fikcyjne Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Witam! Mam problem ze zmianą położenia osi gdyż jak widać na tym obrazku: http://www.tinypic.pl/lg7sklttoltl oś ustawiona jest globalnie więc obracam ją o kilka stopni tak jak to widać tutaj: http://www.tinypic.pl/b3kch86r5ksm i teraz mój problem polega na tym że gdy klikam na inny punkt, oś znowu zmienia położenia na globalne: http://www.tinypic.pl/ehq4czmtb4jh Co zrobić aby ustawić oś raz żeby nie wracała do ustawienia początkowego?
legomir Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Manipulator wyznacza pozycje pod edge, musiałbyś to chyba przełączyć pivot w tryb local
fikcyjne Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 A mógłbyś dokładnie wytłumaczyć gdzie to się zmienia?
jaceks Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Chcesz zmienić pivot jednego punktu??? Nie sądzę żebyś odniósł sukces. Orłem z matematyki nie byłem ale nie słyszałem o wartościach obrotu punktu na wektorze czy jak to się tam nazywa.
fikcyjne Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 Chcę aby po kliknięciu na jakikolwiek wierzchołek, oś była ustawiona tak jak na obrazku drugim. Krótko, da się tak zrobić czy też nie?
legomir Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Orłem z matematyki nie byłem ale nie słyszałem o wartościach obrotu punktu na wektorze czy jak to się tam nazywa. Fakt, że wszystkie transformacje w programach graficznych są reprezentowane macierzami 4x4 nie ma znaczenia :> Poza tym pivot i "strzałki są reprezentowane w różnych przestrzeniach lokalnej, globalnej, według normalnych, obiektu etc. A i rotacje można wektorem też przedstawić, ale to nieco skomplikowane. @fikcyjnie oczywiście, że tak nie powiem Ci dokładnie jak bo C4D nie używam, a Maxon genialnie nie udostępnia online dokumentacji, a wybacz mi ale 500mb ściągać żeby komuś pomóc to mi się nie chce. ooo! Jednak udało mi się znaleźć w Coordinantes na dole Pod tabelą position masz przycisk z napisem Object albo coś innego kliknij tam, i wybierz, które Ci będzie pasować.
fikcyjne Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 No i sprawa załatwiona. Dzięki bardzo ;)
jaceks Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Fakt, że wszystkie transformacje w programach graficznych są reprezentowane macierzami 4x4 nie ma znaczenia :> Poza tym pivot i "strzałki są reprezentowane w różnych przestrzeniach lokalnej, globalnej, według normalnych, obiektu etc. A i rotacje można wektorem też przedstawić, ale to nieco skomplikowane. No ale punkt wektora w przestrzeni chyba nie ma rotacji? Ma pozycję ale nie rotację. Tak mi się wydaje. W każdym razie w powyższym przykładzie stałych wartości rotacji punktu nie da się nadać. Zresztą w Structure Manager są tylko dane pozycji punktu. Obrotu i skali - niet.
legomir Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Ale pivot to nie punk, on rotował pivot, a pivot ma normalną pozycje 4x4. Co do punktów wydaje mi się, że w takim razie mają zablokowane te att, ale głowy za to uciąć nie dam, mylić się mogę, a może kwestia programu i klasy punktów(bo particle było nie były punkty a rotacje/orientacje muszą mieć, zresztą bawiąc się chmurami punktów też używałem rotacji po punktach do proceduralnej animacji). Nie ma co dyskutować, bo do niczego nie dojdziemy a koledze też raczej nie pomożemy.
jaceks Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Trzeba by z ciekawości sprawdzić w innych softach. Bo pivotem oczywiście można kombinować ale niestety jego pozycja resetuje się po deselekcji. Nawiasem mówiąc to nie jest dobry patent.
legomir Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 W May'i wiem, że pivot można zapamiętać, w Si też. Co do punktów w Si i Houdinim punkty mają 4x4 w May'i na 90% też.
jaceks Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Tak, z pivotem dla obiektu nie ma problemu nigdzie, ale dla punktu? Sam jestem ciekaw ...
beny Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Nie chciałbym Wam psuć off-topa, ale punkt nie posiada, ani skali, ani rotacji, ani orientacji pivota, ani w ogóle pivota :) punkt to punkt okreslany wektorem, albo macierzą, ale nie 4x4 tylko 3x1 - określaną często w 3D jako float3, czy double3 :) vertexy, particle i inne klasy dziedziczące po punkcie w którymś tam poziomie to już całkowicie inna historia :) A co do wątku to cieszę się, że został problem zażegnany :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się