Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

3,2,1,0 start

 

Witam w mojej teczce 2D!

Zakładam ten wątek z nadzieją, że z czasem uda mi się podnieść wyżej swojego przeciętnego skilla o level lub dwa. Motto przyświecające temu wątkowi to: "lekka, ale systematyczna praca" :)

 

Będę wdzięczny za wasze komentarze, sugestie, krytykę i wytykanie błędów.

 

 

Na początek wrzucam kilka starszych prac.

 

0bpk.jpg

 

ikwx.jpg

 

t356.jpg

 

dnie.jpg

 

1s2c.jpg

 

gcyz.jpg

 

8lfz.jpg

Edytowane przez _maSsy_
  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Takie ćwiczonka z quickposes.com

Po 120 sekund na poze

 

05k2.jpg

 

3pz8.jpg

 

 

A tutaj trochę dokładniej bez czasówki

 

ry1y.jpg

 

pf81.jpg

Edytowane przez _maSsy_
Napisano

ANtY93: fakt, praktyka czyni mistrzem ;]

 

Ciężko z wolnym czasem ostatnio dlatego taki szybki szkic ze zdjęcia żeby ręka nie zapomniała jak ma ołówek trzymać :)

 

1rmk.jpg

Napisano

To nie jest łatwe do wykonania, ale postaraj się bardziej obserwować i rysować dokładnie to co widzisz zamiast analizować co to jest i z wyobraźni rysować.

 

Wiesz, chodzi o to, żeby nie robić czegoś takiego: "hmm... tu są usta to jebne usta, tu oczy to oczy, tu szyja to siup szyje z wyobraźni", dokładnie spojrzeć jak się światło na zdjęciu układa i tam stawiać krechy nie myśląc co to za części ciała

Napisano

Kolejne ćwiczonka z natury. Utrudniłem sobie trochę robotę bo wszystko malowałem na jednej warstwie.

Cyknąłem też fotkę porównawczą dla tych którzy chcieli by powytykać mi trochę błędów :)

 

wmuw.jpg

Napisano (edytowane)

Jedne z pierwszych rysunków z żywymi modeli jakie miałem okazję wykonać dzięki uprzejmości pewnej szkoły plastycznej. Czasu było mało bo 1h godzina na twarz i w zasadzie cały czas mi upłynął na sam zarys twarzy i przynajmniej zbliżenie się do podobizny modela :) Wyszło jak wyszło bo uchwycenie charakteru łatwe nie jest :P

 

 

Format A3

(sorry za jakość fotek, ale pstrykałem telefonem)

 

 

71n0.jpg

 

qplh.jpg

Edytowane przez _maSsy_
Napisano

Wypadałoby coś napisać, przecież jesteś tutaj aby się uczyć :)

 

Tak więc, bardzo fajnie, że próbujesz martwą i jest dobrze. Na pewno masz problem z bryłą, to wszystko jest bardzo płaskie, musisz troszkę nad tym popracować. Druga rzecz która mi się osobiście rzuca w oczy, to brak kontrastów, troszkę niefortunnie dobrana kolorystyka, to wszystko jest takie lekko mdłe, zbyt jednolite. Przykładowo ostatni obraz zamku, woda wygląda jakby miała jeden odcień, gdzie tam powinno być "tysiące" refleksów tak samo niebo, a las nie powinien opierać się na jasnym zielonym i ciemnym tylko i wyłącznie w dwóch odcieniach, powinieneś troszkę wyjść po za schemat i spróbować bawić się kolorami :) Zapodam coś ciekawego, może pomoże:

http://www.pincg.com/board/pins/9/4519

http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2013/171/6/0/basic_color_tutorial___part_1_by_zhrayde-d69x0g9.jpg

http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2013/141/c/2/digital_painting_tutorial___part_2_by_zhrayde-d65z9uw.jpg

 

Mam nadzieję, że coś pomogłem. Ćwicz, ćwicz, a w miedzy czasie pobaw się z takimi scenkami raz na jakiś czas, napewno odciągnie to troszkę od rutyny i coś tam nakreśli w głowie. Pozdrawiam :)

Napisano

@porr13: Faktycznie sporo masz racji z tą bryłą i kontrastami których za wiele nie ma i wszystko wydaje się jakieś takie płaskie. Popracuję nad tym.

W przypadku zamku który był malowany z wizki miałem problem z trafnym odgadnięciem jakich kolorów użyć no i faktycznie zbyt jasne i mdłe mi to wyszło. Na usprawiedliwienie mam tyle, że starałem się nie używać kroplomierza tylko zaobserwować jakim kolorem co namalować, stąd taki nędzny efekt. Mam nadzieje że z czasem mi się przekalibruje wzrok :>

 

Btw. dzięki za podesłanie ciekawych materiałów i cenne uwagi. Na pewno się przydadzą!

Napisano

Wydaje mi się, że niebo jest za ciemne w stosunku do piasku (lub odwrotnie: piasek za jasny). Wygląda jakby ktoś doświetlał ziemie..

Może mi się tak tylko wydaje, ja lamerem jestem, więc traktuj to prozę jak inne spojrzenie a nie radę. Może się zgodzisz, może nie:

Spróbuje pokazać mój pomysł ta takim nieudolnym overku i sam stwierdzisz:

Untitled-1.png

Napisano

Overek wygląda rzeczywiście lepiej, ja bym jeszce rozświetliła wokół słońca wszystko bardziej - w końcu to żródło światła a światło się tez rozprasza na parze wodnej w atmosferze, kurzu i w ogóle wszystkim :)

 

Fajnie że ćwiszysz, skoro juz cos tutaj piszę to dodam; #11 - popracuj nad bielą, własnie tutaj przydaje się kroplomierz i nie mówię o rysowaniiu pobraną barwą, ale radze posprawdzac jakie kolory masz na zdjęciu i się nad nimi zastanowić - oko nie wyłapuje róznych rzeczy, to sie wyrabia z czasem, ale raczej się nie zdarza żeby biele były biało-szare. na fotografii masz niebieskie cienie i cieplejsze tam, gdzie się odbija blat (górna częśc spodu miski), na samym dole jest ciemniej i relatywnie po lewej jest dużo jaśniej niż po prawej. sam cień rzucany przez miskę jest miękki, bo światło jest rozproszone. w #13 - najbardziej przeszkadza biel tła, która wystaje pod spodem. Spróbuj zawsze na początku rysowania założyć sobie całe tło uproszczonymi kolorami, albo jednym kolorem - zwykle rozjaśnienia domalowane na ciemnym wyglądają lepiej niz przyciemnienia na jasnym. Powodzenia z dalszymi pracami :)

Napisano

@theSZ: dzieki za overek bo faktycznie lepiej wygląda po zaciemnieniu tak jak to sugerujecie ze Stosikiem.

 

Co prawda ja podpierałem się wizką na której jest dość mocno rozświetlona ta sawanna więc też starałem się w miarę odwzorować kolory i tak wyszło. Być może fotka jest trochę prześwietlona bo ja też się z wami zgodzę, że lepiej wygląda to trochę zaciemnione. Wizkę załączyłem niżej żebyście wiedzieli o czy mówię.

 

@Stosik: masz rację z tym cieniem i z tą bielą bo mi wyszła jakaś taka nienaturalnie biała, aż w oczy kuje jak teraz na to patrze. Myślę że to wynika z tego, że przejrzałem kilka innych teczek gdzie wymiatacze zwracają uwagę na to żeby nie brudzić obrazów czernią i uczyć się jej unikać i stąd pewnie się bierze moja przesada w stosowaniu jasnych kolorów przez co to wychodzi wszystko takie prześwietlone i mdłe.

Postaram się zwracać na to uwagę

 

Dzięki za sugestie! Fajnie że chciało się wam tutaj zajrzeć :)

 

 

 

9c3y.jpg

Napisano

całkiem fajnie tu sobie poczynasz... ;-) zwłaszcza na tablecie nieźle to wygląda, a co do rysunków postaci no to niestety ale nauki anatomii nie unikniesz.... (nie żebym ja ją w pełni opanował, ale wiem ile nauki to wymaga... :P) natomiast co móglbym Ci polecić no to staraj sie nie rysować konturem tylko raczej traktuj formę jako całość (mam nadzieje że gadam z sensem) polecałbym filmiki Glena Villpu do anatomii, Scotta Robertsona do perspektywy na początek... pozdro

Napisano

@emenems dzieki za koment. Zdaję sobie sprawę że anatomia kuleje i ćwiczę ja sobie systematycznie. Póki co przerabiam anatomię z takim gościem który się nazywa Charles Hu ze stronki Gnomon. Tłumaczy on tam anatomie dosłownie kość po kości, mięsień po mięśniu i mówi co jak się rusza w ludzkim ciele i dlaczego. Może w jego pracach nie ma tyle wdzięku co u Glena Villpu, ale przystępnie tłumaczy elementarne podstawy budowy i proporcji ciała. Polecam. A do Villpu i Robertsona dojdę z czasem :)

Napisano (edytowane)
Walka z proporcjami

 

No troche jest do ulepszenia, ale na poczatek calkiem spoko.

 

5Barr43.jpg

 

Modelowo i proporcjonalnie powinienes celowac w osiem glow wysokosci. Zwroc uwage na lokalizacje "punktow kontrolnych" na ciele, od brody jedna glowa w dol = mostek badz sutki, dwie = pepek, trzy = krocze, piec = dolna czesc kolana, siedem = piety. Przez niezachowanie tych proporcji masz tez krotkie rece etc. Poza tym twoj czlowiek jest bardzo nieproporcjonalnie chudy w biodrach i cos dziwnego sie dzieje z prawa lydka, w sensie nie powinna az tak sie wyginac. Rzuc okiem wykresy tego rodzaju (ten jest z Loomisa chyba).

Edytowane przez ArturJag
Napisano

Nie da się ukryć że pogubiłem trochę*proporcje. Złapanie odpowiedniej wysokości modela to mój mankament bo mam tendencje do skracania kończyn. A podobno z dwojga złego lepiej jest narysować za długie nogi/ręce/tułów niż za krótkie, bo łatwiej poprawić :)

Pracuję nad tym :)

Napisano (edytowane)

Dalej ćwiczenia z anatomi.

Tym razem kredką, czyli bardziej tradycyjnie.

 

Btw. ciężko mi się*maluje tabletem bo rysik ślizga się po powierzchni jak marker po szybie przez co ciężko o precyzje.

Używam starego Wacoma Bamboo... / leżał w szafie chyba z 5 lat:) / i zastanawiam się czy w nowszych tabletach też tak jest czy trochę lepiej?

Jak jest z tym u was?

A może to taka specyfika pracy na tabletach?

 

i8e2.jpg

 

vm8f.jpg

 

ygg9.jpg

 

 

 

 

 

tn5eo.jpg

 

 

lsdy.jpg

Edytowane przez _maSsy_
Napisano

Co do anatomii, to niektóre ćwiczenia masz lepsze, inne gorsze. Często gdzieś jest trochę krzywo, gdzieś trochę proporcje zachwiane także walcz z tym dalej :)

Jeżeli chodzi o materiały to kulka z liścia wyszła zdecydowanie najlepiej.Naprawdę dobrze się prezentuje. Lewa jest taka nijaka, a prawa chyba moim zdaniem zupełnie nie taka jak powinna. Nie jestem pewien co chciałeś uzyskać, mam wrażenie, że miał to być materiał jakiegoś pordzewiałego metalu. Jeżeli tak to zdecydowanie brakuje tej metaliczności. Jeżeli miał to być beton z zaciekami z zardzewiałych belek, to również belki wcale nie sprawiają wrażenia, że kiedykolwiek były z metalu.

Także tak jak już pisałem ćwicz dalej :)

Napisano

QbisieQ ta prawa kulka to miała być imitacja drewnianej beczki :) Stąd te zacieki na drewnie z pordzewiałych obejm metalowych. Ale skoro widzisz tam złom to znaczy że niezbyt dobrze udało mi się odwzorować materiał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności