Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, przejdę od razu do rzeczy, z pomocą generatora kamieni z forum zrobiłem ściankę z kamienia.

Generator automatycznie tworzy modyfikatory:

- Turbosmooth,

- displaceMakro

- displaceMedium

- microNoise2

Ale chcąc wyrenderować taką scenę, render zawiesza się na "transforming vertices" i koniec.

Trzeba restartować kompa. Użyłem tego skryptu:

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/stone-placement-tools

Usówając kamień ze ściany wszystko idzie idealnie...

 

Co zrobić w te sytuacji? Jeśli jest jakiś sposób to proszę o poradę, najlepiej krok po kroku bo nie jestem biegły;)

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ile masz ramu bo taki objaw zawieszania sie wszystkiego to zasadniczo za mało ramu w kompie

Napisano
  • Autor

4gb procesor i5 2,5GHz. Usuwając kamień wszystko idzie ładnie... Pracuje na laptopie nie na pececie.

Napisano

Jak dla mnie, ustawienia kamienia, masz zapewne trochę przesadzone.

 

Są dwa wyjścia.

1. Ręcznie popraw kamień który zrobiłeś, bo najprawdopodobniej ma bilion vertexów, dodatkowo czy robisz tym skryptem normal? Czy po prostu renderujesz to co wypluł?

2. Zamień całość na VrayProxy i licz na to, że przejdzie.

 

Tak, zasadniczo chodzi zapewne o ram.

Napisano
  • Autor

Zmieniłem na Vray Proxy i renderuje elegancko, ale jest nowy problem - na wyrenderowanym zdjęciu nie widać tekstur kamienia... Były dodane poprzez vrayMtl kilka tekstur jako bitmapa. Tak, że każdy kamień miał inny odcień. Co z tym zrobić?? Mam nadzieję że to już ostatni problem w tym wnętrzu bo zaczynam go nie lubieć:)

Napisano

Najprawdopodobniej, musisz dać multisub materiał, nadać oddzielne ID elementom, następnie wyeksportować do VrayProxy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności