Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

ostatnio próbuję się przesiąść z Blendera na 3ds Maxa, w związku z tym mam dwa pytania:

 

1. Czy jest możliwe w 3ds poruszanie, skalowanie i obracanie bez używania gizma?? Tzn. w Blenderze wystarczyło wcisnąć g, r lub s i od razu miało się kontrolę nad transformacją zaznaczenia. Dodatkowo po wciśnięciu x,y,z były blokowane osie... strasznie mi tego brakuje a ciągłe najeżdżanie na gizmo i wybieranie osi ręcznie jest niewygodne.

 

2. Czy są jakieś skróty to operowania working pivotem ?? tzn. jakieś submenu czy coś, bo puki co żeby go przemieścić muszę wchodzić do zakładki hierarchy, co też jest dość niewygodne.

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. X ukrywa pivot, moszesz skalowac obracac i przesuwac łapiąc gdziekolwiek za obiekt. Spacja blokuje selekcje, skalujesz itp łapiąc gdziekolwiek w scenie. W, E, R, domyślnie przełącza między move, rotate i scale. F5, F6, F7, wybrerasz osie x y z, a F8 przełącza między płaszczyznami xy yz zy. Włącz sobie toolbar axis constraints, będzie pomocny. Alt+D włącza i wyłącza axis constraints.

 

2. Domyślnie nie, ale można dodać własne skróty w Customize > Customize UI > Keyboard > Category: Working Pivot

Edytowane przez stormwind

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności