ae28402dk Napisano 27 Lipiec 2013 Share Napisano 27 Lipiec 2013 Witam, renderuję dość złożone sceny arch. wnętrz. Gdy ustawienia renderowania były standardowe wszystko było ok i obraz 3700x2080 renderował się 3-4 godziny, zużycie procesora sięgało 100%. Gdy zwiększyłem ilość pamięci w ustawieniach renderowania na 10gb to obraz renderuje się jakieś 20h, przy czym zużycie pamięci to jakieś 13gb, a zużycie procesora to jakieś 12-16%. Gdy wracam do ustawień standardowych co do pamięci (czyli 400mb) to obraz renderuje się jeszcze wolniej. Co zrobić, by obraz renderował się szybciej, lub tak jak wcześniej przy zachowaniu jakości i wielkości sceny? Komp: proc i7, 16gb ram, karta 2gb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 27 Lipiec 2013 Share Napisano 27 Lipiec 2013 Mental ray, vray? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ae28402dk Napisano 27 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2013 Zapomniałem dodać: vray Szukając rozwiązania zmieniłem default geometry na dynamic (11gb), lecz to dało tylko chwilowy rezultat, gdyż czas renderowania pierw się skrócił, a potem systematycznie zwiększał. Podobnie z użyciem pamięci i procesora, po tej zmianie było najpierw 65-70% procesora i 4gb pamięci, a teraz jest 10-15% procesora i 12gb pamięci. Czy może być to wina złożoności obiektów? Czy może wina vray fur, gdyż w scenie użyty jest dywan (przekształcony na mesh)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 27 Lipiec 2013 Share Napisano 27 Lipiec 2013 Co jest liczone gdy procesor jest używany na na 10-15%? Liczenie GI, rendering czy może unloading geometry? (w okienku postępu renderingu jest podpis pod paskiem postępu) Na pewno vray fur a nie hair and fur maksowy? P.s. i7 sa 4 rdzeniowe i chodza w trybie ht, co daje 8 wątków. Sporo funkcji w maksie nadal jest jednowątkowych. 100% / 8 daje pi razy drzwi 12-13% uzycia procesora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ae28402dk Napisano 27 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2013 (edytowane) unloading geometry, trwa to już godzinę, a ma trwać 6 (co poprzednio dało i tak 9-12h). Oczywiście vrayfur. Edytowane 27 Lipiec 2013 przez ae28402dk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 27 Lipiec 2013 Share Napisano 27 Lipiec 2013 (edytowane) Uzywasz w scenie displacementu albo vrayproxy? Zmień z powrotem na default geometry, i w ilość pamięci wpisz 10000. Unloading geometry jest wtedy, gdy vray osiąga limit ramu jaki ma przyznany, i opróżnia go na rzecz kolejnych rzeczy których potrzebuje w ramie. Generalna zasada - nie dopuścić by 'Unloading geometry' się w ogóle pokazało. Edytowane 27 Lipiec 2013 przez deshu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ae28402dk Napisano 27 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2013 Używam vrayproxy. Jak nie dopuścić by pokazało się unloading geometry? Czy Podany przez Ciebie sposób coś da? bo minęło już ponad 3h od rozpoczęcia renderowania (pozostało drugie tyle), a unloading geometry nadal trwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 27 Lipiec 2013 Share Napisano 27 Lipiec 2013 Ustawiłeś na 400mb - więcej ramu miały kompy 10 lat temu:) W najnowszej wersji vraya limit jest defaultowo ustawiony chyba na 4000 - wreszcie. Masz 16 giga ramu, a vray uzywasz 400mb. To nie ma sensu - ustaw na 10000 albo 12000 i unloading geometry nie powinno sie pokazać. Poza tym jest spora szansa ze po unloading geometry wywali ci się maks. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ae28402dk Napisano 27 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 27 Lipiec 2013 (edytowane) 400mb było standardowo i wówczas wszystko śmigało, choć możliwe, że to sprawka tego, że renderowane sceny były dużo mniej złożone - mniejsze oświetlenie, mniej refleksów, odbić i różnych bitmap. Rozumiem, że ustawić default geometry na "auto"? Edit: po zmianie na auto nadal występuje unloading geometry, lecz sam rendering zdaje się trwa trochę krócej. Edit_2: raz jest unloading geometry, a za 15 minut już jest inny tryb, dziwnie to się wszystko renderuje. Edytowane 27 Lipiec 2013 przez ae28402dk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 27 Lipiec 2013 Share Napisano 27 Lipiec 2013 Tak właśnie to działa: 1. pierwsza paczka jest przesyłana do ramu 2. jest renderowania 3. wyrzucana z ramu 4. druga paczka wrzucana do ramu 5. renderowana 6. wyrzucana z ramu 7. trzecia paczka....... i właśnie wyrzucanie z ramu to 'unloading geometry'. A dzieje się tak ponieważ vray ma za mało pamięci aby zmieścic całą scene na raz w ramie. Albo ustawiłeś za mało w memory limit, albo ustawiłeś dobrze, ale nadal jest to za mało na tą scene. Tak, default memory na 'auto'. Renderujesz do vrayowskiego framebuffera, i masz wyłączony maxowy? Ile poly ma scena ze zmeshowanym furem? P.s. ilość wolnego ramu możesz sprawdzić w Menadżerze Zadań >> Wydajność >> Pamieść fizyczna >> "Dostępna". Jest to ilośc nieuzywanego aktualnie ramu. Od tej wartości odejmij z 500mb, i otrzymasz wartość jaką możesz bez obaw wpisać w memory limit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ae28402dk Napisano 28 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2013 (edytowane) Oczywiście maxowy jest wyłączony, memory na auto. start time: 0 end time: 0 nth frame: 0 hidden geometry: hide render atmosphere: yes use adv. lightnig: yes pixel aspect ratio: 1,00000 image aspect ratio: 1,77799 render to fields: no force 2-sided: no compute adv lightning: no I najciekawsze: użyta pamięć 14gb oczekiwany czas renderowania: 92h Jak zostawiałem te 500mb wolne na system to komp się zwieszał, 3gb to bezpieczna ilość, jeszcze lepiej 4gb, bo choć nie używam w czasie renderowania kompa, a aktywnych procesów w tle jest mało, to win8 64bit jednak chyba pochłania mi za dużo ramu. Edit: Jestem kompletnie bezradny, kilka dni renderowania jednego obrazu to dla mnie za dużo. Swoją drogą znalazłem Corona Renderer, który wygląda równie dobrze, o ile nie lepiej od vraya, czy ktoś wie czy będę musiał podmieniać materiały na obiektach, czy po prostu przełączyć renderer w ustawieniach na coronę by wszystko śmigało? Edit2: wie ktoś jak przekonvertować scenę vray do corony? Edytowane 28 Lipiec 2013 przez ae28402dk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 28 Lipiec 2013 Share Napisano 28 Lipiec 2013 Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła. A Corona jest niezła, serio niezła. Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ae28402dk Napisano 28 Lipiec 2013 Autor Share Napisano 28 Lipiec 2013 Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła. A Corona jest niezła, serio niezła. Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra. scena niekomercyjna, robiona do celów uczelnianych. Zaraz podeślę link na PM. Kurcze, konwertowanie tego wszystkiego zajęłoby wieki :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się