Napisano 29 Sierpień 200420 l witam. powoli skladam rower (przynajmniej mam taki zamiar) po renderze pierwszej czesci rzuca sie w oczy ze okrag jest kanciasty . uzywam Circle wiec chyba powinno byc ok . a tu takie jajo . jakies sugestie ? nie wiem czy mi sei uda dodac jpg. 1 proba.
Napisano 29 Sierpień 200420 l jak sie domyslam jest to render z rhino wiec jesli obiekt jest nurbs to jakos wyswietlanego/renderowanego obiektu zalezy tylko i wylacznie o twoich ustawien meshowania podgladu. mozesz zwiekszyc wartosci ustawien dla viewportow ale przy wiekszej ilosci obiektow komp ci sie zatka.
Napisano 29 Sierpień 200420 l przy eksporcie masz przeciez zestaw parametrow odpowiadajacych za jakosc/skomplikowanie siatki.
Napisano 29 Sierpień 200420 l Autor sorry ale przy exporcie nie ma zadnego menu, a co do viewportow mozesz jasniej napisac gdzie odnalezc te ustawienia. thx
Napisano 29 Sierpień 200420 l a jak eksportujesz? ustawienia meshowania dla viweportow. tools > options > docu.props. > mesh > custom. tu pobaw sie opcjami. w tym konkretnym przypadku w pierwszej opcji - max angle zmniejsz wartosc. a najlepiej nie mieszaj w ustawieniach viewportow tylko jak chcesz sprawdzic poprawnosc modelu to rob sobie analyze > surface > environment map i tu > adjust mesh
Napisano 29 Sierpień 200420 l Autor to chyba zostawie jak bylo, przy zmianie wartosci max angle do 15 nie widac zbyt duzej roznicy, po zmniejszeniu do 10 czas wygenerowania widoku mnei przestraszyl :) wracajac do exportu do maxa, potrzebny jest jakis plugin ? w tym momencie nei mam zainstalowanego maxa.
Napisano 29 Sierpień 200420 l jaki plugin? sic! file > export selected > *.3ds - tu masz simple or detailed controls. klikajac preview masz podglad efektu zmiany ustawien konwersji nurbs do mesh :]
Napisano 29 Sierpień 200420 l Autor .... no biczuje sie, nie rozwinalem paska . thx again. do nastepnego razu.
Napisano 30 Sierpień 200420 l fajny topic. dzieki. tez niewiedzialem dlaczego mi sie kwadratura kola robi :) szczegolnie dla punktow krzywej gdzie pochodna jest duza. pozdrawiam
Napisano 31 Sierpień 200420 l Autor dobra. bawilem sie ustawieniami mesh`a , komp ledwo pierdzi. kiedy zrzucam do maxa w sensownych "kraglosciach' siatka staje sie 'smiesznie' szczegolowa- tysiace niepotrzebnych trojkatow. w maxie na tak skomplikowanych siatkach nie da sie tak samo pracowac jak w rhino. jak uzyskac ladna siatke , podkreslam 'okrągłą' . thx.
Napisano 31 Sierpień 200420 l pzry eksporcie do .3ds masz duuuzo roznych parametrow odpowiadajacych za skomplikowanie siatki. bawiles sie nimi? mozesz tez wyeksportowac do .iges.
Napisano 31 Sierpień 200420 l Autor mozesz napisac jakich ustawien uzywasz przy exporcie do maxa? bawie sie i bawie a siatka nadal jest zbyt rozbudowana.
Napisano 31 Sierpień 200420 l no niestety nieda sie podac konkretnych ustawien mesha poniewaz kazdy obiekt wymaga innych musisz uzywac okienek min i max edge lenght cyz jakos tak i dopasowac wielkosci polygonow
Napisano 31 Sierpień 200420 l no i masz przycisk preview gdzie widzisz jak wartosci wplywaja na jakosc siatki
Napisano 31 Sierpień 200420 l Autor to wezmy na warsztat zwykle circle z extrude`m czy tak wyglada 'zoptymalizowana' siatka. jak to ulepszyc.
Napisano 31 Sierpień 200420 l no przy takim obiekcie to ciezko to okreslic czy zoptymalizowana czy tez nie.Kwestia jest taka na ile mozna zjechac z poligonami a zeby na renderze nie bylo widac niedociagniec, a to bedzie wtedy kiedy przychodzą malutkie fillety czy temu podobne elemenciki. musisz testowac renderowac az sie nauczysz na ile mozesz oszczedzac polygonow... a i przy bardzej skomplikowanyc obiektach uzywaj min i max edge i dokladnie trzeba poznac jak dzialają max angle i aspect ratio .....
Napisano 31 Sierpień 200420 l Autor czyli siatki uzyskane w rhino zawsze beda tak skomplikowane , zwlaszcza obiektow zakrzywionych ?
Napisano 31 Sierpień 200420 l a jak inaczej chcialbys zrobic swoj obiekt majac do dyspozycji tylko trojkaty?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto