Jump to content

małe zużycie procesora - renderowanie


ae28402dk
 Share

Recommended Posts

Witam, renderuję dość złożone sceny arch. wnętrz. Gdy ustawienia renderowania były standardowe wszystko było ok i obraz 3700x2080 renderował się 3-4 godziny, zużycie procesora sięgało 100%. Gdy zwiększyłem ilość pamięci w ustawieniach renderowania na 10gb to obraz renderuje się jakieś 20h, przy czym zużycie pamięci to jakieś 13gb, a zużycie procesora to jakieś 12-16%.

Gdy wracam do ustawień standardowych co do pamięci (czyli 400mb) to obraz renderuje się jeszcze wolniej.

Co zrobić, by obraz renderował się szybciej, lub tak jak wcześniej przy zachowaniu jakości i wielkości sceny?

 

Komp: proc i7, 16gb ram, karta 2gb.

Link to comment
Share on other sites

Zapomniałem dodać: vray

Szukając rozwiązania zmieniłem default geometry na dynamic (11gb), lecz to dało tylko chwilowy rezultat, gdyż czas renderowania pierw się skrócił, a potem systematycznie zwiększał. Podobnie z użyciem pamięci i procesora, po tej zmianie było najpierw 65-70% procesora i 4gb pamięci, a teraz jest 10-15% procesora i 12gb pamięci.

Czy może być to wina złożoności obiektów? Czy może wina vray fur, gdyż w scenie użyty jest dywan (przekształcony na mesh)?

Link to comment
Share on other sites

Co jest liczone gdy procesor jest używany na na 10-15%?

Liczenie GI, rendering czy może unloading geometry? (w okienku postępu renderingu jest podpis pod paskiem postępu)

 

Na pewno vray fur a nie hair and fur maksowy?

 

P.s. i7 sa 4 rdzeniowe i chodza w trybie ht, co daje 8 wątków. Sporo funkcji w maksie nadal jest jednowątkowych. 100% / 8 daje pi razy drzwi 12-13% uzycia procesora.

Link to comment
Share on other sites

Uzywasz w scenie displacementu albo vrayproxy?

 

Zmień z powrotem na default geometry, i w ilość pamięci wpisz 10000.

 

Unloading geometry jest wtedy, gdy vray osiąga limit ramu jaki ma przyznany, i opróżnia go na rzecz kolejnych rzeczy których potrzebuje w ramie. Generalna zasada - nie dopuścić by 'Unloading geometry' się w ogóle pokazało.

Edited by deshu
Link to comment
Share on other sites

Używam vrayproxy.

Jak nie dopuścić by pokazało się unloading geometry?

Czy Podany przez Ciebie sposób coś da? bo minęło już ponad 3h od rozpoczęcia renderowania (pozostało drugie tyle), a unloading geometry nadal trwa.

Link to comment
Share on other sites

Ustawiłeś na 400mb - więcej ramu miały kompy 10 lat temu:)

W najnowszej wersji vraya limit jest defaultowo ustawiony chyba na 4000 - wreszcie.

Masz 16 giga ramu, a vray uzywasz 400mb. To nie ma sensu - ustaw na 10000 albo 12000 i unloading geometry nie powinno sie pokazać.

 

Poza tym jest spora szansa ze po unloading geometry wywali ci się maks.

Link to comment
Share on other sites

400mb było standardowo i wówczas wszystko śmigało, choć możliwe, że to sprawka tego, że renderowane sceny były dużo mniej złożone - mniejsze oświetlenie, mniej refleksów, odbić i różnych bitmap.

Rozumiem, że ustawić default geometry na "auto"?

Edit: po zmianie na auto nadal występuje unloading geometry, lecz sam rendering zdaje się trwa trochę krócej.

Edit_2: raz jest unloading geometry, a za 15 minut już jest inny tryb, dziwnie to się wszystko renderuje.

Edited by ae28402dk
Link to comment
Share on other sites

Tak właśnie to działa:

1. pierwsza paczka jest przesyłana do ramu

2. jest renderowania

3. wyrzucana z ramu

4. druga paczka wrzucana do ramu

5. renderowana

6. wyrzucana z ramu

7. trzecia paczka.......

i właśnie wyrzucanie z ramu to 'unloading geometry'.

 

A dzieje się tak ponieważ vray ma za mało pamięci aby zmieścic całą scene na raz w ramie. Albo ustawiłeś za mało w memory limit, albo ustawiłeś dobrze, ale nadal jest to za mało na tą scene.

 

Tak, default memory na 'auto'.

 

Renderujesz do vrayowskiego framebuffera, i masz wyłączony maxowy?

Ile poly ma scena ze zmeshowanym furem?

 

P.s. ilość wolnego ramu możesz sprawdzić w Menadżerze Zadań >> Wydajność >> Pamieść fizyczna >> "Dostępna". Jest to ilośc nieuzywanego aktualnie ramu. Od tej wartości odejmij z 500mb, i otrzymasz wartość jaką możesz bez obaw wpisać w memory limit.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście maxowy jest wyłączony, memory na auto.

start time: 0

end time: 0

nth frame: 0

hidden geometry: hide

render atmosphere: yes

use adv. lightnig: yes

pixel aspect ratio: 1,00000

image aspect ratio: 1,77799

render to fields: no

force 2-sided: no

compute adv lightning: no

 

I najciekawsze: użyta pamięć 14gb

oczekiwany czas renderowania: 92h

 

Jak zostawiałem te 500mb wolne na system to komp się zwieszał, 3gb to bezpieczna ilość, jeszcze lepiej 4gb, bo choć nie używam w czasie renderowania kompa, a aktywnych procesów w tle jest mało, to win8 64bit jednak chyba pochłania mi za dużo ramu.

 

Edit: Jestem kompletnie bezradny, kilka dni renderowania jednego obrazu to dla mnie za dużo. Swoją drogą znalazłem Corona Renderer, który wygląda równie dobrze, o ile nie lepiej od vraya, czy ktoś wie czy będę musiał podmieniać materiały na obiektach, czy po prostu przełączyć renderer w ustawieniach na coronę by wszystko śmigało?

 

Edit2: wie ktoś jak przekonvertować scenę vray do corony?

Edited by ae28402dk
Link to comment
Share on other sites

Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła.

A Corona jest niezła, serio niezła.

 

Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra.

Link to comment
Share on other sites

Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła.

A Corona jest niezła, serio niezła.

 

Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra.

 

scena niekomercyjna, robiona do celów uczelnianych. Zaraz podeślę link na PM.

Kurcze, konwertowanie tego wszystkiego zajęłoby wieki :/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy