Skocz do zawartości

Problem z instalatacją Vray do 3DS maxa


sunlounger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na wstępie przepraszam jeśli podobny wątek już był (ja takiego nie znalazłam) lub jeśli zamieszczam post w nieodpowiednim miejscu (proszę o jego przeniesienie).

 

Po krótce... kilka dni temu postanowiłam spróbować "przesiąść" się z Archicada + Artlantisa na rzecz 3DS maxa + Vray'a.

Coś tam już potrafię wymodelować w 3DS Maxie... ale problem pojawia się przy użyciu materiałów.

 

Mój 3DS ma już plugin Mentalray'a, lecz ja chciałam ten drugi (Vray). Pobrałam wersję demo i KOMPLETNIE nie potrafię zainstalować jej dobrze i w odpowiednim miejscu, by program działał a 3DS widział materiały Vray. Korzystam z edukacyjnej wersji 3DS 2014. Czy w związku z tym potrzebuję konkretną wersję Vray ? (w Archicadzie nie było to koniecznie, więc pytam). Jeśli już na taką wersję przy Waszej życzliwości uda mi się trafić i pobrać... jak ją zainstalować (krok po kroku) by działała ? Proszę was uprzejmie... POMÓŻCIE MI :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Na 2014 działa v-ray dla wersji 2013 i 2014 (już taki jest do pobrania ale nie wiem czy jest demo). Instalacja jest bardzo prosta. Pobrany plik uruchamiasz (WAŻNE) ppm -> uruchom jako administrator. Program zapyta o folder, w którym zainstalowany jest 3ds max. Jeżeli nic nie zmieniałaś to v-ray ma już domyślnie ustawione prawidłowe ścieżki. Jeżeli będziesz instalowała v-ray dla 2013 będziesz musiała je poprawić. Najczęściej nie trzeba nic zmieniać w kolejnych pojawiających się okienkach. Klikasz tylko OK. Instalacja trwa kilkadziesiąt sekund i zazwyczaj jest bezproblemowa.

 

demo do pobrania tu-> http://www.chaosgroup.com/en/2/downloads.html?s=v-ray#3dsMaxDemo ale musisz się najpierw zarejestrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za wcześnie pochwaliłam :(

 

No i znów problemy... dlaczego nie mam standardowych materiałów Vray ? A dostępny jest on tylko w zakładce Maps ?

Z załadowaniem zewnętrznej biblioteki też mam problem. Materiał Ceramic Glossy, który próbowałam załadować nie ma on podglądu (jest kolorowe tło, ale brak kulki)...

 

Co robię źle?

Edytowane przez sunlounger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sunlounger, nie spotkałem się do tej pory z jakąś standardową biblioteką materiałów dołączonych do Vraya, oprócz tych domyślnych które ładujesz prosto do material editora (zamiast standardowych czy mentalowych). UstawiłAś Vraya na domyślny silnik dla renderingu i materiałów w Render Setup: Common?

 

Edit: potężna wpadka językowa. :P

Edytowane przez kuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuro... być może źle się wyraziłam i nie jest to standardowa biblioteka, ale ta domyślna o której piszesz. Nic nie ładowałam, nic nie ustawiałam - jestem żółtodziobem w tej kwestii. Możesz mi napisać, co mam ustawić w zakładce Common ?

 

Kuro... potężny to ja mam problem ;) co do pomyłki... i tak jestem chłopczycą, więc luuuuz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łokej! :) Poczynając od Maxa odpalenia, wciskasz F10 lub z paska Rendering -> Render Setup. Tam w zakładce Common (pierwsza z lewej) na samym dole jest Assign Renderer. Kliknij w pierwszy przycisk z trzema kropkami, żeby przypisać Vray'a. Pamiętaj tylko, żeby to nie był Vray RT - to w sumie silnik "real time", czyli nie nadaje się do renderowania a tylko do podglądu. Jak wybierzesz V-Ray'a, to Material Editor pod spodem też powinien dostać ten sam silnik (chyba, że kłódka niedomknięta :P). Potem na dole przycisk Save as Defaults i gotowe! Teraz powinnaś móc dodawać materiały Vrayowe do Material Editora.

