Zernat Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 Witam ,przepraszam za enigmatyczny tytuł, ale nigdy nie potrafię streścić moich problemów w 2 - 3 słowach :D A mam dwa problemy, w których chciałbym was prosić o radę. 1. Mam liścia, kiedy puszczam render w rozdziałce 1920x1080 to wszystko jest w porządku,a gdy puszczam render ze zwiększoną liczbą sampli i w rozdzielczości 4k to na liściu pojawia się takie jakieś dziwne fioletowe odbicie, focia: http://imageshack.us/a/img11/8587/6n2u.jpg Czy może wiecie jak mogę się tego pozbyć ? Bądź skąd to się wzięło i dlaczego pojawia się z tak absurdalnego powodu jak zwiększanie jakości rendera ? 2. Mam takie o to dziwne przepalenie jeszcze, focia: http://imageshack.us/a/img209/7550/0sb6.jpg Jednak nie mam w scenie nic co mogło by dawać takie dziwne i mocne przepalenie, a gdy się przyjrzymy to zobaczycie, że to przepalenie ma czarne kontury. Może też mógły mi ktoś doradzić jak się tego pozbyć, albo co to jest ? Z góry dziękuję za wszelką pomoc i Pozdrawiam ^^
skalpel3d Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 co do odbić jak masz ustawiony color mapping ? a dwa czym oświetlasz scenę bo jeśli hdri to może być to przyczyna przepalenia mapki hdri
Zernat Napisano 30 Październik 2013 Autor Napisano 30 Październik 2013 Color Mappingu wcale nie tykałem, mam takie ustawienia jak tutaj: http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/images/controls/colormapping.png Jak mogę naprawić ten fiolet ? Wystarczy, że zaznaczę "Sub-pixel mapping" ? Czy może muszę zrobić coś innego ? A scena jest oświetlana HDRK'ą + VRay Sun. A co to dokładnie jest to przepalenie mapki hdri ? Mogę to jakoś naprawić/zniwelować ? Pozdrawiam.
skalpel3d Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 co do color mapping to zaznacz jeszcze clamp i sub-pixel, jeśli chodzi o hdri mogłeś np dać za mocny overall lub render mult. przy za dużych wartościach potrafią wychodzić właśnie artefakty w odbiciach niwelować to możesz poprzez korektę tych parametrów a równocześnie rozjaśniać obraz ustawianiami kamery a nie mapy hdri. Zobacz jednak czy nie będziesz miał poprawy po włączeniu opcji w color mapping jeszcze jedna przyczyną pojawiania się tych czarnych obwódek w przepaleniach może być za bardzo ostrzący filtr aa jak catmul czy mitchel przy za mocnym świetle, albo wtedy zmieniasz filtr np na Area, a w przypadku mitchela trzeba manipulować jego parametrami, lub jak w przypadku catmula zmniejszyć natężenie światła
Zernat Napisano 1 Listopad 2013 Autor Napisano 1 Listopad 2013 (edytowane) Color Mapping naprawił to błękitne przepalenie i przy okazji jakoś ogólnie oświetlenie wyładniało :D Jednak ten fiolet na tym przednim liściu ciągle jest, masz może jeszcze jakiś pomysł jak mogę to naprawić ? Albo chociaż zniwelować bo liść i tak będzie w DOF'ie, jednak mimo wszystko jakoś się tego pozbyć/osłabić ten efekt muszę. Pozdrawiam. Edytowane 1 Listopad 2013 przez Zernat
skalpel3d Napisano 1 Listopad 2013 Napisano 1 Listopad 2013 wrzuć scena na serwer bo szczerze coś się po głowie kolebie ale lepiej by było zapuścić żurawia do sceny i ustawień. Wiesz a próbowałeś scenę wciągnąć do nowej mergem czasami w ten sposób znikają różne dziwne efekty, dwa jeśli nie scenę to umieść materiał tego liścia, zobacz tez czy nie masz tam podwojonej geometrii
Zernat Napisano 1 Listopad 2013 Autor Napisano 1 Listopad 2013 Tak wygląda materiał: http://img824.imageshack.us/img824/4028/lw4d.jpg Czy może chcesz też plik .mat ? Podwójnej geometrii nie mam, sprawdzałem. Sceny też nie bardzo mam jak wrzucić bo z teksami i proxami waży koło 9 gibów :P
Zernat Napisano 1 Listopad 2013 Autor Napisano 1 Listopad 2013 Link: https://hotfile.com/dl/253176536/c8e4488/liscmap.rar.html Link do skanu online pliku: https://www.virustotal.com/pl/file/c42db36b235ad349ecaba8bc2c0cc9dd39655ebdbeb4be1fd0b441a3707ea190/analysis/1383315036/
skalpel3d Napisano 1 Listopad 2013 Napisano 1 Listopad 2013 Poprawiłem ci materiał i tekstury tak na przyszłość jak chcesz aby było przezroczyste to to co dookoła liścia nie dawaj w kolorach innych jak czarne w mapkach do diffuse wrzuciłem ci materiał w postaci scenki http://www.gg.pl/dysk/Gf-y15g-5lEnGP-y15g8Ko4/lisc%20material.zip
Zernat Napisano 1 Listopad 2013 Autor Napisano 1 Listopad 2013 Dzięki wielkie, jednak mógłbyś mi opisać co i jak ? Widzę, że zmieniłeś refl. gloss i iOR. Dodałeś też odrobinkę Refraction. I mapy transculent i opacity (ale to jest tekstury na obiekt, a nie na plejna ??) Mógłbym Cię jeszcze prosić o opis dlaczego zdecydowałeś się na te kroki ? I która z tych rzeczy usuwa problem fioletu ? Pozdrawiam.
skalpel3d Napisano 1 Listopad 2013 Napisano 1 Listopad 2013 oj wrzuciłem go ci jeszcze raz bo wsadziłem nie twoja mapkę translucent http://www.gg.pl/dysk/uYFqqCtm_GcnuIFqqCtkMLg/lisc%20matrial.zip tylko do zielska które właśnie robię. Co do zastosowania opacity to nie stosuje się go tylko na plejna gdzie chcesz np wstawić drzewko tylko możesz go zastosować na obiekty jak np liście czy firanki, dwa zmian koloru w mapce diffus i dodanie opacity powoduje że widoczny jest tylko liść a nie dodatkowo kolor na którym dałeś liścia
Zernat Napisano 1 Listopad 2013 Autor Napisano 1 Listopad 2013 Czyli mówisz, że ten fiolet był intruzem spoza zmapowanego obszaru ? xD
skalpel3d Napisano 2 Listopad 2013 Napisano 2 Listopad 2013 twój granatowy w teksturze diffuse wyszedł w odbiciach na liściu w taki nieładny sposób. za to ciśnie mi się inne pytanie po co używasz tekstur w formacie png skoro nie wykorzystujesz kanału alfa, obciążasz sobie w ten sposób kompa w trakcie pracy bo jak by nie patrzył te teksturki nie maja dużej rozdzielczości natomiast pliki jednak troszkę wazą
Zernat Napisano 2 Listopad 2013 Autor Napisano 2 Listopad 2013 Rozumiem. Co do foramtu, to zanim zaczynałem pracę nad scenką to pytałem się o radę ludzi i mniej więcej zgodnie wszyscy ustalili, że lepiej brać png/tga od jpeg'ów, bo po prostu mają lepszą jakość. Jedynym minusem chyba jest to, że zajmują więcej miejsca na dysku, czy może na ram'ie też to się jakoś odbija ? Pozdrawiam.
Miłosz3ds Napisano 2 Listopad 2013 Napisano 2 Listopad 2013 Czołem. Tak, zarówno na ramie jak i na płynności podglądu z tego co zauważyłem, a zwłaszcza przy wczytywaniu sceny. No i render mieli dłużej po każdym wciśnięciu "czajniczka". Ale to raczej żeby odczuć dyskomfort trzeba trochę więcej zapakować tekstur w tym formacie. No i większej rozdziałce. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się