Napisano 28 Maj 201311 l Cześć mam problem z padającym cieniem. Postac przechodzi z lewej do prawej, jak jest sciana to jest OK bo tego błedu nie widac, ale gdy stoi i mija ta biała tablice to cień wyglada tragicznie... jak to naprawic? Zalezy mi na czacie pozdrawiam screen : http://www.imagebam.com/image/7a72d7256879660 Dodam ze antialasing ustawialem min 1/16 max 1. Dawalem nawet wieksze parametry i nic ciągle tak samo. w Material Editor w opcji Shadow/Reflection i w polu Shadows mam Ambient Shadow Color ( ustawiony kolor siwy podchodzacy pod scene ) i wartosc Shadow Intensity na 12. Cien pada tak delikatnie i jest ok. Ale to na zdjeciu strasznie wyglada. Wie ktos jak to poprawic? Zalezy mi na szybkiej odpowiedzi bo rendering bede jeszcze dzisiaj puszczal a on trwa nawet do 5h ( i7, 8GB, GTX 560 ) .... Z góry dzieki
Napisano 28 Maj 201311 l Tzn. jaki to jest render? Bo z ustawień nie da sie wymyślić. Poza tym jak to możliwe, że przy tak okropnym renderze masz taki czas. Pokaż ustawienia rendera. I sprawdź czy czasem nie masz na siebie takiej samej geometri. Zjedź z rozdzielczością do 30/50% hd do testów. A wgl to animacja jeszcze? Bo jeśli to animacja to trzeba by się nauczyć jak bejkować GI?
Napisano 28 Maj 201311 l Autor Jest to mental ray. Mam ustawione aa na min1/64 i max 1. Mam wlaczona opcje use advanced light i tam standardowo atmosphere , environment i effects reszta opcji jest domyslna. Nie ogarniam tak maxa na tyle i troche nie wiem co napisales. Jest to animacja trwa 40s. Wszystko jest dobrze tylko ten cien padajacy na tlo biale zle wyglada i musze go poprawic. Jakas porada napisana jak dla laika?? Nie wiem czemu tak dlugo renderuje a ustawiam na avi 720p rozdzialke
Napisano 29 Maj 201311 l W ustawieniach światła odszukaj shadow sampling - zwiększaj wartość aż uzyskasz coś co wygląda dobrze
Napisano 29 Maj 201311 l Autor Tak juz sobie poradzilem sam jakos z tym, metodami prób i błędów hehe. Jest juz dobrze na tle białych.
Napisano 29 Maj 201311 l Zmniejsz sampling AA zwykle do testów używa się -1 do 1 a do finali 0 do 8/16. Final gatheringu jeśli masz włączony zmniejsz point density do 0.1 do finalnego 0.25/.3 będzie ok. powinien Ci zejść sporo czas renderingu.
Napisano 1 Czerwiec 201311 l Autor ok dzieki, ale mam dalej problem z tym cieniem, bo teraz mam tak, ze na tym bialym tle nie ma cienia ( jest taki leciutki ktory ledwo widac ) a na scianie pod tablica na nogach cien jest taki lekki i niby ok. Ale nauczyciel powiedzial zeby na tej tablicy jakis cien byl w miare widoczny. A wiec jak w Material Editor - Shadows -> Shadow intensity ustawie na mniejsza wartosc to cien jest mocny na tej bialej tablicy, ale za to tez jest mocny na nogach ( sciana siwa). A ma byc tak, ze na tablicy bialej jest widoczny cien - nie za mocny i nie za jasny, no i na nogach taki sredni zeby go bylo widac. Wiec jak mam to poprawic? Prosze o pomoc
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto