Skocz do zawartości

RayFire pomoc


Juzwa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pisze troche sfrustrowany, wiec wybacznie brak obiektywizmu.

 

Uzywam do projektku bardzo duzo RayFire. Nie tylko samej fragmentacji ale symulacji na silniku i RF Cache. Troche juz za pozno na zmiane koncpecji w workflow, bo bylby to miesiac w plecy.

 

Chodzi o to ze bardzo czesto mam jakies problemy z RayFire. Generalnie co trzecia symulacja mi sie pier.... Jest to wkurzajace, ale da sie jakos to jeszcze wytrzymac i czasami obejsc. RF Cashe - swietna idea, w praktyce stoje juz od tygodnia w miejscu, bo nie renderuje tego jak trzeba, czasami dobrze, czasami cos sie rozleci. Wlasciwie przy kazdym ladowaniu sceny trzeba robic reload wszystkich RFCache jakie mam w scenie...

 

Jest jeszcze wiele glupot ktore doprowadzaja do szału. No i niby zaden problem by nie byl gdyby nie to ze w necie wlasciwie nie ma zadnej pomocy zw z tym pluginem! Zakupienie oryginalnej wersji tez nic nie pomoglo, bo pan Mir Vadim ma wszystko w glebokiej d... Otoz oficjalne forum istnieje, ale nie mozna tak postów pisac, bo trzeba czekac na akceptacje admina, a jest nim sam Mir. Na CGSociety tez swieci pustkami w temacie RayFire, badz sa to powielane pytania ktore sa w FAQ. Pisac maile tez mozna do autora, ale ze nie mam nazwiska anie nie pracuje w wielkim studio, to zostaje olewany.

 

Wiec pytanie: Czy ktos z was korzysta z RF i ma moze dobre zrodlo (forum) gdzie nie swieci pustkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oj tam, przesadzacie. Ludzie o tym nie gadają, bo to prosty plug jest i nie bardzo jest o czym. Widziałeś kiedyś forum notepada na przykład? Generalne zasady działania w rayfire to:

1. fracturowana geometria musi być czysta - bez intereskcji mesha, normalki w dobrą stronę itd.

2. obiekty fracturowane i kolizyjne muszą być zamknięte

3. w miarę możliwości unikać fracturowania innego niż proboolean (tylko ten jest stabilny)

4. dynamikę i fracturing liczyć warstwami - najpierw duże kawałki, potem wybierasz zbakowane duże i zamieniasz je na dynamiczne animowane, te się rozpadają na ciut mniejsze, i znowu wybierasz te co mają się rozlecieć i zmieniasz na dynamiczne itd. do póki nie otrzymasz finalnego rozpadu

5. rozsądnie operować ilością sampli na ramkę symulacji - wcale im więcej tym lepiej nie jest

6. Nigdy nie animować wszystkiego na raz!

 

I tyle ... rayfire swojego czasu był znacznie stabilniejszy niż TP - mówię tak do wesji TP 3.0 - teraz raczej już TP rządzi, aczkolwiek też pozostawia wieeeele do życzenia w zakresie volume break'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi

 

Staram sie trzymac scene w projekcie podzielona. Czyli mam obecnie lacznie 18 osobnych symulacji, kazda po 500, max 3000 fragmentow. Ale nie pomyslalem o Layerach, nigdy w tamta zakladke nie wchodzilem i przyznam sie szczerze nie probowalem. Na TP juz za pozno zreszta dopiero kilka tyg temu pierwszy raz odpalilem i wrazenie wielkie, ale tez ogrom wiedzy, bo nie jest to tylko plugin.

 

Ja u siebie wlasciwie uzywalem tylko modyfikatora do fragmentacji (plus ze zachowuje materialy swietnie i nadaje z automatu material na scianki po fragmentacji). I jesli chodzi o fragmentacje to RF jest swietny bo bardzo szybki i w miare dokladny. Wychodzą babole bardzo czesto ale idea jest by dzialal na zasadzie hide-unhide.

 

Troszke sobie strzeliłem dodatkowo w kolano bo postanowilem korzystac w projekcie (dzieki bogu prywatnym, niedochodowym) z Corona renderer ktory wciaz jest w wersji alpha. Sam silnik ma fantastyczne osiagi i przegięte efekty ale problemy z displacement mapkami. Wiec polaczylem to w taki wybuchowy koktajl. Ciezko czasami jest dociec co jest problemem RF a co Corony. Glowa mi czasami juz peka, a jestem juz przy koncu pierwszego ujecia (czyli koniec z RF!!). Chcialoby sie juz to wrzucic zeby sie renderowalo na pelnych obrotach po 40 passow na klatke, ale po prostu szkoda pradu gdy obiekty typu RF Cache z visibility na 0 (zero) renderuja sie na jakby przenikaly przez inna geometrie (taki efekt jak 2 meshe sie nakladaja, a przeciez jeden z nich ma wylaczone visibility, WTF?)

 

Aaa... No i sprawa forum RayFire. Brak dostepu. To przeciez jest jakis zart! Dokladnie sobie zdaje sprawe autor Mir Vadim jaki to plugin i nie ma on zamiaru robic z tego lepszego narzedzia. Woli zrobic fajne filmiki z muzyka prodigy zeby sie popisac co to plugin moze zamiast odpalic forum, zeby ludzie sobie sami pomagali - taka jest idea forum!

 

Nie jestem rasista ale wyszlo tak jak to brzmi: kupilem cos od ruskiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności