Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Pisze troche sfrustrowany, wiec wybacznie brak obiektywizmu.

 

Uzywam do projektku bardzo duzo RayFire. Nie tylko samej fragmentacji ale symulacji na silniku i RF Cache. Troche juz za pozno na zmiane koncpecji w workflow, bo bylby to miesiac w plecy.

 

Chodzi o to ze bardzo czesto mam jakies problemy z RayFire. Generalnie co trzecia symulacja mi sie pier.... Jest to wkurzajace, ale da sie jakos to jeszcze wytrzymac i czasami obejsc. RF Cashe - swietna idea, w praktyce stoje juz od tygodnia w miejscu, bo nie renderuje tego jak trzeba, czasami dobrze, czasami cos sie rozleci. Wlasciwie przy kazdym ladowaniu sceny trzeba robic reload wszystkich RFCache jakie mam w scenie...

 

Jest jeszcze wiele glupot ktore doprowadzaja do szału. No i niby zaden problem by nie byl gdyby nie to ze w necie wlasciwie nie ma zadnej pomocy zw z tym pluginem! Zakupienie oryginalnej wersji tez nic nie pomoglo, bo pan Mir Vadim ma wszystko w glebokiej d... Otoz oficjalne forum istnieje, ale nie mozna tak postów pisac, bo trzeba czekac na akceptacje admina, a jest nim sam Mir. Na CGSociety tez swieci pustkami w temacie RayFire, badz sa to powielane pytania ktore sa w FAQ. Pisac maile tez mozna do autora, ale ze nie mam nazwiska anie nie pracuje w wielkim studio, to zostaje olewany.

 

Wiec pytanie: Czy ktos z was korzysta z RF i ma moze dobre zrodlo (forum) gdzie nie swieci pustkami?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 922
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

oho, wlasnie z TYCH powodow unikam jak ognia rayfire w jakimkolwiek projekcie:)

 

niestety, jak chcesz psuc skomplikowane rzeczy i miec stabilna prace przy tym, to sa tylko 2 drogi , max+tp albo hudy (:

Napisano

Oj tam, przesadzacie. Ludzie o tym nie gadają, bo to prosty plug jest i nie bardzo jest o czym. Widziałeś kiedyś forum notepada na przykład? Generalne zasady działania w rayfire to:

1. fracturowana geometria musi być czysta - bez intereskcji mesha, normalki w dobrą stronę itd.

2. obiekty fracturowane i kolizyjne muszą być zamknięte

3. w miarę możliwości unikać fracturowania innego niż proboolean (tylko ten jest stabilny)

4. dynamikę i fracturing liczyć warstwami - najpierw duże kawałki, potem wybierasz zbakowane duże i zamieniasz je na dynamiczne animowane, te się rozpadają na ciut mniejsze, i znowu wybierasz te co mają się rozlecieć i zmieniasz na dynamiczne itd. do póki nie otrzymasz finalnego rozpadu

5. rozsądnie operować ilością sampli na ramkę symulacji - wcale im więcej tym lepiej nie jest

6. Nigdy nie animować wszystkiego na raz!

 

I tyle ... rayfire swojego czasu był znacznie stabilniejszy niż TP - mówię tak do wesji TP 3.0 - teraz raczej już TP rządzi, aczkolwiek też pozostawia wieeeele do życzenia w zakresie volume break'a.

Napisano
  • Autor

Dzieki za odpowiedzi

 

Staram sie trzymac scene w projekcie podzielona. Czyli mam obecnie lacznie 18 osobnych symulacji, kazda po 500, max 3000 fragmentow. Ale nie pomyslalem o Layerach, nigdy w tamta zakladke nie wchodzilem i przyznam sie szczerze nie probowalem. Na TP juz za pozno zreszta dopiero kilka tyg temu pierwszy raz odpalilem i wrazenie wielkie, ale tez ogrom wiedzy, bo nie jest to tylko plugin.

 

Ja u siebie wlasciwie uzywalem tylko modyfikatora do fragmentacji (plus ze zachowuje materialy swietnie i nadaje z automatu material na scianki po fragmentacji). I jesli chodzi o fragmentacje to RF jest swietny bo bardzo szybki i w miare dokladny. Wychodzą babole bardzo czesto ale idea jest by dzialal na zasadzie hide-unhide.

 

Troszke sobie strzeliłem dodatkowo w kolano bo postanowilem korzystac w projekcie (dzieki bogu prywatnym, niedochodowym) z Corona renderer ktory wciaz jest w wersji alpha. Sam silnik ma fantastyczne osiagi i przegięte efekty ale problemy z displacement mapkami. Wiec polaczylem to w taki wybuchowy koktajl. Ciezko czasami jest dociec co jest problemem RF a co Corony. Glowa mi czasami juz peka, a jestem juz przy koncu pierwszego ujecia (czyli koniec z RF!!). Chcialoby sie juz to wrzucic zeby sie renderowalo na pelnych obrotach po 40 passow na klatke, ale po prostu szkoda pradu gdy obiekty typu RF Cache z visibility na 0 (zero) renderuja sie na jakby przenikaly przez inna geometrie (taki efekt jak 2 meshe sie nakladaja, a przeciez jeden z nich ma wylaczone visibility, WTF?)

 

Aaa... No i sprawa forum RayFire. Brak dostepu. To przeciez jest jakis zart! Dokladnie sobie zdaje sprawe autor Mir Vadim jaki to plugin i nie ma on zamiaru robic z tego lepszego narzedzia. Woli zrobic fajne filmiki z muzyka prodigy zeby sie popisac co to plugin moze zamiast odpalic forum, zeby ludzie sobie sami pomagali - taka jest idea forum!

 

Nie jestem rasista ale wyszlo tak jak to brzmi: kupilem cos od ruskiego...

Napisano
  Cytat
Na TP juz za pozno zreszta dopiero kilka tyg temu pierwszy raz odpalilem i wrazenie wielkie, ale tez ogrom wiedzy, bo nie jest to tylko plugin.

 

Właściwie to jest tylko plugin :P

Napisano
  • Autor

Tak jest to plugin, ale chodzilo mi o mozliwosci w porownaniu z RF

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności