Orangegraphics Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Witam serdecznie :) Mam przed sobą problem. Piszę skrypt w którym iteracyjnie generuje poszczególne stany danego modelu. Dla uproszczenia w pierwszej iteracji mam stan modelu w chwili t=1, w drugiej iteracji stan dla t=2 i tak dalej dla każdej iteracji i generuje model dla chwili t=i. Poszczególne stany modelu posiadają zupełnie różną topologię i ilość vertexów, dlatego najprostszy morph odpada. Moim problemem jest to że jak już wygeneruje sobie iteracyjnie nazwimy to cykl życia mojego modelu chciałbym sobie go zapisać w jakiejś strukturze, aby był normalnie animowany. Pytanie jak to ugryźć i czy w ogóle jest coś takiego, czyli typ obiektu który dla każdej zdefiniowanej klatki ma swój konkretny mesh, target, stan ( zwał jak zwał). Nie wiem w ogóle gdzie tego szukać, a fajnie jakbym do takiego typu obiektu miał łatwy dostęp jakoś z maxscriptu. Będę wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Traitor Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 (edited) Zakladam, ze geometria w kazdym z faz modelu jest inna(ilosc scianek, vertekow)? Moglbys do tego celu uzyc np darmowy Thinkbox XMesh Loader w ktorym serie obiektow OBJ mozesz wczytac jako jeden animowany mesh. Lub tym skryptem: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/objloader-v1-4 Edited July 24, 2013 by Traitor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Czyli w maxie nie ma takiego wbudowanego typu obiektu? Chciałbym mieć do tego jakieś SDK czy coś Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Teoretycznie rzecz biorąc jakby pokombinować z Normal Displecment, narzucając dużą ilość poly i układając stack modeli, można by stworzyć morpha i w ten sposób animować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now