Zernat Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Witam. Robię sobie scenę, scenka nie mała i musiałem użyć Vray'owego proxy. Sprawę rozegrałem tak: Miałem z 4 - 5 scen, na każdej miałem element złożony z parunastu obiektów i każdy z nich miał własną uvw, tesktury i materiały. Zaznaczałem wszystkie elementy, grupowałem, wypluwałem do VRay proxy i następnie mergowałem do sceny "głównej". I teraz podczas renderowania, okazało się, że na tych mergowanych obiektach mam tylko jeden materiał nałożony, a nie różne na każdym obiekcie. Czy mogę to jakoś naprawić ? Nie zaznaczyłem gdzieś jakiegoś przełącznika czy po prostu to co chciałem zrobić jest niemożliwe ? Jeśli tak, to jak mogę inaczej to rozegrać ? Pozdrawiam.
deshu Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Natywny exporter vray proxy nie obsługuje materiałów. W tej paczce skryptów, znajdziesz 3, które ci pomogą: http://3d-kstudio.com/3ds-max-plugins-scripts/trackscripts/ -VRayProxy: Export Mesh to VRayProxy with material. -VRayProxy: Create VRayProxy with material. -VRayProxy: Load VRayProxy Material. Działa to tak, że w folderze w którym zrobisz proxy, dodawana są też maxowe biblioteki materiałów - dla każdego proxy osobna. Trzeci ze skryptów, pozwala na zaczytanie materiałów z ponownie wyexportowanych proxy (już za pomocą skryptu), bez konieczności wywalania aktualnych loaderów ze sceny. To może się przydać, jesli jakieś transformacje są już nałożone na proxy loadery.
skalpel3d Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Zapewne przy exporcie do proxa dałes export all selected objects in a single file w takim przypadku dostaniesz jedne materiał na całość, przy mergowaniu zasadniczo nie powinno być żadnych problemów z materiałami na proxach
Zernat Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 Natywny exporter vray proxy nie obsługuje materiałów. W tej paczce skryptów, znajdziesz 3, które ci pomogą: http://3d-kstudio.com/3ds-max-plugins-scripts/trackscripts/ Działa to tak, że w folderze w którym zrobisz proxy, dodawana są też maxowe biblioteki materiałów - dla każdego proxy osobna. Trzeci ze skryptów, pozwala na zaczytanie materiałów z ponownie wyexportowanych proxy (już za pomocą skryptu), bez konieczności wywalania aktualnych loaderów ze sceny. To może się przydać, jesli jakieś transformacje są już nałożone na proxy loadery. Hmm, a jak teraz mam już poskładaną tą scenę do kupy, to mogę coś z tym zrobić ? Czy może te skrypty tylko mnie ratują jeszcze przed exportem ? Zapewne przy exporcie do proxa dałes export all selected objects in a single file w takim przypadku dostaniesz jedne materiał na całość, przy mergowaniu zasadniczo nie powinno być żadnych problemów z materiałami na proxach Faktycznie zaznaczyłem all selected object in single file, wszystko by było ok, jakbym dał aby eksportował osobno ?
skalpel3d Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Tak jeśli zaznaczysz druga opcje to powinno ładnie się eksportować, oczywiście w przypadku gdy go wyciągasz przez merge do innej sceny, natomiast jeśli byś go chciał wstawiać przez vrayproxy do sceny z katalogu gdzie go zapisał max to tylko tak jak poradził Deshu
Zernat Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 Czyli teraz już nic zrobić nie mogę ? :P Pozdrawiam.
skalpel3d Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 (edytowane) A nie masz oryginalnych obiektów z przed exportu ? Edytowane 13 Październik 2013 przez skalpel3d
Zernat Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 (edytowane) No mam, mam. Ale miałem tam sporo ustawiania, manipulowania itp. itd. No ale jak nie ma innego wyjścia to trudno :/ @Edit: Eksportuję poprzez te wtyczki i moprtuję, i nic. Owszem, zapisał mi materiały dla ponad 400 obiektów w folderze, ale podczas renderowania jest ciągle jedenm materiał mimo iż użyłem tego skryptu od importowania materiałów dla proxy :/ A gdy chcę normalnie wyeksportować do proxy ale w wielu obiektach tak jak mi radziłeś skalpel3d to pojawia się taki oto błąd: Edytowane 13 Październik 2013 przez Zernat
deshu Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Ciężko mi się zorientować, w jakiej właściwie jesteś sytuacji.
Zernat Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 (edytowane) Już mówię. Robię sobie scenkę, jest ona spora, dlatego chciałem wykazać się inteligencją i poszczególne obiekty wyplułem do vray proxy. Następnie stworzyłem nowa scenę i zmergowałem te obiekty w proxy. Jednak okazało się, że jest na nie nałożony jeden materiał :/ Skalpel polecił mi abym zamiast wypluwać do jednego .vrmesh wypluł to to do tego proxy "wieloobiektowego". Jednak gdy wybieram tą opcję wyskakuje mi wyżej wspomniany error. A skrypty polecone przez ciebie nie bardzo mi działają :/ Udało mi się włączyć skrypt który pakuje materiały dla każdego oddzielnego obiektu, jednak mimo to, nie renderują się one (materiały). Moglibyście mi coś poradzić ? Pozdrawiam. Edytowane 13 Październik 2013 przez Zernat
deshu Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 A czy używasz skryptu do ładowania vrayproxy "na nowo", już po wyexportowaniu z materiałami?
Zernat Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 Tak. Wybrałem obiekt i uruchomiłem skrypt "Export Mesh To VRay Proxy with Materials". Wyeksportowałem, później zrobiłem nową scenę, wrzuciłem proxy poprzez Create > Geometry > VRay > VRay Proxy i następnie po załadowaniu się proxy wybrałem skrypt "Load vRay Proxy Material" i owszem materiał się załadował, ale znów jeden który nałożył się na wszystkie elementy całego obiektu proxy :/
natas Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 Może spróbuj zaimportować vray proxy i zaimportowany obiekt potraktować pipetą od materiałów czy wówczas nie zrobi się multi/sub materiał i potem gdyby Ci wyszło kilka ID pod każdy podpiąć swoje materiały.
Zernat Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 Może spróbuj zaimportować vray proxy i zaimportowany obiekt potraktować pipetą od materiałów czy wówczas nie zrobi się multi/sub materiał i potem gdyby Ci wyszło kilka ID pod każdy podpiąć swoje materiały. Niestety, po użyciu próbnika na proxy, jest tylko jeden materiał i to zwykły VRay Mtl :/
deshu Napisano 13 Październik 2013 Napisano 13 Październik 2013 i następnie po załadowaniu się proxy wybrałem skrypt "Load vRay Proxy Material" spróbuj zamiast własnoręcznie robić vray proxy, użyć tego skryptu: -VRayProxy: Create VRayProxy with material.
Zernat Napisano 13 Październik 2013 Autor Napisano 13 Październik 2013 Za to tego skryptu nie ogarniam. Klikam obiekt, klikam skrypt i wyświetla mi się coś takiego: http://img20.imageshack.us/img20/9263/zl2h.jpg No i tak na oko, to to służy bardziej do importowania proxy a nie do jego tworzenia ?
deshu Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 Tak. "Create" w tym kontekscie oznacza stworzenie obiektu zaczytującego plik vrayproxy, a nie stworzenie vrayproxy na dysku.
Zernat Napisano 14 Październik 2013 Autor Napisano 14 Październik 2013 Rozumiem, a więc chciałem kolejno: Użyć skryptu "Export Mesh To vRay Proxy with Materials". I faktycznie, wyeksportował mi do folderu pliki material library, jednak proxy już nie stworzył. W folderze nie ma pliku .vrmesh ani nie ma też proxy w scenie, popełniam gdzieś błąd czy powinienem plik .vrmesh stworzyć normalną metodą ?
deshu Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 (edytowane) Zrobiłem krótkie video, pokazujące co i jak. [video=youtube_share;YPd23p0uoqc]http://youtu.be/YPd23p0uoqc Edytowane 14 Październik 2013 przez deshu 1
Zernat Napisano 14 Październik 2013 Autor Napisano 14 Październik 2013 Dzięki wielkie !!! Naprowadziłeś mnie tym tutkiem na mój błąd. Mianowicie - aby użyć tego skryptu nie można mieć obiektów zgrupowanych xD Już pobawiłem się tym trochę i jak na razie działa świetnie. Po prostu znów mi ratujesz tyłek :) Jeszcze raz dzięki.
deshu Napisano 14 Październik 2013 Napisano 14 Październik 2013 Spoko. Nawet nie wiedziałem, że znów :) Miło jest pomóc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się