gregkilla Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 Witam, nie znam sie na modelingu - nie jestem w stanie zrobic cwiartki powierzchni sklepienia krzyzowego (ale uwaga ono nie jest proste w przekroju lecz po luku! - jak na zdjeciu). Probowalem przez NURBS ale robil mi "bulke" - nie szedl dokladnie po liniach splajna. Jakies pomysly?
stormwind Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 (edytowane) Boolean dwóch prostopadłych walców (lub ekstrudownych splinów o profilu sklepienia) i usunięcie dolnej części. [ATTACH=CONFIG]92017[/ATTACH] Edytowane 30 Październik 2013 przez stormwind
skormac77 Napisano 30 Październik 2013 Napisano 30 Październik 2013 Ostatnio tez kombinowałem ze sklepieniem.
gregkilla Napisano 31 Październik 2013 Autor Napisano 31 Październik 2013 Wydaje mi sie, ze te metody odpadaja. Problem polega na tym, ze tylko jedno ze sklepien jest proste, drugie, jak widac na zdjeciu wzbija sie ku gorze (zeby byl styk na srodku) po lagodnym luku, poniewaz luk nawy bocznej jest nizszy niz nawy glownej. Wymyslilem wiec, ze sobie to rozrysuje splajnem w 3d a potem jakos zrobie z tego powierzchnie - niestety NURBS robi cos dziwnego (balon), sweep/loft rowniez nie do konca mnie satysfakcjonuje. No nic jeszcze poprobuje.
stormwind Napisano 31 Październik 2013 Napisano 31 Październik 2013 (edytowane) Możesz tez zrobić to editable patchem jeżeli chcesz mieć większa kontrolę. Zrób plene bez podziałów, połącz 2 przeciwległe wierzchołki, zamień na editable patch i przesuń wierzchołki jak na screenie. [ATTACH=CONFIG]92020[/ATTACH] Sklepienie nie jest idealne, ale masz kontrolę na bieżąco. Wracając do boleana, zamiast walców zrób sobie lofty ze splinów o przekroju sklepienia. Możesz też próbować stworzyć ze splinów krawędzie sklepienia i dodać modyfikator surface. Edytowane 31 Październik 2013 przez stormwind
gregkilla Napisano 31 Październik 2013 Autor Napisano 31 Październik 2013 Możesz tez zrobić to editable patchem jeżeli chcesz mieć większa kontrolę. Zrób plene bez podziałów, połącz 2 przeciwległe wierzchołki, zamień na editable patch i przesuń wierzchołki jak na screenie. [ATTACH=CONFIG]92020[/ATTACH] Sklepienie nie jest idealne, ale masz kontrolę na bieżąco. Wracając do boleana, zamiast walców zrób sobie lofty ze splinów o przekroju sklepienia. Możesz też próbować stworzyć ze splinów krawędzie sklepienia i dodać modyfikator surface. dzieki probowalem lecz nie wyszlo zbyt dobrze - nie znam narzedzia - - - Połączono posty - - - w koncu zrobilem krok po kroku editable poly ze swiftloopem, jakos to wyszlo
monaliza_84 Napisano 11 Kwiecień 2016 Napisano 11 Kwiecień 2016 szybko,łatwo i równo można wymodelować sklepienie krzyżowe modelując tylko część wspólną z łukiem i modyfikatorem "symmetry" zbudować całą resztę. 1.cylinder z zaznaczoną opcją "slice on" na 90 - wychodzi ćwiartka cylindra; 2.convert do poligonów, usuwasz środek walca, zostawiasz tylko całą płaszczyznę łuku; 3.modyfikator "symmetry" - trzeba dobrze ustawić mirror, przekręcić mirror o 90 st. Na tym etapie uzyskujesz ćwiartkę sklepienia krzyżowego, ćwiartkę z łukiem; 4.Kolejny raz, nowy modyf. "symmetry" - dostajesz już połowę sklepienia, 5.Kolejny raz "symmetry" - masz całe sklepienie
Rekomendowane odpowiedzi