Jump to content

Renderowanie +/- mesh smooth


bobsonrobson
 Share

Recommended Posts

Witam, dla niektórych z was to będzie banalne pytanie ale jestem świeżak. Mianowicie chodzi o to czy jak np. stworze zwykły prostokąt który ma mieć zaokrąglone krawędzie i czy teraz lepiej użyć do tego opcji chamfer czy mesh smooth, jaki mają wpływ na render na czas renderu te opcję co się bardziej opłaca. Dziękuję i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Kolego. W prostokącie to można co najwyżej zaokrąglić wierzchołki ;-)

A jeżeli masz na myśli prostopadłościan lub jego szczególną formą, sześcian, to do zaokrąglenia krawędzi wystarczy chamfer. Trzeba potem jedynie zadbać o odpowiednie przypisanie grup wygładzania. Jeżeli obiekt nie będzie pokazywany w dużym zbliżeniu to można to pominąć. Wybór pomiędzy jednym a drugim rozwiązaniem nie ma w większości przypadków widocznego wpływu na czas renderu (chamferem tez da się zrobić bardzo gęstą siatkę).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy