Napisano 28 Czerwiec 201311 l Witam! Na wstępie przepraszam jeśli podobny wątek już był (ja takiego nie znalazłam) lub jeśli zamieszczam post w nieodpowiednim miejscu (proszę o jego przeniesienie). Po krótce... kilka dni temu postanowiłam spróbować "przesiąść" się z Archicada + Artlantisa na rzecz 3DS maxa + Vray'a. Coś tam już potrafię wymodelować w 3DS Maxie... ale problem pojawia się przy użyciu materiałów. Mój 3DS ma już plugin Mentalray'a, lecz ja chciałam ten drugi (Vray). Pobrałam wersję demo i KOMPLETNIE nie potrafię zainstalować jej dobrze i w odpowiednim miejscu, by program działał a 3DS widział materiały Vray. Korzystam z edukacyjnej wersji 3DS 2014. Czy w związku z tym potrzebuję konkretną wersję Vray ? (w Archicadzie nie było to koniecznie, więc pytam). Jeśli już na taką wersję przy Waszej życzliwości uda mi się trafić i pobrać... jak ją zainstalować (krok po kroku) by działała ? Proszę was uprzejmie... POMÓŻCIE MI :(
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Na 2014 działa v-ray dla wersji 2013 i 2014 (już taki jest do pobrania ale nie wiem czy jest demo). Instalacja jest bardzo prosta. Pobrany plik uruchamiasz (WAŻNE) ppm -> uruchom jako administrator. Program zapyta o folder, w którym zainstalowany jest 3ds max. Jeżeli nic nie zmieniałaś to v-ray ma już domyślnie ustawione prawidłowe ścieżki. Jeżeli będziesz instalowała v-ray dla 2013 będziesz musiała je poprawić. Najczęściej nie trzeba nic zmieniać w kolejnych pojawiających się okienkach. Klikasz tylko OK. Instalacja trwa kilkadziesiąt sekund i zazwyczaj jest bezproblemowa. demo do pobrania tu-> http://www.chaosgroup.com/en/2/downloads.html?s=v-ray#3dsMaxDemo ale musisz się najpierw zarejestrować.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor Dziękuję! Dziękuję! Dziękuję! Śmiga :) Korzystając z okazji... Dynamico, czy udzielasz lekcji/porad z wyżej wymienionych programów ? Pytam ponieważ również mieszkam w Katowicach. Pozdrawiam!
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor Chyba za wcześnie pochwaliłam :( No i znów problemy... dlaczego nie mam standardowych materiałów Vray ? A dostępny jest on tylko w zakładce Maps ? Z załadowaniem zewnętrznej biblioteki też mam problem. Materiał Ceramic Glossy, który próbowałam załadować nie ma on podglądu (jest kolorowe tło, ale brak kulki)... Co robię źle? Edytowane 28 Czerwiec 201311 l przez sunlounger
Napisano 28 Czerwiec 201311 l sunlounger, nie spotkałem się do tej pory z jakąś standardową biblioteką materiałów dołączonych do Vraya, oprócz tych domyślnych które ładujesz prosto do material editora (zamiast standardowych czy mentalowych). UstawiłAś Vraya na domyślny silnik dla renderingu i materiałów w Render Setup: Common? Edit: potężna wpadka językowa. :P Edytowane 28 Czerwiec 201311 l przez kuro
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor Kuro... być może źle się wyraziłam i nie jest to standardowa biblioteka, ale ta domyślna o której piszesz. Nic nie ładowałam, nic nie ustawiałam - jestem żółtodziobem w tej kwestii. Możesz mi napisać, co mam ustawić w zakładce Common ? Kuro... potężny to ja mam problem ;) co do pomyłki... i tak jestem chłopczycą, więc luuuuz :)
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Łokej! :) Poczynając od Maxa odpalenia, wciskasz F10 lub z paska Rendering -> Render Setup. Tam w zakładce Common (pierwsza z lewej) na samym dole jest Assign Renderer. Kliknij w pierwszy przycisk z trzema kropkami, żeby przypisać Vray'a. Pamiętaj tylko, żeby to nie był Vray RT - to w sumie silnik "real time", czyli nie nadaje się do renderowania a tylko do podglądu. Jak wybierzesz V-Ray'a, to Material Editor pod spodem też powinien dostać ten sam silnik (chyba, że kłódka niedomknięta :P). Potem na dole przycisk Save as Defaults i gotowe! Teraz powinnaś móc dodawać materiały Vrayowe do Material Editora. W razie dalszych problemów siedzę na forum. :)
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Naciśnij F10 -> w zakładce "common" rozwiń Assign Renderer -> Production; naciścij przycisk z trzema kropkami -> wybierz V-ray Teraz w edytorze materiałów powinnaś już mieć materiały v-ray. Możesz też w menu "customize" wybrać Custom UI and Default Switcher... i ustawić domyślnie wybierany renderer przy uruchamianie Maxa. ... Widzę , że masz już pomoc :-)
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor Tego ostatniego nie udało mi się zmienić, ponieważ do wyboru był owy Vray RT lub NVIDIA iray tak więc w tym okienku pozostał "Default Scanline Renderer" ale działa :) i materiały są i "kulka" z zewnętrznej biblioteki też :) DZIĘKUJĘ! W razie dalszych problemów... będę męczyła swoją osobą :)
Napisano 28 Czerwiec 201311 l To ostatnie to ActiveShade, czyli właśnie podgląd w czasie rzeczywistym - tak naprawdę dla typowego hobbysty niezbyt przydatne, sam nie używam. Niechaj zostanie, zmieniać nie trza, jak to mówił... chyba Zagłoba?
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor W czasie rzeczywistym, czyli nie widzę materiału na elemencie przed renderingiem ? Borykam się właśnie z podobnym problemem :/ Stworzyłam materiał "drewno orzech" przy użyciu Vray Mtl iii... tekstura jest widoczna w okienku bitmapa i na "kulce" ale meble już jej nie mają (wygląda to raczej jak korek - może chodzi o skalę usłojenia?) Czy to się zmieni po renderigu ? A może jest inny sposób by mieć podgląd już teraz ? Edytowane 28 Czerwiec 201311 l przez sunlounger
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor Nie ma tematu :) To wina skali tekstury... wystarczyło odfajkować "Real-World Map Size" i słoje są. Wcześniej tekstura została zminimalizowana do minimum i powtórzona po stokroć... co dało efekt opisany powyżej :) Nie wiem czy jest sens, by ten post tu wisiał... yhym... czy mogę prosić Moderatora o jego usunięcie ?
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Fajnie, że sobie radzisz. :) A ja jestem za wiszeniem postu, nie usuwać! Niech następni poszukujący mają jakiś materiał bazowy, oby tylko tagi były dobre. :)
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Autor No to ostatnie pytanie... nie w temacie posta. Jak ruszyć pivot ? Opcja "Edit Working Pivot" załączona... a on ani drgnie. Próbuję go zwyczajnie przesunąć, lecz jedyne co robi przy każdym moim kliknięciu... to wypuszcza ramiona/linie do punktu na który go kieruję i nic więcej :( Chciałam ustawić w jednej linii płytki na ścianie z tymi z podłogi. Może jest inny sposób, by fugi zgrały się dokładnie ? Dodam jeszcze, na czym polega różnica... normalnie w zależności od wyboru osi na pivocie podświetla się kwadracik przynależny do danej osi... u mnie wszystkie są podświetlone cały czas :/ Mam nadzieję - opisałam to zrozumiale :) Edytowane 29 Czerwiec 201311 l przez sunlounger
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Np. narzędzie "align". Wybierając odpowiednie opcje możesz wyrównać cały rząd płytek np. do pierwszej. Pivot przestawisz otwierając zakładkę "hierarchy". Włącz "affect pivot only".
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Autor Nie wiem, jak miałabym zadziałać "align". A co do "affect pivot only"... ta funkcja jest niedostępna.
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Zaznacz obiekty, które chcesz wyrównać względem obiektu o wzorcowej pozycji, naciśnij align na pasku narzędzi, wskaż obiekt wzorcowy, wybierz w oknie dialogowym odpowiednie opcje wyrównania. Możesz też powielić np. pierwszą płytkę za pomocą narzędzia array -precyzyjnie, o zadaną odległość i zadaną liczbę powtórzeń.
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Autor Dziękuję! Na pewno spróbuję, a na przyszłość... jak włączyć "affect pivot only" ?
Napisano 29 Czerwiec 201311 l Autor No tak... dopiero teraz zauważyłam, że przy wyłączeniu "edit working pivot" przeskakiwało automatycznie na "use working pivot" - dlatego nie mogłam włączyć funkcji "affect pivot only". Odkliknęłam oba i już działa :) Ale płytki udało mi się dopasować fugami dzięki opcji "align" i Twojej pomocy. Standardowo już DZIĘKUJĘ! :) Widzisz... jednak lekcje by się przydały, więc chętnie będę korzystała ze wszystkich wskazówek :) P.S. Jak wyłączyć siatkę z okna "orthographic" ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto