menesis Posted September 18, 2013 Share Posted September 18, 2013 Szanowni obywatele. Na wstępie: Witam Serdecznie! Wstęp (można pominąć ;)): To mój pierwszy post. I od razu z pytaniem. Sądzę że rzetelnie przeszukałem forum (albo nie umiem szukać). Pracuję sobie teraz nad przekrojem materaca. Dążę do fotorealizmu... Pięknie się uporałem z teksturowanie pokrowca i ze zdisplace'owaniem go. Problem pojawił się w być może trywialnym elemencie czyli w piance. Z moich obserwacji wynika, że bardzo dużo realizmu modelowi nadaje zjawisko "przezroczystości" na brzegach pianki. Pytanie zasadnicze: Jak uzyskać efekt zanikającej przezroczystości na krawędziach modelu? Ten efekt jest trochę widoczny na załączonym zdjęciu. Muszę dodać, że imitację tego efektu uzyskałem stosując VrayDirt, jednakże nie zawsze się to sprawdza i chcę aby ten efekt był zależny od oświetlenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turboultra Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 (edited) material zalezny od oswietlenia = zalezny od kata patrzenia musi uzywac mapy falloff (ale to bardziej masz efekt takiego materiału a'la aksamit) mozna tez w celu uzyskania nierownomiernej przezroczystosci narzucic maske gdzie: bial = max przezroczystosc, czern = zerowa przezroczystosc, jak chcesz żeby to ładnie wyglądało to obiekt musi być zmapowany (ale masz wtedy bardzo dokładna kontrole nad efektem i jest bardziej zroznicowany) vray dirt moze tez sluzyc jako bardzo dobra maska (nie musisz wtedy mapowac obiektu) ale trzeba umiec z niego korzystac, ten tutek powinien pomóc jakbyś miał jakieś wątpliwości: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraydirt_examples.shtml Edited September 28, 2013 by turboultra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Ja kiedyś robiłem próby z mapą gradient ramp w refraction. Dobierając odpowiednią szarość na krawędziach mapy, uzyskasz odpowiedni stopień przeźroczystości. A ponieważ materac to prostopadłościan wystarczy UVW box. Lecz jest to jednak rozwiązanie dosyć uproszczone. Ponieważ jak przypuszczam szukasz dużego stopnia realizmu to poszukaj informacji o materiałach SSS. To one właśnie imitują wosk, półprzeźroczysty plastik czy skórę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
menesis Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Dziękuję za te podpowiedzi. Przedstawiliście wiele różnych sposobów. Jak wrócę do tego projektu to na pewno popróbuję i zaprezentuję co wyszło. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now