czerwiec 2013 przez skalpel3d dopisane ostanie zdanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się