Chaos P Napisano 6 Sierpień 2013 Share Napisano 6 Sierpień 2013 Chciałem zapytać jakie materiały pomocnicze (książki itp) polecacie dla początkujących użytkowników 3ds maxa? Czy w książkach typu "3ds max 5 projekty i rozwiązania" wydawane w roku 2004 znajdę aktualne informację czy raczej mija się z celem czytanie książek z przed 10 lat? Czy jest jakaś biblia użytkowników 3ds max'a którą każdy młody adept powinien mieć pod ręką? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi i propozycje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 6 Sierpień 2013 Share Napisano 6 Sierpień 2013 Co do podstaw - jak najbardziej, jeśli masz możliwość zgarnąć w jakiejś dość przystępnej cenie biblię do 5 wersji - myślę że spokojnie można brać. Kilka rzeczy się pozmieniało od tego czasu - nie da się ukryć, ale większość to to samo. Jednak na sam początek wielce warty uwagi jest zwykły help do 3ds maxa, który dostępny jest pod przyciskiem f1. Masz tam zarówno wyjaśnioną każdą funkcję z osobna, jak i tutoriale, w których dowiesz się jak zrobić konkretną rzecz - czyli od razu zaprezentowanych kilka funkcji razem. Z biegiem czasu na pewno warto zainteresować się np. stroną Digital - tutors, gdzie znajdziesz naprawdę mnóstwo tutoriali w formie wideo. Powodzenia, pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 7 Sierpień 2013 Share Napisano 7 Sierpień 2013 Videotutoriale na pewno mają przewagę nad książką w zakresie prezentacji przekazywanej treści - widać np. na bieżąco jak zmienia się budowany model czego książka nigdy nie zilustruje. W książce natomiast łatwiej odnaleźć jakiś wcześniejszy fragment, czytając z pewnością więcej zapamiętujesz - przynajmniej ja tak mam. Biblia ok ale pamiętaj, że to nie podręcznik. To zbiór informacji, często niestety dosyć lakonicznych na temat istniejących funkcji, poleceń, interface'a. W ostatnich latach w 3ds przybyło dosyć sporo nowości - pożyczenie książki do wcześniejszych wersji tak, ale gdybym miał kupować to jednak wydawnictwa bieżące. Pamiętaj też , że w książkach najczęściej sporą objętość zajmują te same informacje, np. omówienie interface'a, podstawy modelowania więc kupowanie "w ciemno" bez zapoznania się przynajmniej ze spisem treści bez sensu, bo może się okazać, że przydatny dla Ciebie informacji tak naprawdę może być w niej niewiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chaos P Napisano 8 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 8 Sierpień 2013 Dzięki za uwagi, szczególnie przydatna okazała się ta na temat tutorialów od autorów programu. Już poznałem podstawy animacji oraz sposoby modelowania, przy okazji poznając i ucząc się obsługi interface'u. Myślę, że na ten czas zostanę przy tym, a książki itp. zostawię na później. Tutorial jest świetnie przygotowany i wszystko jest idealnie zobrazowane. Świetna opcja dla początkujących, polecam każdemu, wystarczy trochę znać angielski ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się