Skocz do zawartości

przesylanie plikow miedzy Blender a 3ds Max


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tworze wiekszy model .. czesc plikow zostalo wykoanych w blenderze a czesc w maxie.. i teraz problem. bo na razie probowalem robic export z blendera do obj ale 3ds nie widzi tych plikow prawidlowo. tak samo jak z maxa eksportuje do obj to blender co prawda lepiej te pliki widzi ale tez jakies takie powierzchnie pocieniowane jakby probujace wygladzic narozniki..

 

jak robic export import miedzy tymi programami samych modeli 3d bez materialow by wszystko poszlo gladko i bez przeszkod? zarowno w jedna jak i w druga strone

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Co to znaczy, że nie widzi modeli prawidłowo? Ekeportowałem wiele modeli z blendera do maxa i problemy są tylko, jeżeli w blenderze model został źle przygotowany tzn. ma poodwracane faces w ramach jednego mesha, niepołączone vertexy, albo duplikujące się krawędzie i polygony. Tych błędów jakoś w blenderze nie zawsze widac, ale po eksporcie do obj wszystko wychodzi i niestety tam gdzie są w/w błędy model się po prostu rozlatuje. Ostatnio eksportowałem do fbx i przy tym formacie było już lepiej, bo model się nie rozpadał, więc wystarczyło w maxie poodwracać niektóre polygony.

 

edit: a co do pocieniowania, to pewnie chodzi o to, że blender nie obsługuje smoothing groups. Trzeba by po odłączac (detach) powierzchnie miedzy, którymi mają być ostre krawędzie.

Edytowane przez pecet
Napisano

Ja wypuszczalem raczej w fbx. Tez pamietamnigdy nie bylo tak jak trzeba. geometria blenderowa i maxowa jakby sie rozni. Zawsze latwiej wrzucac w druga strone zauwazylem, ale znowuz blender nie ma przeciez importera fbx.

 

Pierwsze co to polecam sobie wrzucic nowy material na zaimportowany obiekt w maxie, bo zauwazylem ze blender nie exportuje materialow W OGÓLE i mozesz miec wrazenie ze scerna jest pusta, ale tak nie jest. Poodwracane face'y to normalka, nie obejdzie sie bez czyszczenia

Napisano

W wersji 2.69 zostało bardzo poprawione exportowanie. Ja exportowałem wczoraj model który ma 5milionów poly tzn cała broń tyle ma. składa się z naprawdę pokaźnej ilości obiektów i wszystko było cacy.

 

Tak więc chyba ten export został poprawiony :D

Napisano

no wlasnie modele w blenderze ani nie skomplikowane ani nic wiec za duzo to nei ma co tam namieszac. taak jak zrobi sie do fbxa to geometria jest ok w maxie po zainportowaniu ale wlasnie jakby smoothing groups cos swiruje jak widac na zalaczonym ponizej obrazku. zaznaczylem kilka poligonow zeby bylo widac ze to jedna plaszczyzna. w blenderze to wszystko pieknie wyglada natomiast tu tak jak widac. da sie cos z tym zrobic w maxie? bo przy renderze te przyciemnienia sa dalej widoczne....:/ jak to wylaczyc?

 

kx82.jpgUploaded with ImageShack.com

Napisano (edytowane)

edit!!!

 

ratunek przyszedl wczas!!! --> Kramon

sciagnalem sobie wlasnie 2.69 testbuild i jest bomba:) wszystkie szczegoly fejsy i wogole idealnie, a dodam ze poprzednią mialem 2.68 i byla totalna kicha:P

 

oczywiscie tylko export do fbx. przy exporcie np do obj wogole max nie rozpoznaje pliku

Edytowane przez koen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności