Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Mam problem, jak wymodelowałem sobie kubek Line -> Lathe -> Edit Poly (żeby zrobić rączkę) i zanim dodam Turbosmootha chciałem o teksturować go i mam problem, jak wrzucam teksturę to jej nie widać i dopiero jak dam UVW Map to dopiero jest widoczna link -> https://www.dropbox.com/s/ls1sdvo2zygtx43/12321.png jak zrobić tak żeby tekstura była tylko z przodu i tyłu ?

Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno.

Pozdrawiam :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nadaj teksturze (lub mapie w teksturze) tiling w poziomie=2 a w pionie=1. Wtedy przy odpowiednim UVW tekstura "owinie" się wokół kubka, tworząc tylko dwa powtórzenia. To chyba najprostszy sposób (nie zawsze zadziała). Bardziej "profesjonalne" jest zastosowanie UnwrapUVW.

Napisano

No tak to działa ale tekstura jest rozciągnięta, jak np. będę chciał dać kwiatka na ten kubek to on się rozciągnie na boki.

I jak usunąć ją z wewnątrz kubka ?

Napisano

Użyj trybu cylinder z uvw map, będziesz potrzebował tekstury o proporcjach prostokąta ok 2 do 1 (w zależności od wymiarów kubka) aby tekstura nie był rozciągnięta.

 

Najprostszym sposobem na usuniecie tekstury z wewnątrz jest wybranie wewnętrznych poligonów, zmiana ich ID na np. 2 ( przy załażeniu że pozostałe poligony mają ID 1) i nałożenie na kubek materiału multisub object z dwoma materiałami, jeden na front i drugi na wnętrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności