Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, dla niektórych z was to będzie banalne pytanie ale jestem świeżak. Mianowicie chodzi o to czy jak np. stworze zwykły prostokąt który ma mieć zaokrąglone krawędzie i czy teraz lepiej użyć do tego opcji chamfer czy mesh smooth, jaki mają wpływ na render na czas renderu te opcję co się bardziej opłaca. Dziękuję i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 862
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kolego. W prostokącie to można co najwyżej zaokrąglić wierzchołki ;-)

A jeżeli masz na myśli prostopadłościan lub jego szczególną formą, sześcian, to do zaokrąglenia krawędzi wystarczy chamfer. Trzeba potem jedynie zadbać o odpowiednie przypisanie grup wygładzania. Jeżeli obiekt nie będzie pokazywany w dużym zbliżeniu to można to pominąć. Wybór pomiędzy jednym a drugim rozwiązaniem nie ma w większości przypadków widocznego wpływu na czas renderu (chamferem tez da się zrobić bardzo gęstą siatkę).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności