Reinchard Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Tak jak w temacie. Pracuję w 3ds Max 9. Stworzyłem model budynku bardzo uważając aby siatka nie zawierała błędów. Niestety, po nałożeniu smooth powstają brzydkie cienie. Jest to szczególnie widoczne gdy wrzucę model do gry. Drobiazgowo przeglądałem wszystkie połączenia na siatce w poszukiwaniu ngonów, nawet dałem turn to poly i ustawiłem limit krawędzi poligonów na 4 - nie pomogło. Może mógłby ktoś rzucic okiem na model. Nie potrafię doprowadzić do porządku już pierwszej, frontowej ściany (ta z 7 dużymi oknami i 2 piwnicznymi), choć ten front wydaje się być najbardziej ok. Link to modelu: http://speedy.sh/WMSD6/dom16a.max
plasti Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 to jest smoothing group poligonow, musial bys sobie recznie je poustawiac albo poprawic siatke, bo te babole powoduje wlasnie zle przygotowany mesh, a u ciebie na oknach jest maly sajgon, gdzie indziej zreszta nie mniejszy :) pozdro
Reinchard Napisano 25 Czerwiec 2013 Autor Napisano 25 Czerwiec 2013 Na oknach frontowych sajgon? Możesz wskazać w którym miejscu? Wiem, jest dużo krawędzi przez chamfera ale są dobrze połączone z tego co widzę i wszystko powinno grać.
plasti Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 moze sajgon to troche za mocne slowo, ale chodzi o to ze okna w rogach maja specyficznie przygotowane chamfery, ktore powoduja ze poligon przystajacy do tego rogu okna jest ngonem, i glownie przez te chamfery masz takie babole, nawet jak go masz przecietego edgem, to sie bedzie moglo kaszanic i teraz mozesz recznie poustawiac smoothing groupy, lub poprawic te ngony
Reinchard Napisano 25 Czerwiec 2013 Autor Napisano 25 Czerwiec 2013 Sęk w tym że myślałem iż w momencie, kiedy przecinam takiego ngona edgem w ten sposób że po przecięciu ma maksymalnie 4 krawędzie to już nie jest ngonem. Co jeszcze mógłbym zrobić jeśli nie poprzecinać edgem?
Reinchard Napisano 26 Czerwiec 2013 Autor Napisano 26 Czerwiec 2013 Ok, wyszedłem z tego w następujący sposób - musiałem użyć welda na wszystkich wierzchołkach okien gdzie był użyty chamfer i potem zaokrąglać ich krawędzie od nowa. Zależało mi na tym, ponieważ dom ma gruby tynk, z dużym bumpem i chciałem aby wnęki okienne wyglądały naturalnie. Niestety w żaden sposób nie mogłem użyć chamfera tak, aby nie psuł siatki wokół okien. Pomogło dopiero wstawienie "ramki" wokół okna z czterech face'ów - wtedy po nałożeniu chamfera nie powstawały cienie. Gdyby ktoś znał jakiś dobry sposób na zaokrąglanie takich wnęk w ścianie budynku niech da znać.
Dynamico Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Sposób na przyszłość już sam odkryłeś. Podczas modelowania najpierw dajesz inset na polygony, z których zrobisz wnęki. (żeby uzyskać ramkę), a dopiero potem extrude i chamfer.
Rekomendowane odpowiedzi