imago10 Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Witam, jak w temacie. Mam proceduralną texture "wood" w materiale - w kanale kolor. Daje materiał na obiekt i w viewporcie materiał wygląda inaczej niż podczas renderu. Próbowałem róznych rozmieszczeń UV... czy istnieje jakaś możliwość przesunięcia textury proceduralnej? Mam ten sam materiał na paru podobnych obiektach i po prostu tekstura na nich rozmieszczona jest identycznie.... Z góry dzięki za pomoc mam nadzieje ze jasno wytłumaczyłem, Łukasz
jaceks Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Wejdź na materiał w Manager Object i na dole w Texture Tag zmień mapowanie na inne niż UVW. Wtedy manipuluj Texture Axisem.
imago10 Napisano 5 Sierpień 2013 Autor Napisano 5 Sierpień 2013 [ATTACH=CONFIG]91279[/ATTACH] To nic nie pomaga... Tutaj screen to samo dla polygonowych cubikow oraz dla obiektowych... Każde ma inaczej przesunięte mapowanie. To samo się dzieje też jak jest inny typ...
jaceks Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 U mnie działa normalnie - przesuniecie, obrót, skala tekstury Wood. Głupi jestem z tego co widzę. Jak masz tą scenę w Cinemie do r.13 to prześlij na jakiś serwer i wrzuć linka.
imago10 Napisano 5 Sierpień 2013 Autor Napisano 5 Sierpień 2013 I normalnie w renderze tak jest pózniej jak obrócisz? Ja mam R14... A możesz scene zamieścić z np obróconymi texturami na cubiku?
jaceks Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Wrzucam screena - po prawej w managerze wpisałem sposób mapowania - pierwszy od lewej to Cubic, itd. Gdzieniegdzie, poobracałem teksture, gdzieś powiększyłem (w Spherical) itd. Ale tylko Texture Axisem. Nic w materiale nie zmieniałem.[ATTACH=CONFIG]91280[/ATTACH].
imago10 Napisano 5 Sierpień 2013 Autor Napisano 5 Sierpień 2013 Co prawda nadal to nie rozwiązuje problemu... Hmm nie wiem jak to w r14 ogarnąć
jaceks Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Ściągnij tą scenę z http://wyslijto.pl/plik/y1ikqroqp9
imago10 Napisano 5 Sierpień 2013 Autor Napisano 5 Sierpień 2013 Ok, już kminie, ja przez texture mode chciałem przesunąć texture. Wsio ok niby tylko ręcznie trzeba przez Coordinates w Texture Tag. Jednak nadal mnie zastanawia czemu textury z viewportu nie pokrywają się z tymi z renderu... To jakiś idiotyzm dla mnie albo czegoś nie rozumiem ;). Jeszcze raz dzięki Jaceks za pomoc!
jaceks Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Po lewej w menu załącz Texture Axis, załączy się żółta siatka tekstury i wtedy manipuluj ręcznie movem, rotatem, skalą tak jakbyś chciał obrócić przedmiot.Coordinates nie, bo się zamęczysz. Ale to tylko z proceduralnymi jest taka rozbieżność widok-render. Z normalnymi już jest 1:1.
imago10 Napisano 5 Sierpień 2013 Autor Napisano 5 Sierpień 2013 w r14 to działa ale nie na proceduralnych teksturach stąd moje pytanie było ... to chyba jakiś bug
boreq Napisano 5 Październik 2013 Napisano 5 Październik 2013 Imago , jakiego konkretnie shadera używasz? czy to jest noise? czy jakiś inny? W nodzie noise masz coś takiego jak space i tam do wyboru kilka opcji. Jeżeli to shader typu wood, to on ma niezależne mapowanie. W viewporcie pokazuje się tylko prewka tego shadera. Ponieważ to shader 3d to ma on swój kierunek wyznaczany przez wartości przy x,y i z.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się