Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jak w temacie. Mam proceduralną texture "wood" w materiale - w kanale kolor. Daje materiał na obiekt i w viewporcie materiał wygląda inaczej niż podczas renderu. Próbowałem róznych rozmieszczeń UV... czy istnieje jakaś możliwość przesunięcia textury proceduralnej? Mam ten sam materiał na paru podobnych obiektach i po prostu tekstura na nich rozmieszczona jest identycznie....

 

Z góry dzięki za pomoc mam nadzieje ze jasno wytłumaczyłem,

Łukasz

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

[ATTACH=CONFIG]91279[/ATTACH]

To nic nie pomaga... Tutaj screen to samo dla polygonowych cubikow oraz dla obiektowych... Każde ma inaczej przesunięte mapowanie. To samo się dzieje też jak jest inny typ...

Napisano

U mnie działa normalnie - przesuniecie, obrót, skala tekstury Wood. Głupi jestem z tego co widzę. Jak masz tą scenę w Cinemie do r.13 to prześlij na jakiś serwer i wrzuć linka.

Napisano

Wrzucam screena - po prawej w managerze wpisałem sposób mapowania - pierwszy od lewej to Cubic, itd.

Gdzieniegdzie, poobracałem teksture, gdzieś powiększyłem (w Spherical) itd. Ale tylko Texture Axisem. Nic w materiale nie zmieniałem.[ATTACH=CONFIG]91280[/ATTACH].

Napisano

Ok, już kminie, ja przez texture mode chciałem przesunąć texture. Wsio ok niby tylko ręcznie trzeba przez Coordinates w Texture Tag. Jednak nadal mnie zastanawia czemu textury z viewportu nie pokrywają się z tymi z renderu... To jakiś idiotyzm dla mnie albo czegoś nie rozumiem ;). Jeszcze raz dzięki Jaceks za pomoc!

Napisano

Po lewej w menu załącz Texture Axis, załączy się żółta siatka tekstury i wtedy manipuluj ręcznie movem, rotatem, skalą tak jakbyś chciał obrócić przedmiot.Coordinates nie, bo się zamęczysz.

Ale to tylko z proceduralnymi jest taka rozbieżność widok-render. Z normalnymi już jest 1:1.

Napisano

Imago , jakiego konkretnie shadera używasz?

czy to jest noise? czy jakiś inny?

W nodzie noise masz coś takiego jak space i tam do wyboru kilka opcji. Jeżeli to shader typu wood, to on ma niezależne mapowanie. W viewporcie pokazuje się tylko prewka tego shadera. Ponieważ to shader 3d to ma on swój kierunek wyznaczany przez wartości przy x,y i z.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności