Jump to content

Zmiana położenia osi


fikcyjne
 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam problem ze zmianą położenia osi gdyż jak widać na tym obrazku:

http://www.tinypic.pl/lg7sklttoltl

oś ustawiona jest globalnie więc obracam ją o kilka stopni tak jak to widać tutaj:

http://www.tinypic.pl/b3kch86r5ksm

i teraz mój problem polega na tym że gdy klikam na inny punkt, oś znowu zmienia położenia na globalne:

http://www.tinypic.pl/ehq4czmtb4jh

 

Co zrobić aby ustawić oś raz żeby nie wracała do ustawienia początkowego?

Link to comment
Share on other sites

Orłem z matematyki nie byłem ale nie słyszałem o wartościach obrotu punktu na wektorze czy jak to się tam nazywa.

 

Fakt, że wszystkie transformacje w programach graficznych są reprezentowane macierzami 4x4 nie ma znaczenia :> Poza tym pivot i "strzałki są reprezentowane w różnych przestrzeniach lokalnej, globalnej, według normalnych, obiektu etc. A i rotacje można wektorem też przedstawić, ale to nieco skomplikowane.

 

@fikcyjnie oczywiście, że tak nie powiem Ci dokładnie jak bo C4D nie używam, a Maxon genialnie nie udostępnia online dokumentacji, a wybacz mi ale 500mb ściągać żeby komuś pomóc to mi się nie chce.

 

 

ooo! Jednak udało mi się znaleźć w Coordinantes na dole Pod tabelą position masz przycisk z napisem Object albo coś innego kliknij tam, i wybierz, które Ci będzie pasować.

Link to comment
Share on other sites

Fakt, że wszystkie transformacje w programach graficznych są reprezentowane macierzami 4x4 nie ma znaczenia :> Poza tym pivot i "strzałki są reprezentowane w różnych przestrzeniach lokalnej, globalnej, według normalnych, obiektu etc. A i rotacje można wektorem też przedstawić, ale to nieco skomplikowane.

No ale punkt wektora w przestrzeni chyba nie ma rotacji? Ma pozycję ale nie rotację. Tak mi się wydaje.

W każdym razie w powyższym przykładzie stałych wartości rotacji punktu nie da się nadać. Zresztą w Structure Manager są tylko dane pozycji punktu. Obrotu i skali - niet.

Link to comment
Share on other sites

Ale pivot to nie punk, on rotował pivot, a pivot ma normalną pozycje 4x4. Co do punktów wydaje mi się, że w takim razie mają zablokowane te att, ale głowy za to uciąć nie dam, mylić się mogę, a może kwestia programu i klasy punktów(bo particle było nie były punkty a rotacje/orientacje muszą mieć, zresztą bawiąc się chmurami punktów też używałem rotacji po punktach do proceduralnej animacji).

 

Nie ma co dyskutować, bo do niczego nie dojdziemy a koledze też raczej nie pomożemy.

Link to comment
Share on other sites

Nie chciałbym Wam psuć off-topa, ale punkt nie posiada, ani skali, ani rotacji, ani orientacji pivota, ani w ogóle pivota :) punkt to punkt okreslany wektorem, albo macierzą, ale nie 4x4 tylko 3x1 - określaną często w 3D jako float3, czy double3 :) vertexy, particle i inne klasy dziedziczące po punkcie w którymś tam poziomie to już całkowicie inna historia :)

 

A co do wątku to cieszę się, że został problem zażegnany :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy