kurator Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 Moj problem polega na tym iż gdy sciągne jakikolwiek materiał ze strony vray-materials.de to w momencie otwierania pliku .mat w programie nie pokazuje mi się to co na filmmikach, tzn po otwarciu biblioteki nie ma w niej żadnego materiału. Posiadam 3ds 2013 i mam zainstalowany plugin od vraya, ale nie wazne co sciagne to nie pojawia sie zaden materiał a jedynie pusta biblioteka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deemes Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 a tekstur nie ma ten materiał? może zgubił ścieżkę do tekstury.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FUNKYszou Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 .... nie pojawia sie zaden materiał a jedynie pusta biblioteka. deemes to chyba nie problem zagubionych textur ponieważ i tak by mu się otworzył same parametry materiału, po prostu bez textur, może źle je ładujesz, choć mogę się mylić, ja to robię get material (wciskasz standard) nastepnie Material/map browser material i szuaksz pobrany materiał, po czym powinien Ci się wyświetlić na liście dany materiał. spróbuj wejsc przez material--->get material może to coś pomoże, ponieważ np przy usuwaniu to tylko wtedy wyświetlają się wszystkie opcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurator Napisano 11 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2013 No niestety, nie naprawia to problemu. Daje screena co dokładnie się dzieje po załadowaniu biblioteki http://img838.imageshack.us/img838/722/bladdt.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wertjacek Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 mialem niedawno ten sam problem ale z teksturami. Materiallibraries leży sobie na C w document&settings i tak z defaulta max szuka materiału.Jesli ściągasz mat i wrzucasz do innego folderu to max nie znajdzie.Musisz dodać ścieżkę do swojego folderu z *mat i przede wszystkim sprawdzić czy aby napewno poprawną masz do materiallibraries. Customize>>Configure User Paths i tu w File I/O popatrz na scieżke materiallibraries a w External Files dopisz swoją z materialami.Dodatkowo dopisz te z File I/O (nie wiem czemu u mnie w z teksturami to pomoglo) i powinieneś po restarcie mieć juz materiały a jak nie to reinstall lub zdecydowanie sie na usunięcie folderu z ustawieniami w: C:\Documents and Settings\jnazwa usera\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Autodesk\3dsmax\2013 - 32bit lub 64bit -XP na win 7 nie pamietam dokładnie scieżki stracisz ustawki ale to odtwarza sie szybko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurator Napisano 11 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Sprawdziałem ścieżki i zrobiłem co piszesz ale dalej nic, tak samo przy reinstalce i usunięciu folderu z ustawieniami, ciągle dzieje sie to samo, chyba bede musial zostac przy podstawowych materiałach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 (edytowane) dzieje ci się to z każdym zaimportowanym materiałem czy tylko z niektórymi z wyżej wymienionej strony, a w ogóle masz skonfigurowanego maxa pod vraya bo w przypadku pracowania np z mentalem zawsze w material map browser będą się wyświetlały materiały vray jako puste biblioteki Daj zrzut z listewki Asigne renderer znajduje się w render setup w common Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez skalpel3d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurator Napisano 11 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Prosze oto zrzuty, wydaje mi się że tu tkwił błąd, tylko nie do konca wiem które opcje zaznaczyc http://img594.imageshack.us/img594/2544/assign.png bo po kliknięciu w Production i Material editor mam: Defalut scanline renderer, nvidia iray, quicksilver hardware renderer, V-Ray Adv 2.40.03, V-Ray RT 2.40.03, VUE file renderer A po kliknięciu w active shade: Nvidia iray, V-Ray RT 2.40.03 Jak widać człowiek uczy się całe życie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Poprawnie powinno byc tak jeśli zamierzasz pracować i renderować w środowisku vray production : vray adv 2.40.03, activeshade: V-Ray RT 2.40.03 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurator Napisano 12 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2013 Nie zakładając nowego tematu, pojawia sie inny problem. Otóż spodobał mi się na stronie materiał o nazwie Gold_Silver_Copper jednak po załadowaniu go otworzyło sie 6 rzeczy [ nie wiem jak to nazwac, takich duzych tabel ] nie moge zadnej ze soba połączyć, nie ma takze zadnej bitmapy i po wyrenderowaniu to wyglada brzydko. Podobnie dzieje sie z innymi, nawet kiedy posiadaja te bitmapy, zmieniam ich sciezki na poprawne ale dalej u mnie wyglada to brzydko, i jakby w ogole nie lezało obok tego co na zdjeciu wrzucone, sa moze jakies opcje oddzielnie od vraya odpowiedzialne za jakosc czy cos takiego ? Dopiero zaczynam wiec nie bardzo sie łapie w tych sprawach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 12 Czerwiec 2013 Share Napisano 12 Czerwiec 2013 oj cała masa jest opcji odpowiadających za jakość i masz przed tobą dużo nauki na pewno może ci pomóc help od vraya tu znajdziesz opisane opcje samego vraya świateł kamery http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się