Tomixon Napisano 26 Październik 2013 Share Napisano 26 Październik 2013 drodzy graficy mam pytanie jak uzyskać efekt świecącej soczewki szkła nie wiem coś w stylu pleksy albo bo zwyczajny vray light material nie wyglada zbyt ladnie ? czy tu chodzi jeszcze o refrakcje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomixon Napisano 29 Październik 2013 Autor Share Napisano 29 Październik 2013 pomoze ktos ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 29 Październik 2013 Share Napisano 29 Październik 2013 Sam VRay Light da ci tylko światło i jasny obiekt na którym nie ma cieni. Aby osiągnąć coś takiego potrzebujesz konkretny materiał (refrakcja też jest potrzebna xd) z kaustyką itp. Jednak z takimi rzeczami przeważnie są problemy (z tego co słyszałem) i załatwia się takie rzeczy w post pro. Na szybkości znalazłem Ci jeszcze takie rzeczy: http://www.alzhem.com/_support/_tutorials/tutorial02_en.htm http://www.dailymotion.com/video/xq7w32_glass-brick-tutorials-vray-2-0-dispersion-caustic_tech http://www.cg-files.com/VrayBasicCaustics.html Nie wiem, czy coś takiego jest możliwe do osiągnięcia w tak prosty sposób w VRAy'u, ale spróbuj dodać trochę świateł, może nawet ten vraylight mtl i popróbuj, z tego ci mi wiadomo to o ile coś jest fizycznie możliwe to powinno być też możliwe do osiągnięcia w VRay'u :P Ale powtarzam, z tego co słyszałem to ludzie przeważnie tego typu rzeczy robią w post pro, czyli jakieś problemy muszą być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kramon Napisano 29 Październik 2013 Share Napisano 29 Październik 2013 Robi się w post pro bo. robi się tak jak się umie, + renderuje się dużo szybciej :D Ja bym zrobił tak. dałbym materiał szkła, a w nodach zmixowałbym go z przezroczystością którą bym kontrolował SSS, albo fresnelem. Z + noise mapa o wysokim kontraście. w przypadku reflektorów brudnych. Albo po prostu wymodeluj kurz i użyj cząsteczek wewnątrz lub nazewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomixon Napisano 29 Październik 2013 Autor Share Napisano 29 Październik 2013 no w końcu :) pobawiłem sie tym Dispersion/Caustic i mnie więcej o to mi chodziło dzięki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się