Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, renderuję dość złożone sceny arch. wnętrz. Gdy ustawienia renderowania były standardowe wszystko było ok i obraz 3700x2080 renderował się 3-4 godziny, zużycie procesora sięgało 100%. Gdy zwiększyłem ilość pamięci w ustawieniach renderowania na 10gb to obraz renderuje się jakieś 20h, przy czym zużycie pamięci to jakieś 13gb, a zużycie procesora to jakieś 12-16%.

Gdy wracam do ustawień standardowych co do pamięci (czyli 400mb) to obraz renderuje się jeszcze wolniej.

Co zrobić, by obraz renderował się szybciej, lub tak jak wcześniej przy zachowaniu jakości i wielkości sceny?

 

Komp: proc i7, 16gb ram, karta 2gb.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zapomniałem dodać: vray

Szukając rozwiązania zmieniłem default geometry na dynamic (11gb), lecz to dało tylko chwilowy rezultat, gdyż czas renderowania pierw się skrócił, a potem systematycznie zwiększał. Podobnie z użyciem pamięci i procesora, po tej zmianie było najpierw 65-70% procesora i 4gb pamięci, a teraz jest 10-15% procesora i 12gb pamięci.

Czy może być to wina złożoności obiektów? Czy może wina vray fur, gdyż w scenie użyty jest dywan (przekształcony na mesh)?

Napisano

Co jest liczone gdy procesor jest używany na na 10-15%?

Liczenie GI, rendering czy może unloading geometry? (w okienku postępu renderingu jest podpis pod paskiem postępu)

 

Na pewno vray fur a nie hair and fur maksowy?

 

P.s. i7 sa 4 rdzeniowe i chodza w trybie ht, co daje 8 wątków. Sporo funkcji w maksie nadal jest jednowątkowych. 100% / 8 daje pi razy drzwi 12-13% uzycia procesora.

Napisano
  • Autor

unloading geometry, trwa to już godzinę, a ma trwać 6 (co poprzednio dało i tak 9-12h).

Oczywiście vrayfur.

Edytowane przez ae28402dk

Napisano

Uzywasz w scenie displacementu albo vrayproxy?

 

Zmień z powrotem na default geometry, i w ilość pamięci wpisz 10000.

 

Unloading geometry jest wtedy, gdy vray osiąga limit ramu jaki ma przyznany, i opróżnia go na rzecz kolejnych rzeczy których potrzebuje w ramie. Generalna zasada - nie dopuścić by 'Unloading geometry' się w ogóle pokazało.

Edytowane przez deshu

Napisano
  • Autor

Używam vrayproxy.

Jak nie dopuścić by pokazało się unloading geometry?

Czy Podany przez Ciebie sposób coś da? bo minęło już ponad 3h od rozpoczęcia renderowania (pozostało drugie tyle), a unloading geometry nadal trwa.

Napisano

Ustawiłeś na 400mb - więcej ramu miały kompy 10 lat temu:)

W najnowszej wersji vraya limit jest defaultowo ustawiony chyba na 4000 - wreszcie.

Masz 16 giga ramu, a vray uzywasz 400mb. To nie ma sensu - ustaw na 10000 albo 12000 i unloading geometry nie powinno sie pokazać.

 

Poza tym jest spora szansa ze po unloading geometry wywali ci się maks.

Napisano
  • Autor

400mb było standardowo i wówczas wszystko śmigało, choć możliwe, że to sprawka tego, że renderowane sceny były dużo mniej złożone - mniejsze oświetlenie, mniej refleksów, odbić i różnych bitmap.

Rozumiem, że ustawić default geometry na "auto"?

Edit: po zmianie na auto nadal występuje unloading geometry, lecz sam rendering zdaje się trwa trochę krócej.

Edit_2: raz jest unloading geometry, a za 15 minut już jest inny tryb, dziwnie to się wszystko renderuje.

Edytowane przez ae28402dk

Napisano

Tak właśnie to działa:

1. pierwsza paczka jest przesyłana do ramu

2. jest renderowania

3. wyrzucana z ramu

4. druga paczka wrzucana do ramu

5. renderowana

6. wyrzucana z ramu

7. trzecia paczka.......

i właśnie wyrzucanie z ramu to 'unloading geometry'.

 

A dzieje się tak ponieważ vray ma za mało pamięci aby zmieścic całą scene na raz w ramie. Albo ustawiłeś za mało w memory limit, albo ustawiłeś dobrze, ale nadal jest to za mało na tą scene.

 

Tak, default memory na 'auto'.

 

Renderujesz do vrayowskiego framebuffera, i masz wyłączony maxowy?

Ile poly ma scena ze zmeshowanym furem?

 

P.s. ilość wolnego ramu możesz sprawdzić w Menadżerze Zadań >> Wydajność >> Pamieść fizyczna >> "Dostępna". Jest to ilośc nieuzywanego aktualnie ramu. Od tej wartości odejmij z 500mb, i otrzymasz wartość jaką możesz bez obaw wpisać w memory limit.

Napisano
  • Autor

Oczywiście maxowy jest wyłączony, memory na auto.

start time: 0

end time: 0

nth frame: 0

hidden geometry: hide

render atmosphere: yes

use adv. lightnig: yes

pixel aspect ratio: 1,00000

image aspect ratio: 1,77799

render to fields: no

force 2-sided: no

compute adv lightning: no

 

I najciekawsze: użyta pamięć 14gb

oczekiwany czas renderowania: 92h

 

Jak zostawiałem te 500mb wolne na system to komp się zwieszał, 3gb to bezpieczna ilość, jeszcze lepiej 4gb, bo choć nie używam w czasie renderowania kompa, a aktywnych procesów w tle jest mało, to win8 64bit jednak chyba pochłania mi za dużo ramu.

 

Edit: Jestem kompletnie bezradny, kilka dni renderowania jednego obrazu to dla mnie za dużo. Swoją drogą znalazłem Corona Renderer, który wygląda równie dobrze, o ile nie lepiej od vraya, czy ktoś wie czy będę musiał podmieniać materiały na obiektach, czy po prostu przełączyć renderer w ustawieniach na coronę by wszystko śmigało?

 

Edit2: wie ktoś jak przekonvertować scenę vray do corony?

Edytowane przez ae28402dk

Napisano

Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła.

A Corona jest niezła, serio niezła.

 

Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra.

Napisano
  • Autor
Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła.

A Corona jest niezła, serio niezła.

 

Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra.

 

scena niekomercyjna, robiona do celów uczelnianych. Zaraz podeślę link na PM.

Kurcze, konwertowanie tego wszystkiego zajęłoby wieki :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności