Orangegraphics Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 Witam serdecznie :) Mam przed sobą problem. Piszę skrypt w którym iteracyjnie generuje poszczególne stany danego modelu. Dla uproszczenia w pierwszej iteracji mam stan modelu w chwili t=1, w drugiej iteracji stan dla t=2 i tak dalej dla każdej iteracji i generuje model dla chwili t=i. Poszczególne stany modelu posiadają zupełnie różną topologię i ilość vertexów, dlatego najprostszy morph odpada. Moim problemem jest to że jak już wygeneruje sobie iteracyjnie nazwimy to cykl życia mojego modelu chciałbym sobie go zapisać w jakiejś strukturze, aby był normalnie animowany. Pytanie jak to ugryźć i czy w ogóle jest coś takiego, czyli typ obiektu który dla każdej zdefiniowanej klatki ma swój konkretny mesh, target, stan ( zwał jak zwał). Nie wiem w ogóle gdzie tego szukać, a fajnie jakbym do takiego typu obiektu miał łatwy dostęp jakoś z maxscriptu. Będę wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam
Traitor Napisano 23 Lipiec 2013 Napisano 23 Lipiec 2013 (edytowane) Zakladam, ze geometria w kazdym z faz modelu jest inna(ilosc scianek, vertekow)? Moglbys do tego celu uzyc np darmowy Thinkbox XMesh Loader w ktorym serie obiektow OBJ mozesz wczytac jako jeden animowany mesh. Lub tym skryptem: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/objloader-v1-4 Edytowane 24 Lipiec 2013 przez Traitor
Orangegraphics Napisano 26 Lipiec 2013 Autor Napisano 26 Lipiec 2013 Czyli w maxie nie ma takiego wbudowanego typu obiektu? Chciałbym mieć do tego jakieś SDK czy coś
legomir Napisano 26 Lipiec 2013 Napisano 26 Lipiec 2013 Teoretycznie rzecz biorąc jakby pokombinować z Normal Displecment, narzucając dużą ilość poly i układając stack modeli, można by stworzyć morpha i w ten sposób animować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się