Synthax Napisano 3 Czerwiec 2013 Share Napisano 3 Czerwiec 2013 (edytowane) Witajcie, odebrałem nowy komputer, xeon 3,4 ghz, 32gb. Chciałem zapytać dlaczego podczas renderu zużycie procesora dochodzi tylko do 50-55% ? Podczas renderu widzę 8 bucketow. Chciałbym dodać że przez większość czasu jest 90-100% zużycia. Ale w VRay w prepasach, np na obszarach z v-ray displace'm jest tylko 50%.. Edytowane 3 Czerwiec 2013 przez Synthax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 4 Czerwiec 2013 Share Napisano 4 Czerwiec 2013 Pewnie niektóre z nich nie są liczone na wielu wątkach (tak jak disp w mentalu), może być też tak, że jest inne wąskie gardło np. dysk twardy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synthax Napisano 4 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2013 Dysk to SSD 128GB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juzwa Napisano 4 Czerwiec 2013 Share Napisano 4 Czerwiec 2013 Specjalista od renderow akurat nie jestem (chcialem na poczatku zauwazyc zanim ktos mi wytknie ze sie nie znam). Tez mam Xeony i zauwazylem ze to jest ich normalne zachowanie (nie wiem czy zwykle procki dokladnie zachowuja sie tak samo, ale pewnie tak). Przy renderze czesto procek nie jedzie na pelnych 100%, sa rzeczy ktore ten render jakby spowalniaja. Ja zauwazylem ze np kaustyka w maxwellu spowalnia render do 10-20%. Wydaje mi sie ze to architektura silnikow renderujacych. Inaczej jest z programami do symulacji, tam zawsze (prawie) jedzie na pełnych 100% Wybaczcie za składnie i nieczytelnosc ale wycienczonym juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 4 Czerwiec 2013 Share Napisano 4 Czerwiec 2013 (edytowane) Zależnie od metody, włączonych funkcji, materiałów, obiektów, tryliona innych szczegółów, renderer będzie używał różnej ilości wątków. Nie ma nietrywialnego programu, który potrafiłby mielić wszystkie rdzenie nowoczesnego procesora na 100% cały czas. Na przykład zagęszczanie siatki przed displacementem jest prawie na pewno jednowątkowe. Sprawa może się zmieniać ze sceny na scenę, bo używanie geometrii z trójkątów może mieć inną ścieżkę w programie, niż z czworoboków czy cząsteczek itd. Renderer to jest skomplikowana maszyna. Jedyne co robi w miarę wielowątkowo, to strzela promieniami po raz skonstruowanym drzewie. Ale budowa samego drzewa, odkształcanie siatki, optymizacja shaderów, zapis do plików, wszystko to dzieje się najczęściej w jednym wątku. Caustyka, o ile oparta jest na fotonach, też pewnie będzie miała moment jednowątkowy filtrowania fotonów, ale takie szczegóły wiedzą tylko nieliczni. edit: W każdym razie to nie dzieje się automagicznie. Każdy podział na wątki musi zostać sensownie zaprojektowany przez programistę i nie każde zadanie się do tego nadaje. Wyobraź sobie zegarmistrza, który składa do kupy zegarek. Denerwuje Cię, że idzie mu wolno, więc dajesz mu pomoc. Jak zorganizować jego pracę, żeby przy składaniu jednego zegarka pracowały 32 osoby? Na szczęście analogia z zegarmistrzem jest chybiona. Renderowanie bardziej przypomina pracę malarza pokojowego, którego rzeczywiście można powielić zyskując czas, ale podpisanie umowy z właścicielem mieszkania, omówienie szczegółów i zainkasowanie zapłaty, znów powinien wykonać tylko jeden człowiek. A jak, nie daj Boże, mają tylko jedną drabinę? Widać w czym rzecz? Edytowane 4 Czerwiec 2013 przez SYmek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAn Napisano 14 Lipiec 2013 Share Napisano 14 Lipiec 2013 Poszperaj w ustawieniach rendera. On ma domyślnie ustawione konkretna ilość bucketów - możliwe, że twój ma ustawiona o połowę mniejsza niż liczba rdzeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 14 Lipiec 2013 Share Napisano 14 Lipiec 2013 Hm no ale przeciez sa tile i kazdy watek to jeden tile wiec... Przynajmniej tak jest w blenderze i zawsze wszystko idzie na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KONAn Napisano 16 Lipiec 2013 Share Napisano 16 Lipiec 2013 Hm no ale przeciez sa tile i kazdy watek to jeden tile wiec... Przynajmniej tak jest w blenderze i zawsze wszystko idzie na 100% Zgadza się!, I powinno to działać bez problemów ale autor wątku nie określił kiedy dokładnie ma te 50% obciążenia. W vray-u zanim zacznie się główny rendering przeliczane są passy jak np kaustyka i z tego co pamiętam jak zapuszczałem benchmark w jednej ze scen krążącej tu na stronie to mając 16 rdzeni widziałem tylko 8 bucketów w jednym z takich prepasów...poszperałem w opcjach ustawienia rendera i widziałem że miał domyślnie ustawioną liczbę bucketów na 8...ale już sam finalny rendering leciał z 16 bucketami. Inna możliwość to albo ma wyłączony HT ale wtedy nie byłoby 50% obciążenia tylko 100% albo po prostu zmienił procka już po instalacji Max-a i prawdopodobnie tu się coś "zamieszało"... Pytanie do autora wątku: czy w innym programie do renderowania jest 100% obciążenia ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się