 

W razie dalszych problemów siedzę na forum. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciśnij F10 -> w zakładce "common" rozwiń Assign Renderer -> Production; naciścij przycisk z trzema kropkami -> wybierz V-ray

Teraz w edytorze materiałów powinnaś już mieć materiały v-ray.

Możesz też w menu "customize" wybrać Custom UI and Default Switcher... i ustawić domyślnie wybierany renderer przy uruchamianie Maxa.

 

...

Widzę , że masz już pomoc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego ostatniego nie udało mi się zmienić, ponieważ do wyboru był owy Vray RT lub NVIDIA iray tak więc w tym okienku pozostał "Default Scanline Renderer" ale działa :) i materiały są i "kulka" z zewnętrznej biblioteki też :)

 

DZIĘKUJĘ!

 

W razie dalszych problemów... będę męczyła swoją osobą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ostatnie to ActiveShade, czyli właśnie podgląd w czasie rzeczywistym - tak naprawdę dla typowego hobbysty niezbyt przydatne, sam nie używam. Niechaj zostanie, zmieniać nie trza, jak to mówił... chyba Zagłoba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie rzeczywistym, czyli nie widzę materiału na elemencie przed renderingiem ? Borykam się właśnie z podobnym problemem :/ Stworzyłam materiał "drewno orzech" przy użyciu Vray Mtl iii... tekstura jest widoczna w okienku bitmapa i na "kulce" ale meble już jej nie mają (wygląda to raczej jak korek - może chodzi o skalę usłojenia?) Czy to się zmieni po renderigu ? A może jest inny sposób by mieć podgląd już teraz ?

Edytowane przez sunlounger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tematu :) To wina skali tekstury... wystarczyło odfajkować "Real-World Map Size" i słoje są. Wcześniej tekstura została zminimalizowana do minimum i powtórzona po stokroć... co dało efekt opisany powyżej :)

 

Nie wiem czy jest sens, by ten post tu wisiał... yhym... czy mogę prosić Moderatora o jego usunięcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ostatnie pytanie... nie w temacie posta.

 

Jak ruszyć pivot ?

Opcja "Edit Working Pivot" załączona... a on ani drgnie. Próbuję go zwyczajnie przesunąć, lecz jedyne co robi przy każdym moim kliknięciu... to wypuszcza ramiona/linie do punktu na który go kieruję i nic więcej :( Chciałam ustawić w jednej linii płytki na ścianie z tymi z podłogi. Może jest inny sposób, by fugi zgrały się dokładnie ?

 

Dodam jeszcze, na czym polega różnica... normalnie w zależności od wyboru osi na pivocie podświetla się kwadracik przynależny do danej osi... u mnie wszystkie są podświetlone cały czas :/

 

Mam nadzieję - opisałam to zrozumiale :)

Edytowane przez sunlounger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznacz obiekty, które chcesz wyrównać względem obiektu o wzorcowej pozycji, naciśnij align na pasku narzędzi, wskaż obiekt wzorcowy, wybierz w oknie dialogowym odpowiednie opcje wyrównania.

Możesz też powielić np. pierwszą płytkę za pomocą narzędzia array -precyzyjnie, o zadaną odległość i zadaną liczbę powtórzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... dopiero teraz zauważyłam, że przy wyłączeniu "edit working pivot" przeskakiwało automatycznie na "use working pivot" - dlatego nie mogłam włączyć funkcji "affect pivot only". Odkliknęłam oba i już działa :) Ale płytki udało mi się dopasować fugami dzięki opcji "align" i Twojej pomocy.

 

Standardowo już DZIĘKUJĘ! :)

 

Widzisz... jednak lekcje by się przydały, więc chętnie będę korzystała ze wszystkich wskazówek :)

 

P.S.

 

Jak wyłączyć siatkę z okna "orthographic" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności