eXec Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 witam. powoli skladam rower (przynajmniej mam taki zamiar) po renderze pierwszej czesci rzuca sie w oczy ze okrag jest kanciasty . uzywam Circle wiec chyba powinno byc ok . a tu takie jajo . jakies sugestie ? nie wiem czy mi sei uda dodac jpg. 1 proba.
SansSerif Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 jak sie domyslam jest to render z rhino wiec jesli obiekt jest nurbs to jakos wyswietlanego/renderowanego obiektu zalezy tylko i wylacznie o twoich ustawien meshowania podgladu. mozesz zwiekszyc wartosci ustawien dla viewportow ale przy wiekszej ilosci obiektow komp ci sie zatka.
eXec Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 a przy exporcie tego np do maxa wszystko powinno byc ok ?
SansSerif Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 przy eksporcie masz przeciez zestaw parametrow odpowiadajacych za jakosc/skomplikowanie siatki.
eXec Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 sorry ale przy exporcie nie ma zadnego menu, a co do viewportow mozesz jasniej napisac gdzie odnalezc te ustawienia. thx
SansSerif Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 a jak eksportujesz? ustawienia meshowania dla viweportow. tools > options > docu.props. > mesh > custom. tu pobaw sie opcjami. w tym konkretnym przypadku w pierwszej opcji - max angle zmniejsz wartosc. a najlepiej nie mieszaj w ustawieniach viewportow tylko jak chcesz sprawdzic poprawnosc modelu to rob sobie analyze > surface > environment map i tu > adjust mesh
eXec Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 to chyba zostawie jak bylo, przy zmianie wartosci max angle do 15 nie widac zbyt duzej roznicy, po zmniejszeniu do 10 czas wygenerowania widoku mnei przestraszyl :) wracajac do exportu do maxa, potrzebny jest jakis plugin ? w tym momencie nei mam zainstalowanego maxa.
SansSerif Napisano 29 Sierpień 2004 Napisano 29 Sierpień 2004 jaki plugin? sic! file > export selected > *.3ds - tu masz simple or detailed controls. klikajac preview masz podglad efektu zmiany ustawien konwersji nurbs do mesh :]
eXec Napisano 29 Sierpień 2004 Autor Napisano 29 Sierpień 2004 .... no biczuje sie, nie rozwinalem paska . thx again. do nastepnego razu.
p_e_t_e_r Napisano 30 Sierpień 2004 Napisano 30 Sierpień 2004 fajny topic. dzieki. tez niewiedzialem dlaczego mi sie kwadratura kola robi :) szczegolnie dla punktow krzywej gdzie pochodna jest duza. pozdrawiam
eXec Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 dobra. bawilem sie ustawieniami mesh`a , komp ledwo pierdzi. kiedy zrzucam do maxa w sensownych "kraglosciach' siatka staje sie 'smiesznie' szczegolowa- tysiace niepotrzebnych trojkatow. w maxie na tak skomplikowanych siatkach nie da sie tak samo pracowac jak w rhino. jak uzyskac ladna siatke , podkreslam 'okrągłą' . thx.
SansSerif Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 pzry eksporcie do .3ds masz duuuzo roznych parametrow odpowiadajacych za skomplikowanie siatki. bawiles sie nimi? mozesz tez wyeksportowac do .iges.
eXec Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 mozesz napisac jakich ustawien uzywasz przy exporcie do maxa? bawie sie i bawie a siatka nadal jest zbyt rozbudowana.
Bzyku Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 no niestety nieda sie podac konkretnych ustawien mesha poniewaz kazdy obiekt wymaga innych musisz uzywac okienek min i max edge lenght cyz jakos tak i dopasowac wielkosci polygonow
SansSerif Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 no i masz przycisk preview gdzie widzisz jak wartosci wplywaja na jakosc siatki
eXec Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 to wezmy na warsztat zwykle circle z extrude`m czy tak wyglada 'zoptymalizowana' siatka. jak to ulepszyc.
eXec Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 pytania moze lamerskie, ale prosze o wyrozumialosc
Bzyku Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 no przy takim obiekcie to ciezko to okreslic czy zoptymalizowana czy tez nie.Kwestia jest taka na ile mozna zjechac z poligonami a zeby na renderze nie bylo widac niedociagniec, a to bedzie wtedy kiedy przychodzą malutkie fillety czy temu podobne elemenciki. musisz testowac renderowac az sie nauczysz na ile mozesz oszczedzac polygonow... a i przy bardzej skomplikowanyc obiektach uzywaj min i max edge i dokladnie trzeba poznac jak dzialają max angle i aspect ratio .....
eXec Napisano 31 Sierpień 2004 Autor Napisano 31 Sierpień 2004 czyli siatki uzyskane w rhino zawsze beda tak skomplikowane , zwlaszcza obiektow zakrzywionych ?
SansSerif Napisano 31 Sierpień 2004 Napisano 31 Sierpień 2004 a jak inaczej chcialbys zrobic swoj obiekt majac do dyspozycji tylko trojkaty?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się