Jump to content
  • 0
imago10

Przesuwanie proceduralnej tekstury

Question

Witam, jak w temacie. Mam proceduralną texture "wood" w materiale - w kanale kolor. Daje materiał na obiekt i w viewporcie materiał wygląda inaczej niż podczas renderu. Próbowałem róznych rozmieszczeń UV... czy istnieje jakaś możliwość przesunięcia textury proceduralnej? Mam ten sam materiał na paru podobnych obiektach i po prostu tekstura na nich rozmieszczona jest identycznie....

 

Z góry dzięki za pomoc mam nadzieje ze jasno wytłumaczyłem,

Łukasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Wejdź na materiał w Manager Object i na dole w Texture Tag zmień mapowanie na inne niż UVW. Wtedy manipuluj Texture Axisem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

[ATTACH=CONFIG]91279[/ATTACH]

To nic nie pomaga... Tutaj screen to samo dla polygonowych cubikow oraz dla obiektowych... Każde ma inaczej przesunięte mapowanie. To samo się dzieje też jak jest inny typ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

U mnie działa normalnie - przesuniecie, obrót, skala tekstury Wood. Głupi jestem z tego co widzę. Jak masz tą scenę w Cinemie do r.13 to prześlij na jakiś serwer i wrzuć linka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

I normalnie w renderze tak jest pózniej jak obrócisz? Ja mam R14... A możesz scene zamieścić z np obróconymi texturami na cubiku?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Wrzucam screena - po prawej w managerze wpisałem sposób mapowania - pierwszy od lewej to Cubic, itd.

Gdzieniegdzie, poobracałem teksture, gdzieś powiększyłem (w Spherical) itd. Ale tylko Texture Axisem. Nic w materiale nie zmieniałem.[ATTACH=CONFIG]91280[/ATTACH].

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ok, już kminie, ja przez texture mode chciałem przesunąć texture. Wsio ok niby tylko ręcznie trzeba przez Coordinates w Texture Tag. Jednak nadal mnie zastanawia czemu textury z viewportu nie pokrywają się z tymi z renderu... To jakiś idiotyzm dla mnie albo czegoś nie rozumiem ;). Jeszcze raz dzięki Jaceks za pomoc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Po lewej w menu załącz Texture Axis, załączy się żółta siatka tekstury i wtedy manipuluj ręcznie movem, rotatem, skalą tak jakbyś chciał obrócić przedmiot.Coordinates nie, bo się zamęczysz.

Ale to tylko z proceduralnymi jest taka rozbieżność widok-render. Z normalnymi już jest 1:1.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

w r14 to działa ale nie na proceduralnych teksturach stąd moje pytanie było ... to chyba jakiś bug

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Imago , jakiego konkretnie shadera używasz?

czy to jest noise? czy jakiś inny?

W nodzie noise masz coś takiego jak space i tam do wyboru kilka opcji. Jeżeli to shader typu wood, to on ma niezależne mapowanie. W viewporcie pokazuje się tylko prewka tego shadera. Ponieważ to shader 3d to ma on swój kierunek wyznaczany przez wartości przy x,y i z.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy