Napisano 31 Maj 201311 l Witam, dla niektórych z was to będzie banalne pytanie ale jestem świeżak. Mianowicie chodzi o to czy jak np. stworze zwykły prostokąt który ma mieć zaokrąglone krawędzie i czy teraz lepiej użyć do tego opcji chamfer czy mesh smooth, jaki mają wpływ na render na czas renderu te opcję co się bardziej opłaca. Dziękuję i pozdrawiam.
Napisano 31 Maj 201311 l Kolego. W prostokącie to można co najwyżej zaokrąglić wierzchołki ;-) A jeżeli masz na myśli prostopadłościan lub jego szczególną formą, sześcian, to do zaokrąglenia krawędzi wystarczy chamfer. Trzeba potem jedynie zadbać o odpowiednie przypisanie grup wygładzania. Jeżeli obiekt nie będzie pokazywany w dużym zbliżeniu to można to pominąć. Wybór pomiędzy jednym a drugim rozwiązaniem nie ma w większości przypadków widocznego wpływu na czas renderu (chamferem tez da się zrobić bardzo gęstą siatkę).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto