Napisano 27 Lipiec 201311 l Witam, renderuję dość złożone sceny arch. wnętrz. Gdy ustawienia renderowania były standardowe wszystko było ok i obraz 3700x2080 renderował się 3-4 godziny, zużycie procesora sięgało 100%. Gdy zwiększyłem ilość pamięci w ustawieniach renderowania na 10gb to obraz renderuje się jakieś 20h, przy czym zużycie pamięci to jakieś 13gb, a zużycie procesora to jakieś 12-16%. Gdy wracam do ustawień standardowych co do pamięci (czyli 400mb) to obraz renderuje się jeszcze wolniej. Co zrobić, by obraz renderował się szybciej, lub tak jak wcześniej przy zachowaniu jakości i wielkości sceny? Komp: proc i7, 16gb ram, karta 2gb.
Napisano 27 Lipiec 201311 l Autor Zapomniałem dodać: vray Szukając rozwiązania zmieniłem default geometry na dynamic (11gb), lecz to dało tylko chwilowy rezultat, gdyż czas renderowania pierw się skrócił, a potem systematycznie zwiększał. Podobnie z użyciem pamięci i procesora, po tej zmianie było najpierw 65-70% procesora i 4gb pamięci, a teraz jest 10-15% procesora i 12gb pamięci. Czy może być to wina złożoności obiektów? Czy może wina vray fur, gdyż w scenie użyty jest dywan (przekształcony na mesh)?
Napisano 27 Lipiec 201311 l Co jest liczone gdy procesor jest używany na na 10-15%? Liczenie GI, rendering czy może unloading geometry? (w okienku postępu renderingu jest podpis pod paskiem postępu) Na pewno vray fur a nie hair and fur maksowy? P.s. i7 sa 4 rdzeniowe i chodza w trybie ht, co daje 8 wątków. Sporo funkcji w maksie nadal jest jednowątkowych. 100% / 8 daje pi razy drzwi 12-13% uzycia procesora.
Napisano 27 Lipiec 201311 l Autor unloading geometry, trwa to już godzinę, a ma trwać 6 (co poprzednio dało i tak 9-12h). Oczywiście vrayfur. Edytowane 27 Lipiec 201311 l przez ae28402dk
Napisano 27 Lipiec 201311 l Uzywasz w scenie displacementu albo vrayproxy? Zmień z powrotem na default geometry, i w ilość pamięci wpisz 10000. Unloading geometry jest wtedy, gdy vray osiąga limit ramu jaki ma przyznany, i opróżnia go na rzecz kolejnych rzeczy których potrzebuje w ramie. Generalna zasada - nie dopuścić by 'Unloading geometry' się w ogóle pokazało. Edytowane 27 Lipiec 201311 l przez deshu
Napisano 27 Lipiec 201311 l Autor Używam vrayproxy. Jak nie dopuścić by pokazało się unloading geometry? Czy Podany przez Ciebie sposób coś da? bo minęło już ponad 3h od rozpoczęcia renderowania (pozostało drugie tyle), a unloading geometry nadal trwa.
Napisano 27 Lipiec 201311 l Ustawiłeś na 400mb - więcej ramu miały kompy 10 lat temu:) W najnowszej wersji vraya limit jest defaultowo ustawiony chyba na 4000 - wreszcie. Masz 16 giga ramu, a vray uzywasz 400mb. To nie ma sensu - ustaw na 10000 albo 12000 i unloading geometry nie powinno sie pokazać. Poza tym jest spora szansa ze po unloading geometry wywali ci się maks.
Napisano 27 Lipiec 201311 l Autor 400mb było standardowo i wówczas wszystko śmigało, choć możliwe, że to sprawka tego, że renderowane sceny były dużo mniej złożone - mniejsze oświetlenie, mniej refleksów, odbić i różnych bitmap. Rozumiem, że ustawić default geometry na "auto"? Edit: po zmianie na auto nadal występuje unloading geometry, lecz sam rendering zdaje się trwa trochę krócej. Edit_2: raz jest unloading geometry, a za 15 minut już jest inny tryb, dziwnie to się wszystko renderuje. Edytowane 27 Lipiec 201311 l przez ae28402dk
Napisano 27 Lipiec 201311 l Tak właśnie to działa: 1. pierwsza paczka jest przesyłana do ramu 2. jest renderowania 3. wyrzucana z ramu 4. druga paczka wrzucana do ramu 5. renderowana 6. wyrzucana z ramu 7. trzecia paczka....... i właśnie wyrzucanie z ramu to 'unloading geometry'. A dzieje się tak ponieważ vray ma za mało pamięci aby zmieścic całą scene na raz w ramie. Albo ustawiłeś za mało w memory limit, albo ustawiłeś dobrze, ale nadal jest to za mało na tą scene. Tak, default memory na 'auto'. Renderujesz do vrayowskiego framebuffera, i masz wyłączony maxowy? Ile poly ma scena ze zmeshowanym furem? P.s. ilość wolnego ramu możesz sprawdzić w Menadżerze Zadań >> Wydajność >> Pamieść fizyczna >> "Dostępna". Jest to ilośc nieuzywanego aktualnie ramu. Od tej wartości odejmij z 500mb, i otrzymasz wartość jaką możesz bez obaw wpisać w memory limit.
Napisano 28 Lipiec 201311 l Autor Oczywiście maxowy jest wyłączony, memory na auto. start time: 0 end time: 0 nth frame: 0 hidden geometry: hide render atmosphere: yes use adv. lightnig: yes pixel aspect ratio: 1,00000 image aspect ratio: 1,77799 render to fields: no force 2-sided: no compute adv lightning: no I najciekawsze: użyta pamięć 14gb oczekiwany czas renderowania: 92h Jak zostawiałem te 500mb wolne na system to komp się zwieszał, 3gb to bezpieczna ilość, jeszcze lepiej 4gb, bo choć nie używam w czasie renderowania kompa, a aktywnych procesów w tle jest mało, to win8 64bit jednak chyba pochłania mi za dużo ramu. Edit: Jestem kompletnie bezradny, kilka dni renderowania jednego obrazu to dla mnie za dużo. Swoją drogą znalazłem Corona Renderer, który wygląda równie dobrze, o ile nie lepiej od vraya, czy ktoś wie czy będę musiał podmieniać materiały na obiektach, czy po prostu przełączyć renderer w ustawieniach na coronę by wszystko śmigało? Edit2: wie ktoś jak przekonvertować scenę vray do corony? Edytowane 28 Lipiec 201311 l przez ae28402dk
Napisano 28 Lipiec 201311 l Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła. A Corona jest niezła, serio niezła. Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra.
Napisano 28 Lipiec 201311 l Autor Będziesz musiał ręcznie przekonwertować wszelkie materiały i światła. A Corona jest niezła, serio niezła. Scena jest komercyjna? Jeśli nie, chętnie bym w nią zajrzał. Jak możesz, to wrzuć - sprawdzę co tam nie gra. scena niekomercyjna, robiona do celów uczelnianych. Zaraz podeślę link na PM. Kurcze, konwertowanie tego wszystkiego zajęłoby wieki :/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto