Napisano 26 Październik 201311 l drodzy graficy mam pytanie jak uzyskać efekt świecącej soczewki szkła nie wiem coś w stylu pleksy albo bo zwyczajny vray light material nie wyglada zbyt ladnie ? czy tu chodzi jeszcze o refrakcje ?
Napisano 29 Październik 201311 l Sam VRay Light da ci tylko światło i jasny obiekt na którym nie ma cieni. Aby osiągnąć coś takiego potrzebujesz konkretny materiał (refrakcja też jest potrzebna xd) z kaustyką itp. Jednak z takimi rzeczami przeważnie są problemy (z tego co słyszałem) i załatwia się takie rzeczy w post pro. Na szybkości znalazłem Ci jeszcze takie rzeczy: http://www.alzhem.com/_support/_tutorials/tutorial02_en.htm http://www.dailymotion.com/video/xq7w32_glass-brick-tutorials-vray-2-0-dispersion-caustic_tech http://www.cg-files.com/VrayBasicCaustics.html Nie wiem, czy coś takiego jest możliwe do osiągnięcia w tak prosty sposób w VRAy'u, ale spróbuj dodać trochę świateł, może nawet ten vraylight mtl i popróbuj, z tego ci mi wiadomo to o ile coś jest fizycznie możliwe to powinno być też możliwe do osiągnięcia w VRay'u :P Ale powtarzam, z tego co słyszałem to ludzie przeważnie tego typu rzeczy robią w post pro, czyli jakieś problemy muszą być.
Napisano 29 Październik 201311 l Robi się w post pro bo. robi się tak jak się umie, + renderuje się dużo szybciej :D Ja bym zrobił tak. dałbym materiał szkła, a w nodach zmixowałbym go z przezroczystością którą bym kontrolował SSS, albo fresnelem. Z + noise mapa o wysokim kontraście. w przypadku reflektorów brudnych. Albo po prostu wymodeluj kurz i użyj cząsteczek wewnątrz lub nazewnątrz.
Napisano 29 Październik 201311 l Autor no w końcu :) pobawiłem sie tym Dispersion/Caustic i mnie więcej o to mi chodziło dzięki wielkie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto