Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, jak w temacie. Mam proceduralną texture "wood" w materiale - w kanale kolor. Daje materiał na obiekt i w viewporcie materiał wygląda inaczej niż podczas renderu. Próbowałem róznych rozmieszczeń UV... czy istnieje jakaś możliwość przesunięcia textury proceduralnej? Mam ten sam materiał na paru podobnych obiektach i po prostu tekstura na nich rozmieszczona jest identycznie....

 

Z góry dzięki za pomoc mam nadzieje ze jasno wytłumaczyłem,

Łukasz

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wejdź na materiał w Manager Object i na dole w Texture Tag zmień mapowanie na inne niż UVW. Wtedy manipuluj Texture Axisem.

Napisano
  • Autor

[ATTACH=CONFIG]91279[/ATTACH]

To nic nie pomaga... Tutaj screen to samo dla polygonowych cubikow oraz dla obiektowych... Każde ma inaczej przesunięte mapowanie. To samo się dzieje też jak jest inny typ...

Napisano

U mnie działa normalnie - przesuniecie, obrót, skala tekstury Wood. Głupi jestem z tego co widzę. Jak masz tą scenę w Cinemie do r.13 to prześlij na jakiś serwer i wrzuć linka.

Napisano
  • Autor

I normalnie w renderze tak jest pózniej jak obrócisz? Ja mam R14... A możesz scene zamieścić z np obróconymi texturami na cubiku?

Napisano

Wrzucam screena - po prawej w managerze wpisałem sposób mapowania - pierwszy od lewej to Cubic, itd.

Gdzieniegdzie, poobracałem teksture, gdzieś powiększyłem (w Spherical) itd. Ale tylko Texture Axisem. Nic w materiale nie zmieniałem.[ATTACH=CONFIG]91280[/ATTACH].

Napisano
  • Autor

Co prawda nadal to nie rozwiązuje problemu... Hmm nie wiem jak to w r14 ogarnąć

Napisano
  • Autor

Ok, już kminie, ja przez texture mode chciałem przesunąć texture. Wsio ok niby tylko ręcznie trzeba przez Coordinates w Texture Tag. Jednak nadal mnie zastanawia czemu textury z viewportu nie pokrywają się z tymi z renderu... To jakiś idiotyzm dla mnie albo czegoś nie rozumiem ;). Jeszcze raz dzięki Jaceks za pomoc!

Napisano

Po lewej w menu załącz Texture Axis, załączy się żółta siatka tekstury i wtedy manipuluj ręcznie movem, rotatem, skalą tak jakbyś chciał obrócić przedmiot.Coordinates nie, bo się zamęczysz.

Ale to tylko z proceduralnymi jest taka rozbieżność widok-render. Z normalnymi już jest 1:1.

Napisano
  • Autor

w r14 to działa ale nie na proceduralnych teksturach stąd moje pytanie było ... to chyba jakiś bug

Napisano

Imago , jakiego konkretnie shadera używasz?

czy to jest noise? czy jakiś inny?

W nodzie noise masz coś takiego jak space i tam do wyboru kilka opcji. Jeżeli to shader typu wood, to on ma niezależne mapowanie. W viewporcie pokazuje się tylko prewka tego shadera. Ponieważ to shader 3d to ma on swój kierunek wyznaczany przez wartości przy x,y i z.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.