Jump to content

wizualizacja kuchni


Aannaa

Recommended Posts

Witam, jestem początkującą i w dodatku samoukiem, jeśli chodzi o wizualizacje. Także z miła chęcią przyjmę wszelkie uwagi :)

Jest to fragment kuchni, a raczej części jadalnej. Niestety najwiekszy problem sprawia mi oświetlenie.

3ds max + vray

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Z tym oświetleniem nawet nie jest tak źle, trochę za mocno prześwietliłaś otoczenie, to co mi się rzuca natomiast w oczy to nie najładniejsze refleksy na podłodze co może wynikać raz z niskich wartości ustawień Rendera i materiałów. Szczerze mówiąc lepiej by było jak byś prace dała do work in progress tam więcej osób zagląda z założeniem pomocy :) Ale tak na początek masz całkiem dobry potencjał trzeba go tylko troszkę podszlifować.

Link to comment
Share on other sites

"...Niestety najwiekszy problem sprawia mi oświetlenie..."

Bo niestety oświetlenie jest prawie dla wszystkich największym problemem. Idąc tym tropem. Światło z nad obniżonego sufitu nad kuchnią wygląda nienaturalnie. Powinno być mocne w samej wnęce i dużo łagodniej i na większą odległość rozchodzić się po suficie. Tak jak już masz na ścianie z cegły. Patrząc na plamy światła słonecznego na podłodze, mamy późne popołudnie (słońce musi być dosyć nisko), dlatego to co za oknem nie za bardzo pasuje jasnością i kolorem.

Krzesła sprawiają wrażenie zbyt dużych w stosunku do stołu, a razem w stosunku do zabudowy kuchni. Sama kuchnia też wymaga jeszcze pracy.

Dopracowane modele to połowa sukcesu, dlatego lepiej wstawić do sceny mniej, ale za to przemyślanych i "dokończonych" przedmiotów. Np. zabudowa kuchenna nie ma cokołu, nie ma blatu, przy lampach wiszących wzrok zatrzymuje się na dosyć grubych i czarnych przewodach, a brakuje przy nich osłon ukrywających instalację pod sufitem. Itd., itd...

Skup się może na początek na stole i jego otoczeniu. Na pewno łatwiej jest dopracować kadr obejmujący mniejszą przestrzeń. Popraw model (bo teraz to kawałek płyty na cienkich nóżkach) i materiały, dodaj trochę drobnych elementów, zadbaj o prawidłowe wzajemne proporcje mebli i otoczenia. Zwracaj uwagę na logikę tego co robisz - widok za oknem sugeruje, że znajdujemy się na ... 112 piętrze, a okna zrobiłaś delikatne, jak by to było wyjście na taras w ogródku.

I pracuj nad tym dalej :-)

Link to comment
Share on other sites

Dynamico wyspy nie mają konieczności posiadania cokołu także nie narzucaj dziewczynie czegoś co nie jest żadnym wymogiem projektowym. Co do robienia oświetlenia w sufitach podwieszanych to raczej nie baw się materiałem vraylightmtl tylko daj tam zwykłe swiatła vraylight czasami warto je skierować niekoniecznie tak jak w rzeczywistości czyli do góry tylko np na tylną ścianę wcięcia podsufitowego aby dostać efekt ładnie odbitego światła już od jakiejś powierzchni;)

Na tym małym ujęciu wygląda że w podłodze masz odwrotnego bumpa przerwy miedzy deskowe są wyżej niż deski ( mapki bump mają prostą zasadę to co białe wyżej to co czarne niżej ) zapoznaj się http://www.cg-source.com/floorgenerator.php bardzo przydatne darmowe narzędzie do tworzenia podłóg. Co do słońca warto sobie zerknąć na to http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm. A w ogóle idąc za tym co powiedział Dynamico najpierw stwórz scenę i ja ładnie zagospodaruj według jakiegoś pomysłu własnego lub projektu gotowego pełno tego jest w necie, zrób najpierw scenę bez nadawania materiałów daj wszystkiemu jeden materiał z wyłączeniem szkła albo zastosuj w ustawianiach rendera overridemtl: render setup->vray->vray: global switches w takim ustawieniu szybciej zobaczysz co ci nie pasuje i co trzeba zmienic w kompozycji jak także przy ustawieniach światła oczywiście jeśli chodzi o światło to ono się będzie w scenie zmieniało w momencie dodania shaderów ale będziesz miała ustalona bazę wyjściowa.

Co do proporcji w scenie to warto robić scenę w skali 1:1 nie będziesz mieć problemu ze skalowaniem obiektów, robiąc samodzielnie modele będziesz miała ułatwiona prace dosyć często u producentów można zaleście rysunki cadoskie z wymiarami, używając gotowców tez nie trzeba ich przeskalowywać.

Natomiast jeśli chodzi o kadr i ujęcia zapoznaj się z opcja kamery clipping umożliwi ci ona panowanie nad polem widzenia kamery ( określenie początkowego i końcowego zakresu widzenia kamery) w małych ciasnych pomieszczeniach bardzo przydatna opcja lub wtedy gdy kamera za bardzo deformuje obraz ;)

Edited by skalpel3d
Link to comment
Share on other sites

Moje uwagi były raczej natury ogólnej. Meble - to oczywiście subiektywna ocena - lepiej się prezentują, jeżeli są w jakikolwiek sposób, chociaż minimalnie "odcięte" od podłogi. Poza np. konstrukcjami, gdzie blat i boki, tworzą swoista ramę dla pozostałej części mebla. Ale nawet wtedy mebel stawia się choćby na niewielkich "ślizgaczach", żeby odseparować dosyć wrażliwą na wilgoć płytę czy drewno, od bezpośredniego kontaktu z podłogą.

A poza tym "wyspa", z racji swojej natury, dostępna z każdej strony, tym bardziej powinna mieć cofnięty cokół :-)

Jasne. Wszystko zależy od projektanta i jego wizji.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze to bardzo dziękuję za krytykę ! :)

Co do modelu to zgadzam się że nie wszystko jest dopracowane, nieszczęsna wyspa rzeczywiście powinna być bardziej przemyślana :)

Okna nie wydaje mi się żeby były problemem na takiej wysokości, gdyż są to okna stałe, więc stanowią swego rodzaju szklaną ścianę :) ewentualnie mogłabym dodać barierkę po zewnętrznej stronie.

Światło nad sufitem podwieszanym zastosowałam właśnie vraylight przy pomocy mesh, tak samo zrobiłam przy ceglanej ścianie. Niestety efekt tak jak zauważyliście nie jest najlepszy ( i tu się właśnie pojawia u mnie problem )

Światła, światła, światła... mam nadzieje, że w końcu uda mi się je opanować :)

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy