Jump to content

przesylanie plikow miedzy Blender a 3ds Max


koen

Recommended Posts

Tworze wiekszy model .. czesc plikow zostalo wykoanych w blenderze a czesc w maxie.. i teraz problem. bo na razie probowalem robic export z blendera do obj ale 3ds nie widzi tych plikow prawidlowo. tak samo jak z maxa eksportuje do obj to blender co prawda lepiej te pliki widzi ale tez jakies takie powierzchnie pocieniowane jakby probujace wygladzic narozniki..

 

jak robic export import miedzy tymi programami samych modeli 3d bez materialow by wszystko poszlo gladko i bez przeszkod? zarowno w jedna jak i w druga strone

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Co to znaczy, że nie widzi modeli prawidłowo? Ekeportowałem wiele modeli z blendera do maxa i problemy są tylko, jeżeli w blenderze model został źle przygotowany tzn. ma poodwracane faces w ramach jednego mesha, niepołączone vertexy, albo duplikujące się krawędzie i polygony. Tych błędów jakoś w blenderze nie zawsze widac, ale po eksporcie do obj wszystko wychodzi i niestety tam gdzie są w/w błędy model się po prostu rozlatuje. Ostatnio eksportowałem do fbx i przy tym formacie było już lepiej, bo model się nie rozpadał, więc wystarczyło w maxie poodwracać niektóre polygony.

 

edit: a co do pocieniowania, to pewnie chodzi o to, że blender nie obsługuje smoothing groups. Trzeba by po odłączac (detach) powierzchnie miedzy, którymi mają być ostre krawędzie.

Edited by pecet
Link to comment
Share on other sites

Ja wypuszczalem raczej w fbx. Tez pamietamnigdy nie bylo tak jak trzeba. geometria blenderowa i maxowa jakby sie rozni. Zawsze latwiej wrzucac w druga strone zauwazylem, ale znowuz blender nie ma przeciez importera fbx.

 

Pierwsze co to polecam sobie wrzucic nowy material na zaimportowany obiekt w maxie, bo zauwazylem ze blender nie exportuje materialow W OGÓLE i mozesz miec wrazenie ze scerna jest pusta, ale tak nie jest. Poodwracane face'y to normalka, nie obejdzie sie bez czyszczenia

Link to comment
Share on other sites

W wersji 2.69 zostało bardzo poprawione exportowanie. Ja exportowałem wczoraj model który ma 5milionów poly tzn cała broń tyle ma. składa się z naprawdę pokaźnej ilości obiektów i wszystko było cacy.

 

Tak więc chyba ten export został poprawiony :D

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie modele w blenderze ani nie skomplikowane ani nic wiec za duzo to nei ma co tam namieszac. taak jak zrobi sie do fbxa to geometria jest ok w maxie po zainportowaniu ale wlasnie jakby smoothing groups cos swiruje jak widac na zalaczonym ponizej obrazku. zaznaczylem kilka poligonow zeby bylo widac ze to jedna plaszczyzna. w blenderze to wszystko pieknie wyglada natomiast tu tak jak widac. da sie cos z tym zrobic w maxie? bo przy renderze te przyciemnienia sa dalej widoczne....:/ jak to wylaczyc?

 

kx82.jpgUploaded with ImageShack.com

Link to comment
Share on other sites

edit!!!

 

ratunek przyszedl wczas!!! --> Kramon

sciagnalem sobie wlasnie 2.69 testbuild i jest bomba:) wszystkie szczegoly fejsy i wogole idealnie, a dodam ze poprzednią mialem 2.68 i byla totalna kicha:P

 

oczywiscie tylko export do fbx. przy exporcie np do obj wogole max nie rozpoznaje pliku

Edited by koen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy