Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam. powoli skladam rower (przynajmniej mam taki zamiar) po renderze pierwszej czesci rzuca sie w oczy ze okrag jest kanciasty . uzywam Circle wiec chyba powinno byc ok . a tu takie jajo . jakies sugestie ?

 

nie wiem czy mi sei uda dodac jpg. 1 proba.

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jak sie domyslam jest to render z rhino wiec jesli obiekt jest nurbs to jakos wyswietlanego/renderowanego obiektu zalezy tylko i wylacznie o twoich ustawien meshowania podgladu. mozesz zwiekszyc wartosci ustawien dla viewportow ale przy wiekszej ilosci obiektow komp ci sie zatka.

Napisano
  • Autor

a przy exporcie tego np do maxa wszystko powinno byc ok ?

Napisano
  • Autor

sorry ale przy exporcie nie ma zadnego menu, a co do viewportow mozesz jasniej napisac gdzie odnalezc te ustawienia. thx

Napisano

a jak eksportujesz?

 

ustawienia meshowania dla viweportow. tools > options > docu.props. > mesh > custom. tu pobaw sie opcjami. w tym konkretnym przypadku w pierwszej opcji - max angle zmniejsz wartosc.

 

a najlepiej nie mieszaj w ustawieniach viewportow tylko jak chcesz sprawdzic poprawnosc modelu to rob sobie analyze > surface > environment map i tu > adjust mesh

Napisano
  • Autor

to chyba zostawie jak bylo, przy zmianie wartosci max angle do 15 nie widac zbyt duzej roznicy, po zmniejszeniu do 10 czas wygenerowania widoku mnei przestraszyl :)

wracajac do exportu do maxa, potrzebny jest jakis plugin ? w tym momencie nei mam zainstalowanego maxa.

Napisano

jaki plugin? sic!

 

file > export selected > *.3ds - tu masz simple or detailed controls. klikajac preview masz podglad efektu zmiany ustawien konwersji nurbs do mesh :]

Napisano
  • Autor

.... no biczuje sie, nie rozwinalem paska . thx again. do nastepnego razu.

Napisano

fajny topic. dzieki.

tez niewiedzialem dlaczego mi sie kwadratura kola robi :)

szczegolnie dla punktow krzywej gdzie pochodna jest duza.

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

dobra. bawilem sie ustawieniami mesh`a , komp ledwo pierdzi. kiedy zrzucam do maxa w sensownych "kraglosciach' siatka staje sie 'smiesznie' szczegolowa- tysiace niepotrzebnych trojkatow. w maxie na tak skomplikowanych siatkach nie da sie tak samo pracowac jak w rhino. jak uzyskac ladna siatke , podkreslam 'okrągłą' .

 

thx.

Napisano

pzry eksporcie do .3ds masz duuuzo roznych parametrow odpowiadajacych za skomplikowanie siatki. bawiles sie nimi? mozesz tez wyeksportowac do .iges.

Napisano
  • Autor

mozesz napisac jakich ustawien uzywasz przy exporcie do maxa? bawie sie i bawie a siatka nadal jest zbyt rozbudowana.

Napisano

no niestety nieda sie podac konkretnych ustawien mesha poniewaz kazdy obiekt wymaga innych musisz uzywac okienek min i max edge lenght cyz jakos tak i dopasowac wielkosci polygonow

Napisano
  • Autor

to wezmy na warsztat zwykle circle z extrude`m

czy tak wyglada 'zoptymalizowana' siatka. jak to ulepszyc.

Napisano
  • Autor

pytania moze lamerskie, ale prosze o wyrozumialosc

Napisano

no przy takim obiekcie to ciezko to okreslic czy zoptymalizowana czy tez nie.Kwestia jest taka na ile mozna zjechac z poligonami a zeby na renderze nie bylo widac niedociagniec, a to bedzie wtedy kiedy przychodzą malutkie fillety czy temu podobne elemenciki. musisz testowac renderowac az sie nauczysz na ile mozesz oszczedzac polygonow... a i przy bardzej skomplikowanyc obiektach uzywaj min i max edge i dokladnie trzeba poznac jak dzialają max angle i aspect ratio .....

Napisano
  • Autor

czyli siatki uzyskane w rhino zawsze beda tak skomplikowane , zwlaszcza obiektow zakrzywionych ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności