jopa Napisano 28 Maj 2013 Napisano 28 Maj 2013 Cześć mam problem z padającym cieniem. Postac przechodzi z lewej do prawej, jak jest sciana to jest OK bo tego błedu nie widac, ale gdy stoi i mija ta biała tablice to cień wyglada tragicznie... jak to naprawic? Zalezy mi na czacie pozdrawiam screen : http://www.imagebam.com/image/7a72d7256879660 Dodam ze antialasing ustawialem min 1/16 max 1. Dawalem nawet wieksze parametry i nic ciągle tak samo. w Material Editor w opcji Shadow/Reflection i w polu Shadows mam Ambient Shadow Color ( ustawiony kolor siwy podchodzacy pod scene ) i wartosc Shadow Intensity na 12. Cien pada tak delikatnie i jest ok. Ale to na zdjeciu strasznie wyglada. Wie ktos jak to poprawic? Zalezy mi na szybkiej odpowiedzi bo rendering bede jeszcze dzisiaj puszczal a on trwa nawet do 5h ( i7, 8GB, GTX 560 ) .... Z góry dzieki
legomir Napisano 28 Maj 2013 Napisano 28 Maj 2013 Tzn. jaki to jest render? Bo z ustawień nie da sie wymyślić. Poza tym jak to możliwe, że przy tak okropnym renderze masz taki czas. Pokaż ustawienia rendera. I sprawdź czy czasem nie masz na siebie takiej samej geometri. Zjedź z rozdzielczością do 30/50% hd do testów. A wgl to animacja jeszcze? Bo jeśli to animacja to trzeba by się nauczyć jak bejkować GI?
jopa Napisano 28 Maj 2013 Autor Napisano 28 Maj 2013 Jest to mental ray. Mam ustawione aa na min1/64 i max 1. Mam wlaczona opcje use advanced light i tam standardowo atmosphere , environment i effects reszta opcji jest domyslna. Nie ogarniam tak maxa na tyle i troche nie wiem co napisales. Jest to animacja trwa 40s. Wszystko jest dobrze tylko ten cien padajacy na tlo biale zle wyglada i musze go poprawic. Jakas porada napisana jak dla laika?? Nie wiem czemu tak dlugo renderuje a ustawiam na avi 720p rozdzialke
deshu Napisano 29 Maj 2013 Napisano 29 Maj 2013 W ustawieniach światła odszukaj shadow sampling - zwiększaj wartość aż uzyskasz coś co wygląda dobrze
jopa Napisano 29 Maj 2013 Autor Napisano 29 Maj 2013 Tak juz sobie poradzilem sam jakos z tym, metodami prób i błędów hehe. Jest juz dobrze na tle białych.
legomir Napisano 29 Maj 2013 Napisano 29 Maj 2013 Zmniejsz sampling AA zwykle do testów używa się -1 do 1 a do finali 0 do 8/16. Final gatheringu jeśli masz włączony zmniejsz point density do 0.1 do finalnego 0.25/.3 będzie ok. powinien Ci zejść sporo czas renderingu.
jopa Napisano 1 Czerwiec 2013 Autor Napisano 1 Czerwiec 2013 ok dzieki, ale mam dalej problem z tym cieniem, bo teraz mam tak, ze na tym bialym tle nie ma cienia ( jest taki leciutki ktory ledwo widac ) a na scianie pod tablica na nogach cien jest taki lekki i niby ok. Ale nauczyciel powiedzial zeby na tej tablicy jakis cien byl w miare widoczny. A wiec jak w Material Editor - Shadows -> Shadow intensity ustawie na mniejsza wartosc to cien jest mocny na tej bialej tablicy, ale za to tez jest mocny na nogach ( sciana siwa). A ma byc tak, ze na tablicy bialej jest widoczny cien - nie za mocny i nie za jasny, no i na nogach taki sredni zeby go bylo widac. Wiec jak mam to poprawic? Prosze o pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się