Pako007 Napisano 25 Październik 2013 Napisano 25 Październik 2013 Witam. Mam problem, jak wymodelowałem sobie kubek Line -> Lathe -> Edit Poly (żeby zrobić rączkę) i zanim dodam Turbosmootha chciałem o teksturować go i mam problem, jak wrzucam teksturę to jej nie widać i dopiero jak dam UVW Map to dopiero jest widoczna link -> https://www.dropbox.com/s/ls1sdvo2zygtx43/12321.png jak zrobić tak żeby tekstura była tylko z przodu i tyłu ? Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno. Pozdrawiam :)
Dynamico Napisano 25 Październik 2013 Napisano 25 Październik 2013 Nadaj teksturze (lub mapie w teksturze) tiling w poziomie=2 a w pionie=1. Wtedy przy odpowiednim UVW tekstura "owinie" się wokół kubka, tworząc tylko dwa powtórzenia. To chyba najprostszy sposób (nie zawsze zadziała). Bardziej "profesjonalne" jest zastosowanie UnwrapUVW.
Pako007 Napisano 25 Październik 2013 Autor Napisano 25 Październik 2013 No tak to działa ale tekstura jest rozciągnięta, jak np. będę chciał dać kwiatka na ten kubek to on się rozciągnie na boki. I jak usunąć ją z wewnątrz kubka ?
stormwind Napisano 25 Październik 2013 Napisano 25 Październik 2013 Użyj trybu cylinder z uvw map, będziesz potrzebował tekstury o proporcjach prostokąta ok 2 do 1 (w zależności od wymiarów kubka) aby tekstura nie był rozciągnięta. Najprostszym sposobem na usuniecie tekstury z wewnątrz jest wybranie wewnętrznych poligonów, zmiana ich ID na np. 2 ( przy załażeniu że pozostałe poligony mają ID 1) i nałożenie na kubek materiału multisub object z dwoma materiałami, jeden na front i drugi na wnętrze.
Pako007 Napisano 25 Październik 2013 Autor Napisano 25 Październik 2013 Wszystko wygląda tak jak trzeba, dzięki za pomoc! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się