Jump to content

Poruszanie, skalowanie itd bez używania gizma, working pivot


ETA

Recommended Posts

Witam,

 

ostatnio próbuję się przesiąść z Blendera na 3ds Maxa, w związku z tym mam dwa pytania:

 

1. Czy jest możliwe w 3ds poruszanie, skalowanie i obracanie bez używania gizma?? Tzn. w Blenderze wystarczyło wcisnąć g, r lub s i od razu miało się kontrolę nad transformacją zaznaczenia. Dodatkowo po wciśnięciu x,y,z były blokowane osie... strasznie mi tego brakuje a ciągłe najeżdżanie na gizmo i wybieranie osi ręcznie jest niewygodne.

 

2. Czy są jakieś skróty to operowania working pivotem ?? tzn. jakieś submenu czy coś, bo puki co żeby go przemieścić muszę wchodzić do zakładki hierarchy, co też jest dość niewygodne.

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. X ukrywa pivot, moszesz skalowac obracac i przesuwac łapiąc gdziekolwiek za obiekt. Spacja blokuje selekcje, skalujesz itp łapiąc gdziekolwiek w scenie. W, E, R, domyślnie przełącza między move, rotate i scale. F5, F6, F7, wybrerasz osie x y z, a F8 przełącza między płaszczyznami xy yz zy. Włącz sobie toolbar axis constraints, będzie pomocny. Alt+D włącza i wyłącza axis constraints.

 

2. Domyślnie nie, ale można dodać własne skróty w Customize > Customize UI > Keyboard > Category: Working Pivot

Edited by stormwind
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy