Jump to content

Zmniejszająca się przezroczystość względem krawędzi. Jak? 3ds max


menesis
 Share

Recommended Posts

Szanowni obywatele. Na wstępie: Witam Serdecznie!

 

Wstęp (można pominąć ;)):

To mój pierwszy post. I od razu z pytaniem. Sądzę że rzetelnie przeszukałem forum (albo nie umiem szukać).

Pracuję sobie teraz nad przekrojem materaca. Dążę do fotorealizmu... Pięknie się uporałem z teksturowanie pokrowca i ze zdisplace'owaniem go. Problem pojawił się w być może trywialnym elemencie czyli w piance. Z moich obserwacji wynika, że bardzo dużo realizmu modelowi nadaje zjawisko "przezroczystości" na brzegach pianki.

 

Pytanie zasadnicze:

Jak uzyskać efekt zanikającej przezroczystości na krawędziach modelu? Ten efekt jest trochę widoczny na załączonym zdjęciu.

jak.jpg

 

Muszę dodać, że imitację tego efektu uzyskałem stosując VrayDirt, jednakże nie zawsze się to sprawdza i chcę aby ten efekt był zależny od oświetlenia.

Link to comment
Share on other sites

material zalezny od oswietlenia = zalezny od kata patrzenia musi uzywac mapy falloff (ale to bardziej masz efekt takiego materiału a'la aksamit)

 

mozna tez w celu uzyskania nierownomiernej przezroczystosci narzucic maske gdzie: bial = max przezroczystosc, czern = zerowa przezroczystosc, jak chcesz żeby to ładnie wyglądało to obiekt musi być zmapowany (ale masz wtedy bardzo dokładna kontrole nad efektem i jest bardziej zroznicowany)

 

vray dirt moze tez sluzyc jako bardzo dobra maska (nie musisz wtedy mapowac obiektu) ale trzeba umiec z niego korzystac, ten tutek powinien pomóc jakbyś miał jakieś wątpliwości: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vraydirt_examples.shtml

Edited by turboultra
Link to comment
Share on other sites

Ja kiedyś robiłem próby z mapą gradient ramp w refraction. Dobierając odpowiednią szarość na krawędziach mapy, uzyskasz odpowiedni stopień przeźroczystości. A ponieważ materac to prostopadłościan wystarczy UVW box. Lecz jest to jednak rozwiązanie dosyć uproszczone.

Ponieważ jak przypuszczam szukasz dużego stopnia realizmu to poszukaj informacji o materiałach SSS. To one właśnie imitują wosk, półprzeźroczysty plastik czy skórę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy