_maSsy_ Napisano 12 Październik 2013 Napisano 12 Październik 2013 (edytowane) 3,2,1,0 start Witam w mojej teczce 2D! Zakładam ten wątek z nadzieją, że z czasem uda mi się podnieść wyżej swojego przeciętnego skilla o level lub dwa. Motto przyświecające temu wątkowi to: "lekka, ale systematyczna praca" :) Będę wdzięczny za wasze komentarze, sugestie, krytykę i wytykanie błędów. Na początek wrzucam kilka starszych prac. Edytowane 17 Grudzień 2013 przez _maSsy_
adek Napisano 12 Październik 2013 Napisano 12 Październik 2013 Warto dodać miniaturkę do teczki (142x142), aby wątek był widoczny tutaj: http://max3d.pl/galeria/ (edycja pierwszego postu, zaawansowane...)
_maSsy_ Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 (edytowane) Dzisiejsze wypociny. Po 20-30 minut na rysunek. Podpierałem się wizkami z sieci Edytowane 19 Październik 2013 przez _maSsy_
_maSsy_ Napisano 14 Październik 2013 Autor Napisano 14 Październik 2013 (edytowane) Ok, lecimy dalej. Tym razem martwa i studium czaszki Edytowane 19 Październik 2013 przez _maSsy_
_maSsy_ Napisano 19 Październik 2013 Autor Napisano 19 Październik 2013 (edytowane) Takie ćwiczonka z quickposes.com Po 120 sekund na poze A tutaj trochę dokładniej bez czasówki Edytowane 19 Październik 2013 przez _maSsy_
ANtY93 Napisano 21 Październik 2013 Napisano 21 Październik 2013 niestety nic ci nie poradzę, bo sam lepiej nie rysuję mogę tylko powiedzieć: keep it up :) jak to mówią praktyka czyni mistrzem
_maSsy_ Napisano 22 Październik 2013 Autor Napisano 22 Październik 2013 ANtY93: fakt, praktyka czyni mistrzem ;] Ciężko z wolnym czasem ostatnio dlatego taki szybki szkic ze zdjęcia żeby ręka nie zapomniała jak ma ołówek trzymać :)
ANtY93 Napisano 25 Październik 2013 Napisano 25 Październik 2013 To nie jest łatwe do wykonania, ale postaraj się bardziej obserwować i rysować dokładnie to co widzisz zamiast analizować co to jest i z wyobraźni rysować. Wiesz, chodzi o to, żeby nie robić czegoś takiego: "hmm... tu są usta to jebne usta, tu oczy to oczy, tu szyja to siup szyje z wyobraźni", dokładnie spojrzeć jak się światło na zdjęciu układa i tam stawiać krechy nie myśląc co to za części ciała
_maSsy_ Napisano 30 Październik 2013 Autor Napisano 30 Październik 2013 (edytowane) ANtY93: postaram się większą uwagę na to zwracać Edytowane 30 Październik 2013 przez _maSsy_
_maSsy_ Napisano 30 Październik 2013 Autor Napisano 30 Październik 2013 Dla oswojenia się z tabletem zaczynam trochę na nim bazgrolić. Na początek martwa natura
_maSsy_ Napisano 5 Listopad 2013 Autor Napisano 5 Listopad 2013 Kolejne ćwiczonka z natury. Utrudniłem sobie trochę robotę bo wszystko malowałem na jednej warstwie. Cyknąłem też fotkę porównawczą dla tych którzy chcieli by powytykać mi trochę błędów :)
_maSsy_ Napisano 11 Listopad 2013 Autor Napisano 11 Listopad 2013 (edytowane) Jedne z pierwszych rysunków z żywymi modeli jakie miałem okazję wykonać dzięki uprzejmości pewnej szkoły plastycznej. Czasu było mało bo 1h godzina na twarz i w zasadzie cały czas mi upłynął na sam zarys twarzy i przynajmniej zbliżenie się do podobizny modela :) Wyszło jak wyszło bo uchwycenie charakteru łatwe nie jest :P Format A3 (sorry za jakość fotek, ale pstrykałem telefonem) Edytowane 10 Grudzień 2013 przez _maSsy_
Gość porrr13 Napisano 11 Grudzień 2013 Napisano 11 Grudzień 2013 Wypadałoby coś napisać, przecież jesteś tutaj aby się uczyć :) Tak więc, bardzo fajnie, że próbujesz martwą i jest dobrze. Na pewno masz problem z bryłą, to wszystko jest bardzo płaskie, musisz troszkę nad tym popracować. Druga rzecz która mi się osobiście rzuca w oczy, to brak kontrastów, troszkę niefortunnie dobrana kolorystyka, to wszystko jest takie lekko mdłe, zbyt jednolite. Przykładowo ostatni obraz zamku, woda wygląda jakby miała jeden odcień, gdzie tam powinno być "tysiące" refleksów tak samo niebo, a las nie powinien opierać się na jasnym zielonym i ciemnym tylko i wyłącznie w dwóch odcieniach, powinieneś troszkę wyjść po za schemat i spróbować bawić się kolorami :) Zapodam coś ciekawego, może pomoże: http://www.pincg.com/board/pins/9/4519 http://fc00.deviantart.net/fs71/i/2013/171/6/0/basic_color_tutorial___part_1_by_zhrayde-d69x0g9.jpg http://fc06.deviantart.net/fs70/i/2013/141/c/2/digital_painting_tutorial___part_2_by_zhrayde-d65z9uw.jpg Mam nadzieję, że coś pomogłem. Ćwicz, ćwicz, a w miedzy czasie pobaw się z takimi scenkami raz na jakiś czas, napewno odciągnie to troszkę od rutyny i coś tam nakreśli w głowie. Pozdrawiam :)
_maSsy_ Napisano 11 Grudzień 2013 Autor Napisano 11 Grudzień 2013 @porr13: Faktycznie sporo masz racji z tą bryłą i kontrastami których za wiele nie ma i wszystko wydaje się jakieś takie płaskie. Popracuję nad tym. W przypadku zamku który był malowany z wizki miałem problem z trafnym odgadnięciem jakich kolorów użyć no i faktycznie zbyt jasne i mdłe mi to wyszło. Na usprawiedliwienie mam tyle, że starałem się nie używać kroplomierza tylko zaobserwować jakim kolorem co namalować, stąd taki nędzny efekt. Mam nadzieje że z czasem mi się przekalibruje wzrok :> Btw. dzięki za podesłanie ciekawych materiałów i cenne uwagi. Na pewno się przydadzą!
_maSsy_ Napisano 11 Grudzień 2013 Autor Napisano 11 Grudzień 2013 No to jade dalej. Dwugodzinna praca z wizką
theSZ Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 Wydaje mi się, że niebo jest za ciemne w stosunku do piasku (lub odwrotnie: piasek za jasny). Wygląda jakby ktoś doświetlał ziemie.. Może mi się tak tylko wydaje, ja lamerem jestem, więc traktuj to prozę jak inne spojrzenie a nie radę. Może się zgodzisz, może nie: Spróbuje pokazać mój pomysł ta takim nieudolnym overku i sam stwierdzisz:
Stosik Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 Overek wygląda rzeczywiście lepiej, ja bym jeszce rozświetliła wokół słońca wszystko bardziej - w końcu to żródło światła a światło się tez rozprasza na parze wodnej w atmosferze, kurzu i w ogóle wszystkim :) Fajnie że ćwiszysz, skoro juz cos tutaj piszę to dodam; #11 - popracuj nad bielą, własnie tutaj przydaje się kroplomierz i nie mówię o rysowaniiu pobraną barwą, ale radze posprawdzac jakie kolory masz na zdjęciu i się nad nimi zastanowić - oko nie wyłapuje róznych rzeczy, to sie wyrabia z czasem, ale raczej się nie zdarza żeby biele były biało-szare. na fotografii masz niebieskie cienie i cieplejsze tam, gdzie się odbija blat (górna częśc spodu miski), na samym dole jest ciemniej i relatywnie po lewej jest dużo jaśniej niż po prawej. sam cień rzucany przez miskę jest miękki, bo światło jest rozproszone. w #13 - najbardziej przeszkadza biel tła, która wystaje pod spodem. Spróbuj zawsze na początku rysowania założyć sobie całe tło uproszczonymi kolorami, albo jednym kolorem - zwykle rozjaśnienia domalowane na ciemnym wyglądają lepiej niz przyciemnienia na jasnym. Powodzenia z dalszymi pracami :)
_maSsy_ Napisano 12 Grudzień 2013 Autor Napisano 12 Grudzień 2013 @theSZ: dzieki za overek bo faktycznie lepiej wygląda po zaciemnieniu tak jak to sugerujecie ze Stosikiem. Co prawda ja podpierałem się wizką na której jest dość mocno rozświetlona ta sawanna więc też starałem się w miarę odwzorować kolory i tak wyszło. Być może fotka jest trochę prześwietlona bo ja też się z wami zgodzę, że lepiej wygląda to trochę zaciemnione. Wizkę załączyłem niżej żebyście wiedzieli o czy mówię. @Stosik: masz rację z tym cieniem i z tą bielą bo mi wyszła jakaś taka nienaturalnie biała, aż w oczy kuje jak teraz na to patrze. Myślę że to wynika z tego, że przejrzałem kilka innych teczek gdzie wymiatacze zwracają uwagę na to żeby nie brudzić obrazów czernią i uczyć się jej unikać i stąd pewnie się bierze moja przesada w stosowaniu jasnych kolorów przez co to wychodzi wszystko takie prześwietlone i mdłe. Postaram się zwracać na to uwagę Dzięki za sugestie! Fajnie że chciało się wam tutaj zajrzeć :)
emenems Napisano 17 Grudzień 2013 Napisano 17 Grudzień 2013 całkiem fajnie tu sobie poczynasz... ;-) zwłaszcza na tablecie nieźle to wygląda, a co do rysunków postaci no to niestety ale nauki anatomii nie unikniesz.... (nie żebym ja ją w pełni opanował, ale wiem ile nauki to wymaga... :P) natomiast co móglbym Ci polecić no to staraj sie nie rysować konturem tylko raczej traktuj formę jako całość (mam nadzieje że gadam z sensem) polecałbym filmiki Glena Villpu do anatomii, Scotta Robertsona do perspektywy na początek... pozdro
_maSsy_ Napisano 17 Grudzień 2013 Autor Napisano 17 Grudzień 2013 @emenems dzieki za koment. Zdaję sobie sprawę że anatomia kuleje i ćwiczę ja sobie systematycznie. Póki co przerabiam anatomię z takim gościem który się nazywa Charles Hu ze stronki Gnomon. Tłumaczy on tam anatomie dosłownie kość po kości, mięsień po mięśniu i mówi co jak się rusza w ludzkim ciele i dlaczego. Może w jego pracach nie ma tyle wdzięku co u Glena Villpu, ale przystępnie tłumaczy elementarne podstawy budowy i proporcji ciała. Polecam. A do Villpu i Robertsona dojdę z czasem :)
ArturJag Napisano 26 Grudzień 2013 Napisano 26 Grudzień 2013 (edytowane) Walka z proporcjami No troche jest do ulepszenia, ale na poczatek calkiem spoko. Modelowo i proporcjonalnie powinienes celowac w osiem glow wysokosci. Zwroc uwage na lokalizacje "punktow kontrolnych" na ciele, od brody jedna glowa w dol = mostek badz sutki, dwie = pepek, trzy = krocze, piec = dolna czesc kolana, siedem = piety. Przez niezachowanie tych proporcji masz tez krotkie rece etc. Poza tym twoj czlowiek jest bardzo nieproporcjonalnie chudy w biodrach i cos dziwnego sie dzieje z prawa lydka, w sensie nie powinna az tak sie wyginac. Rzuc okiem wykresy tego rodzaju (ten jest z Loomisa chyba). Edytowane 26 Grudzień 2013 przez ArturJag
_maSsy_ Napisano 3 Luty 2014 Autor Napisano 3 Luty 2014 Nie da się ukryć że pogubiłem trochę*proporcje. Złapanie odpowiedniej wysokości modela to mój mankament bo mam tendencje do skracania kończyn. A podobno z dwojga złego lepiej jest narysować za długie nogi/ręce/tułów niż za krótkie, bo łatwiej poprawić :) Pracuję nad tym :)
_maSsy_ Napisano 3 Luty 2014 Autor Napisano 3 Luty 2014 (edytowane) Dalej ćwiczenia z anatomi. Tym razem kredką, czyli bardziej tradycyjnie. Btw. ciężko mi się*maluje tabletem bo rysik ślizga się po powierzchni jak marker po szybie przez co ciężko o precyzje. Używam starego Wacoma Bamboo... / leżał w szafie chyba z 5 lat:) / i zastanawiam się czy w nowszych tabletach też tak jest czy trochę lepiej? Jak jest z tym u was? A może to taka specyfika pracy na tabletach? Edytowane 4 Luty 2014 przez _maSsy_
_maSsy_ Napisano 5 Luty 2014 Autor Napisano 5 Luty 2014 zmęczyły mnie te kulki, myślałem że będzie prościej ;]
QbisieQ Napisano 6 Luty 2014 Napisano 6 Luty 2014 Co do anatomii, to niektóre ćwiczenia masz lepsze, inne gorsze. Często gdzieś jest trochę krzywo, gdzieś trochę proporcje zachwiane także walcz z tym dalej :) Jeżeli chodzi o materiały to kulka z liścia wyszła zdecydowanie najlepiej.Naprawdę dobrze się prezentuje. Lewa jest taka nijaka, a prawa chyba moim zdaniem zupełnie nie taka jak powinna. Nie jestem pewien co chciałeś uzyskać, mam wrażenie, że miał to być materiał jakiegoś pordzewiałego metalu. Jeżeli tak to zdecydowanie brakuje tej metaliczności. Jeżeli miał to być beton z zaciekami z zardzewiałych belek, to również belki wcale nie sprawiają wrażenia, że kiedykolwiek były z metalu. Także tak jak już pisałem ćwicz dalej :)
_maSsy_ Napisano 23 Luty 2014 Autor Napisano 23 Luty 2014 QbisieQ ta prawa kulka to miała być imitacja drewnianej beczki :) Stąd te zacieki na drewnie z pordzewiałych obejm metalowych. Ale skoro widzisz tam złom to znaczy że niezbyt dobrze udało mi się odwzorować materiał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się