Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Szanowni obywatele. Na wstępie: Witam Serdecznie!

 

Wstęp (można pominąć ;)):

To mój pierwszy post. I od razu z pytaniem. Sądzę że rzetelnie przeszukałem forum (albo nie umiem szukać).

Pracuję sobie teraz nad przekrojem materaca. Dążę do fotorealizmu... Pięknie się uporałem z teksturowanie pokrowca i ze zdisplace'owaniem go. Problem pojawił się w być może trywialnym elemencie czyli w piance. Z moich obserwacji wynika, że bardzo dużo realizmu modelowi nadaje zjawisko "przezroczystości" na brzegach pianki.

 

Pytanie zasadnicze:

Jak uzyskać efekt zanikającej przezroczystości na krawędziach modelu? Ten efekt jest trochę widoczny na załączonym zdjęciu.

jak.jpg

 

Muszę dodać, że imitację tego efektu uzyskałem stosując VrayDirt, jednakże nie zawsze się to sprawdza i chcę aby ten efekt był zależny od oświetlenia.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

material zalezny od oswietlenia = zalezny od kata patrzenia musi uzywac mapy falloff (ale to bardziej masz efekt takiego materiału a'la aksamit)

 

mozna tez w celu uzyskania nierownomiernej przezroczystosci narzucic maske gdzie: bial = max przezroczystosc, czern = zerowa przezroczystosc, jak chcesz żeby to ładnie wyglądało to obiekt musi być zmapowany (ale masz wtedy bardzo dokładna kontrole nad efektem i jest bardziej zroznicowany)

 

vray dirt moze tez sluzyc jako bardzo dobra maska (nie musisz wtedy mapowac obiektu) ale trzeba umiec z niego korzystac, ten tutek powinien pomóc jakbyś miał jakieś wątpliwości: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraydirt_examples.shtml

Edytowane przez turboultra

Napisano

Ja kiedyś robiłem próby z mapą gradient ramp w refraction. Dobierając odpowiednią szarość na krawędziach mapy, uzyskasz odpowiedni stopień przeźroczystości. A ponieważ materac to prostopadłościan wystarczy UVW box. Lecz jest to jednak rozwiązanie dosyć uproszczone.

Ponieważ jak przypuszczam szukasz dużego stopnia realizmu to poszukaj informacji o materiałach SSS. To one właśnie imitują wosk, półprzeźroczysty plastik czy skórę.

Napisano

Dziękuję za te podpowiedzi. Przedstawiliście wiele różnych sposobów. Jak wrócę do tego projektu to na pewno popróbuję i zaprezentuję co wyszło. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności